JBL SCS178 speakers?????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mr bojangles nl, 9 feb 2004.

1. mr bojangles nl

mr bojangles nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan deze speaker set te gaan kopen. Qua muziek en film geluid is ie super, maar heeft iemand ervaring met game geluid.

Ik weet nog niet welke receiver ik wil, maar het aantal ohm schijnt nogal belangrijk te zijn. Snap ik niet helemaal. Misschien weet iemand wat dat betekent.

Ik heb ook gelezen dat je je boxen moet afstellen, maar het is toch gewoon boxen neer zetten en klaar?

Laatste vraag is een statief nu beter voor het geluid of kun je ze ook gewoon ophangen?

Ik weet dat dit een xbox forum is, maar misschien weet iemand er meer over. Thanx

speaker set:
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/JBL SCS 178.htm

2. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Om het maximale uit je boxen te halen moet je ze afregelen met een Db meter. Veel mensen doen dit niet en dat gaat ten koste van het geluid.

Een statief is niet perse beter. Wel moet je de boxen op zogenaamde Spikes hebben staan zodat ze geen direct contact maken met de plaat (etc.) wat eronder staat.
    Nu keek ik net even naar je setje. Je kiest voor die kleine dingen... (zou ik zelf niet doen maar 't is jouw keuze) dus die kan je makkelijk ophangen.:)

En over het aantal Ohm....:confused: Ik ben geen geluidstechnicus, maar kijk o.a. naar het uitgangsvermogen van de versterker/receiver. Ik zou je aanraden om een goed merk te nemen (als je budget dat toelaat) zoals Onkyo, Yamaha Denon... (of Arcam:+ kwijl)

Laatst bewerkt: 9 feb 2004
  3. mr bojangles nl

mr bojangles nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze zijn inderdaad klein. groot mag ook, maakt mij niet uit, maar ik heb geen betere gehoord voor dezelfde prijs, dus vandaar

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Als het voor daat geld een prima setje. Maar staar je niet blind op deze ene set. Ga vooral ook wat andere setjes beluisteren in dezelfde prijsklasse.

Maak je daar maar niet zo druk om. Hoe lager de weerstand (aantal Ohm's) hoe minder werk de versterker hoeft te leveren om er geluid uit te krijgen. Je kan gerust 4Ohm speakers op een 8Ohm versterker zetten. Als je zorgt dat je het niet overbelast is er niets aan de hand.

Natuurlijk moet je ze afstellen. Je zet ze mischien niet allemaal op dezelfde afstand van de luisterplek. Dus kan het volume en de timing verschillen. Dat moet je dus op je versterker instellen.

Dat maakt niet zo heel veel uit. Dat is maar net hoe het het beste in jouw luisterruimte past.

Deel Deze Pagina