1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Israël valt Libanon binnen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 12 jul 2006.

  1. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Je wilt gewoon met mij in discussie, of niet? Voor het geval je het nog niet door had; ik ben het voor de verandering (in grote lijnen) met je eens.
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @Xiroke,nee ik wil eigenlijk niet me jou in discutie aangezien we het deze keer vrijwel met elkaar eens zijn,ik heb alleen de punten die je aangaf versterkt in mijn post.;)
    Dit moet zowat de eerste keer zijn dat wij beide dezelfde mening delen aangaande een zo heikele kwestie als het israelisch-libanees conflict er een is.
    Dus laten we er daar dan maar eentje op drinken ,óók een duvelke,het is er trouwens het weer voor om een fris duvelke binnen te kappen....dus schol vriend en dat we nog lekker veel mogen discussiëren met elkaar.:b:
    En nou maak ik me wéér zorgen hé kerel,aangezien israël met zijn tanks libanon is binnengevallen...
    De doos van pandora gaat steeds verder open....en géén mens en of macht ter wereld zal deze terug kunnen sluiten zonder dan er grote veranderingen in de midden-oosten regio gaan gebeuren...

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_233824.html?wt.bron=hlnMatrix


    En nu gaat uncle sam nog eens een handje toesteken op logistiek gebied...

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_233810.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

    Edit:En weet hier iemand ook hoeveel navolanden en partners van de vs er gaan kunnen beschikken over de wapens die in bovenstaande link worden besproken en voor israel bedoeld zijn.....juist, niet één land....=(
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2006
  3. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat Israel zich moet verdedigen, en dus moet aanvallen. Ze worden aangevallen door de Hezbollah, en daar moet wat aan gedaan worden. Hezbollah zit in de hele Libanese bevolking ingekapselt. Er zitten ook genoeg leden van Hezbollah in de regering.

    Ze moeten eens goed optreden, zodat het eerst hopelijk niet weer gebeurt, je kunt je niet altijd gewoon laten aanvallen.

    Uncle Sam helpt Israel natuurlijk al heel veel. Israel leeft eigenlijks alleen maar door de rijke Amerikaanse Joden.

    Syrie en Iran zijn ook 2 kutlanden, die leveren ook ál die raketten die de Hezbollah nu heeft. Maar die 2 landen kan nu beter eerst niemand ruzie mee zoeken, als daar ook nog oorlog komt...
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ga jij dus de hele discutie wéér van voor af aan beginnen.
    En waar zouden jouw twee kutlanden Syrië en Iran hun geliefde katjoesja dan ook weer vandaan halen denk je..... o ja nou weet ik het weer uit ons aller geliefde rusland....tís trouwens nog een wapen dat voor wereldoorlog twee ontwikkeld is....
    Ja,zo modern is het door jouw zo gehate hezbollahleger uitgerust.
    moet je dat maximum vuurbereik van de raket eens nagaan, woot niet meer zal je denken....inderdaad ,en dit is ook géén wapen waar je een gericht bombardement mee kan verrichten ,en deze wapens zijn niet véél meer dan veredelde mortieren,en hun effectiviteit is er dan ook naar.
    En dit in tegenstelling met de joodse bombardementen die bijzonder gericht én effectief én dodelijk zijn .=(


    http://nl.wikipedia.org/wiki/Katjoesja_(raket)
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  5. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waarom iedereen zo loopt te zeiken over israel. Zij worden aangevallen en hebben daarom alle recht om zich te verdediggen. En vind je het gek dat er veel burgers omkomen. Als hun zich er tussen verschuilen krijg je dat ja. En wat willen ze nou eigenlijk israel had zich al teruggetrokken uit de gaza strook. Die hesbolla moet gewoon worden weggevaagd. Dat kan helaas niet anders doen ze dat niet dan houd het toch niet op.
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Als je nou eens begon met hezbollah correct te schrijven zou je wat geloofwaardiger klinken......
    En noem je dat verdedigen....daar heb ik andere woorden voor....pure moord op grote schaal onder de libanese bevolking...
    Hoeveel hezbollah-strijders hebben ze zoal geraakt denk je....
    Volgens mij niet te veel aangezien meer dan 66% van de dodelijke slachtoffers vrouwen en kinderen blijken te zijn.
    De jozi's blijken dus bijzonder goede leerlingen te zijn die de lessen van hun leermeesters de nazi's dus bijzonder efficiënt toepassen.
    En uncle sam kijkt vanaf de achtergrond goedkeurend toe,en de rest van de
    wereld laat maar betijen....
    Er ook al aan gedacht dat circa 35% van de libanese bevolking een christelijke achtergrond heeft en dat die mooi mee met de rest uitgemoord worden door de jozi's.
    Edit : nou zal ik het volgende linkje er voor jou maar bijplakken.....

    http://www.euroreizen.be/landen/libanon/bevolking.htm

    Deze 50/50 is ruwweg gezien ,aangezien er onder die 50% christenen dus iedereen valt van de verschillende strekkingen en dit geldt net zo goed voor die andere 50% die de islamitische wereld vertegenwoordigen.....
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  7. Svennies goes mad 8) 8) 8) 8) 8) 8)
     
  8. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zit 20% van de Libanese regering ook bij de Hezbollah aangesloten... (van CNN ofzo). Israel kan zich niet laten aanvallen, ze móéten gewoon wel eens terugslaan!

