[XOne] Je Xbox Live vragen beantwoord!

Discussie in 'Games' gestart door Hordo, 17 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Omdat Xboxworld.nl deze week een Xbox Live feature week doet, en er zelfs na het mooie artikel van Mirik nog vragen waren, hebben we besloten om al jullie Xbox Live vragen te beantwoorden.

    Heb je nog brandende vragen of zijn er dingen onduidelijk, post je vraag dan in dit topic. Aan het eind van de week zullen we dan in een nieuw artikel antwoord geven op al jullie vragen.

    Lees voordat je een vraag stelt ook eerst ons uitgebreide Xbox Live wat en hoe? artikel.

    Dit is geen conversatie topic, ga dus niet overal op antwoorden of loze discussies beginnen. Post je vraag en kijk eind van de week naar het antwoord. Replies die geen vraag zijn worden gewist. Zo behouden ook wij het overzicht van de gestelde vragen. Kijk ook eerst of iemand niet jouw vraag al heeft gesteld.
     
  2. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    JA ik heb een vraag. Ik wil hem orderen. Het is immers maandag (watch me tijd), en dan zouden jullie misschien de pre-order gaan starten. Nu vraag ik me af hoeveel starter kits jullie tot de beschikking hebben? Al die verhalen van 500 300 blabalbalbla.

    En weten jullie al iets meer van de betalingsmogelijkheid zonder CC (ik heb er 1 maar voor de jongere onder ons)?

    Ik wou hem graag bestellen bij jullie maar hier over zou ik een mailtje ontvangen ....?

    Ik wacht geduldig af en alvast.......

    THNX....
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2003
  3. Peter Pan

    Peter Pan Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi

    Wou eens weten hoe ver je persoonlijke gevens beschermd zijn tegen over je medespelers, naar het schijnt moet je ,je e-mail adres invullen , naam -voornaam , geboorte datum, woonadres en kredietkaart nummer. Hoop dat al deze gegevens privé blijven |:-

    Bye}:]
     
  4. xboxgorule

    xboxgorule Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit et nou met dat CC gezeik, je hoeft er nix mee te betalen alleen moet je je indentificeren dat je 18 bent. Gaat dat gedoe dan over het internet?, want me ouders zijn nogal bang voor fraude..(me = just 14)

    thnx iig
     
  5. dukesofheeries

    dukesofheeries THINK TWICE

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ik nou samen met mijn broers op een Xbox tegelijk een spel op Xbox LIVE! spelen??? Dus bijv.: ik en mijn broers tegen drie anderen??? Moeten mijn broers zich dan aanmelden als guest???

    BVD. Sander
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Alleen M$ beschikt over jouw gegevens .. tevens kan je aangeven of je deze aan derde beschikbaar wilt stellen ... Maar andere kunnen niet aan jouw gegevens komen ... Mogelijk dat straks je de mogelijkheid krijgt om mensen via msn toe te voegen ... maar das slechts speculatie
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tijdens het maken van deze account moet je creditcard gegevens invullen in je Xbox. Deze gegevens staan niet op de Xbox zelf, maar op de streng beveiligde informatieservers in Redmond, het hoofdkwartier van Microsoft in Amerika. Niemand zal via jouw account achter deze gegevens kunnen komen, of bij deze servers de informatie kunnen achterhalen. Ook zal Microsoft geen kosten in rekening brengen op de creditcard. De enige kosten die je maakt zijn die bij de aanschaf van het starterskitje. De creditcard gegevens zijn nodig om drie redenen.

    De eerste reden is omdat Microsoft om legale redenen moet weten of je 18 jaar of ouder bent, of dat iemand van deze leeftijd instemt met de aanschaf van de service zodat ze niet gerechtsaansprakelijk zijn voor het eventuele misleiden van minderjarigen.

    De tweede reden is omdat ze zo de veiligheid van het netwerk waarborgen. Microsoft heeft immers je gegevens dus pas je wel dubbel op om iets gevaarlijks te doen om de veiligheid of kwaliteit van de service te schaden.

    De derde reden is omdat er in de toekomst de mogelijkheid is om via Xbox Live premium content te kopen. Dit is inhoud voor spellen die kosten met zich meebrengen. Zo zul je bijvoorbeeld voor Massive Multiplayer Online RPG’s zoals Star Wars Galaxies, en mogelijk enkele andere titels, een maandelijkse bijdrage moeten doen, omdat je deelneemt aan een eeuwig veranderende en verbeterende service..


