Ik heb 'm voor de PS2 en aangezien de Xbox-versie nagenoeg hetzelfde is, kan ik er wel een gefundeerde mening over geven.
De game speelt lekker (de besturing is perfect voor een console-FPS) en de plot is een echt Bond-verhaal. Je reist dus de hele wereld over en dat maakt de missies zeer afwisselend. Het is niet alleen schieten, want in sommige missies scheur je ook in typische Bond-auto's, voorzien van allerlei gadgets. Deze 'race-missies' zijn overigens ontworpen door het team dat eerder aan NFS Porsche Unleashed werkte.
Grafisch vond ik de PS2-versie al goed, dus de Xbox-uitvoering zal er wel helemaal puik uitzien. Ander voordeel van de Xbox-versie is dat er nu ook bot-support is in het multiplaygedeelte.
Belangrijkste punt van kritiek: het spel is veeeel te gemakkelijk voor een geoefende gamer. In totaal zijn er 12 - vaak korte - levels en zelf was ik er in een middagje wel doorheen. Voor echte Bond-fans is Agent Under Fire niettemin een echte aanrader: mooie one-liners (Bondgirl: 'James, I don't know how to thank you'. 007: 'I 'm sure we'll think of something...'), sfeervolle locaties en de Bond-tune is alom aanwezig. Als ik een punt zou moeten geven: 8/10.
Laatst bewerkt: 11 jun 2002