    En die raketten hebben ze natuurlijk allemaal van Iran en Syrie gekregen! Ja, misschien hebben die ze heel vroeger weer gekregen van Rusland, maar dat is anders. Het gaat er ook niet om dat die raketten goed kunnen richten of niet, als je het op een gebouw schiet kunnen er wel doden vallen!
     
  9. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Kerel wie begon deze oorlog? Als ze niks hadden gedaan was israel hun ook niet binnegevallen.
    En de libanezen doen er net zo goed aan mee. Hun accepteren hezbollah dat is net zoiets al wij hitler zouden accepteren. Hun kunnen zelf ook optreden tegen hezbollah maar nee ze geven hun onderdak. Dan roep je het gewoon op je af klaar.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  10. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    svennies dat jij anti israél bent slaat ten eerste al een beetje nergens op.
    want jij als burger kan nooit weten wat zich daar alemaal afspeeld .

    maar dat jij over de mening van anderen heen stampt omdat jij zo heilig in je zelf gelooft ga dan lekker naar je anti israél clubje toe en ga daar een beetje zitten zijken.

    nou weten we wel wat de mening van jou is
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Israel in 1948, want daar ligt het hele probleem, blijkbaar weet je helemaal niks van hoe de werkelijkheid in elkaar zit.
     
  12. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Kerel het was net rustig en nu beginnen ze zelf weer. Wij vallen Duitsland nu toch ook niet binnen Omdat hun ons in 1940 zijn binnen gevallen. Wat is dat nou weer voo een onzin.
     
  13. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Zij:)

    Nu begin je over iets heel anders.
    Israël heeft sinds de tijd dat het een staat is alleen maar ruzie gehad met de omliggende Arabische landen. De oorlog is nu nog bezig daar. Om een stukje land. Daar zullen ze over blijven ruzieën. Want er kan geen goede regeling om het land getroffen worden. De oorlog tussen Nederland en Duitsland had hele andere belangen die op het spel stonden.
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1

    * 1948 War of Liberation known by non-Israelis as the 1948 Arab-Israeli War (see also: 1949 Armistice Agreements) bezetting van palastina
    * 1956 Suez War also known as "Operation Kadesh".
    * 1967 Six-Day War.
    * 1970 War of Attrition.
    * 1973 Yom Kippur War known by Arabs as the October War
    * 1982 Lebanon War also known as "Operation Peace of the Galilee".
    * 1987 First Intifada.
    * 1990/1 Gulf War.
    * 2000 al-Aqsa Intifada, the Israeli Defense Forces codenamed it "Ebb and Tide events" but it is unofficially referred to as the Oslo War or Arafat's War by Israelis.

    Dit is niet echt een vredige tijd. Dus er veel meer gebeurt dat nederland duitsland, die vochten maar 5 jaar tegen een regime wat nu niet meer bestaat. De israelische politiek is onveranderd de laatste 60 jaar.

    Bekijk dit maar eens, wat niemand toch zal doen: http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli-Palestinian_conflict_timeline

    Want als je verwacht dat palastijnen pikken dat dit gebeurt, en groen is nog steeds bezet:

    [​IMG]

    terwijl ze eerst het hele stuk hebben gehad:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Zoals Rikkel hier al eerder zegt, israel in 1948 door de palestijnse staat in te pikken en waarbij de joden al van de eerste dag af de afspraken die er gemaakt werden geschonden hebben door véél meer land te bezetten dan er afgesproken was.
    De gehele arabische wereld was van in het begin af volledig gekant tegen een joodse staat in die regio,een feit overigens waar het westen totaal géén rekening mee hield.
    Alle onvrede in die regio en alle oorlogen die er de laatste halve eeuw ginds zijn gevoerd liggen voor een deel aan de gebeurtenissen uit 1948.
    En een land plat bombarderen met honderden doden en duizenden gewonden om dat er twéé israelische soldaten zijn ontvoerd door de hezbollah lijkt mij een toch erg aggressieve daad,en een typisch joodse actie.
    In plaats van via de diplomatieke kanalen te gaan werken om die soldaten vrij te krijgen gezien de explosieve situatie ginds,doen ze juist het tegenovergestelde door hun agressieve actie in libanon.
    Mij lijkt het dat ze ginds nog een beetje meer olie op het vuur willen gooien en op deze manier de hele arabische wereld aan het uitdagen zijn ,van wie doet ons wat....wij doen waar we zin in hebben.
    En nogmaals ,lees onderstaand linkje eens over een gebeurtenis uit 1994
    En wat er toen met 10 belgische para's in rwanda gebeurd is,en de manier waarop zij vermoord zijn.
    En dit waren dan géén gewone militaire eenheid met een oorlogsopdracht,maar wel militairen onder gezag van de vredesmacht,de zogenaamde blauwhelmen....

    http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=g2c972et

    En... linkje gelezen... en zijn wij daarna soms massaal rwanda binnengevallen om onze 10 dode soldaten te gaan wreken.....
    Hallo... ben je daar nog....ik zal je het antwoord zelf geven...nee,en weet je waarom???omdat wij belgen bijlange niet zo agressief van aard en natuur zijn dan die door jou zo graag geziene jozi's die er géén been in zien om honderden onschuldige vrouwen en kinderen met hun bombardementen te vermoorden of verminken ._0/ _0/
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  16. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze kunnen niet anders. Euwenlang zijn de joden vervolg. Alle landen om israel heen willen maar 1 ding en dat is israel vernietigen. Dus israel moet wel keihard optreden anders zouden ze nu niet meer bestaan. Iederre bom die libannpn op israel gooid krijgen ze er minimaal twee voor terug. Want met die arabieren kun je niet eerlijk onderhandellen ze willen namelijk altijd meer. Wat kan israel anders, Zicht laten uitmoorden?
     
  17. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    x360 rules, je hebt gelijk, mits het niet dat de joden nu hetzelfde doet als wat hitler deed, een grote expansiedrift en de nationalistische bevolking die beter is dan de 'arabieren'. Als je zo lang vervolgt bent, ga je toch niet hetzelfde doen bij een andere groep, in dit geval de palestijnen?

    Hoe zou jij het vinden als (LOL) Belgie ons inneemt, en er dan plotseling een amerikaanse kolonie van maakt? Precies, wij zouden ons ook verzetten, hierbij aangetekend, ik vind de acties van de palestijnse en arabieren niet goed, echter naar mijn mening is het wel het minst erge van twee kwade, want Israel is gewoon niet goed snik in dit geval! Als twee nederlanders twee Belgen ontvoeren en dreigen te vermoorden, gaat Belgie ons dan binnenvallen?

    Is de eerste wereldoorlog begonnen omdat Frans Joseph werd vermoord? Het was de verlossende woord om legaal een oorlog te beginnen die al lang was verwacht aan beide kanten.

    Trek zelf je conclusies...
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  18. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze niet terug hadden gevochten en niks hadden gedaan. Dan waren er nu misschien al wel 30 soldaten ontvoerd. Israel pikt het niet ook al was het maar 1 soldaat want ze weten dat wanneer ze dit toelaten dat hezzbola en anderren steeds meer gaan proberen. En hun hebben gewoon keiharde maatreggelen. Omdat ze anders niet zouden kunnen bestaan. En ze hebben het geluk dat Amerika israel nooit zal laten vallen Anders waren ze er nu al lang niet meer. Maar let maar eens op die leider van hezzbola is binnen de kortste keren gedood. Puur door hun goed veiligheids dienst.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Mwa,ze hadden er gewoonweg niet mogen zijn....eerst pikken ze de palestijnen hun land af,leven de gemaakte afspraken over het grondgebied dat ze zouden krijgen niet na....jaja ze hadden recht op 7% van het palestijns grondgebied,maar namen direkt meer dan de helft...en wat later annexeerden ze de rest...in mooie taal uitgedrukt.
    En stopten een deel van de palestijnen in vluchtelingenkampen en behandelden hen als tweederangsburgers in eigen land.
    Tja als je zo te keer gaat maak je écht géén vrienden,en voor het minste en geringste dreigen vielen ze hun buurlanden binnen.

    Lees nou eens onderstaand linkje ,kom je altijd maar het woord vergeldingsacties tegen, en altijd voor het grootste deel tegen de bevolking gericht.

    http://www.vecip.com/default.asp
    moet je de tijdbalk daar gebruiken en op joods geweld zetten en aanklikken.....

    en moet je hier eens lezen wat die gasten zoal tot hun beschikking hebben om hun oorlogjes te voeren,en het aantal dienstplichtigen dat het israelisch leger telt.
    Ja jongen ...tís een stukje groter en sterker dan het nederlandse leger hoor,en véél dodelijker als je gaat kijken naar hun speelgoed.
    Ergens is het logisch dat de arabische buurlanden hier niet tegenop kunnen.

    http://www.veteranen.info/~cedarsouthlebanon/israel/israel_defence_force.htm

    edit:
    Dacht het niet, ik denk dat die gast héél wat beter beschermd wordt dan dat jij ooit kan dromen aangezien die al véél langer dan vandaag bovenaan de lange lijst van te doden personen staat van het moordenaarsclubje dat de mossad is.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Het ellendige van de Hezbollah is dat ze middenin in woonwijken schuilen, en het ellendige van Israel is dat ze elke Hezbolla schuilplek bombarderen. Beide groeperingen hebben libanees bloed aan hun handen. Wanneer gaan de VS en Europa eens actie ondernemen aangezien Israel en de Palestijnen het echt niet samen kunnen uitwerken? De westerse wereld laat het ook flink afweten =(
     

Deel Deze Pagina