    Premium Content moet je niet verwarren met Downloadable Content ... want niet voor alle Downloadable Content moet je betalen ... Tevens kan je Premium Content aan/uit schakelen, zodat jij de CC van jouw ouders niet kan plunderen :D

    Check ook ff
    [​IMG]
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    1a) Ja dat kan ... Maar met de volgende ristricties

    1b) Dit hangt af van het spel en van jouw connectie snelheid ... Hoe meer spelers achter jouw xbox --> hoe groter je vebruik aan bandbreedte.

    1c) Het aantal tegenstanders hangt eveneens van het spel af ... maar het antwoord is (zelfs meer ;) )


    2) Je broers kunnen zich aanmelden als guest of met een eigen gamertag (eigen kiit) spelen ... Als je je als Guest aanmeld heb je namelijk versschillende min-puntjes

    2a) Geen Communicator -> je kan geen communicator gebruiken en kan niet naar ander mans geluid luisteren.

    2b) Je score en je persoonlijkheden worden niet onthouden ... als guest ben je nix (je komt niet in een ranglijst voor)

    2c) Je kan als guest niet mee doen aan wedstrijden
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    1) Geduld mijn jonge Padawan an word de pre-order actie gestart

    2) Je kan betalen zonder CC, maar je moet een CC hebben om je te registreren

    3 ) We hebben "zolang de voorraad strekt" offer :cool:

    4) Geduld
     
  10. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan je met 1 creditcard ook meerdere accounts nemen? Want ik ben met 3 hier thuis, en we hebben maar 1 CC :confused:
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan idd met 1 credit card meerdere accounts aanschaffen. NB ik weet nog niet hoe het straks gaat met Premium Content of je dan elke keer moet betalen of dat je deze ook op een andere xbox kan downen... :{
     
  12. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    als je met UC de xbox live optie heb geinstaleerd
    en dan heb je een kabel in je xbox
    dan kan je een nieuwe account aanmaken
    tot zover was moest je uit allemaal landen kiezen, ik drukte toen op United Kingdom, daar hoefde je alleen je "gamertag" in te voeren en als je bij Canada kijkt moet je ook "date of birth" invoeren en als ze willen weten dat je 18 bent heb je toch een probleem??
     
  13. Mandragore

    Mandragore

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat nou als je wel breedband hebt, maar geen ADSL of "reguliere" kabel? Het zit namelijk zo: mijn PC gaat via utp naar een hub. Op deze hub zit een speciaal kabelmodem aangesloten. Met dit kabelmodem zit ik via de lokale tv kabel rechtstreeks op het netwerk van mijn werk (allemaal legaal en afgesproken). Door onder Windows op mijn PC het adres van een gateway op mijn werk in te stellen kan ik gratis en redelijk snel (4 Mbit upstream en downstream) internetten via de internet verbinding van mijn werk :)

    Nu komt de vraag: kan ik Live met deze configuratie gebruiken? Waarschijnlijk alleen door mijn PC verbinding te delen en zelfs dat weet ik niet zeker. Ik heb dus geen aparte dial-up of zo op mijn PC. De PC hangt gewoon rechtstreeks in het netwerk, inclusief internet verbinding, van mijn werk. En ik weet niet wat je allemaal op de Xbox kunt/moet instellen voor de Live verbinding :confused:

    Als je het gateway adres ook voor de Live verbinding kan instellen ben ik snel klaar, lijkt me. Dan is het een kwestie van een utp kabel van de Xbox naar de hub.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De reden is omdat Microsoft om legale redenen moet weten of je 18 jaar of ouder bent, of dat iemand van deze leeftijd instemt met de aanschaf van de service zodat ze niet gerechtsaansprakelijk zijn voor het eventuele misleiden van minderjarigen.

    De eigenaar van de CC zal dan zijn/haar gegevens moeten invullen, zodat niemand misbruik kan maken van de xbox live service

    Check ook ff
    [​IMG]
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    V: Kan ik ook mijn Gateway aanpassen in de Xbox Live Dashboard?

    [​IMG]
    <Komt een beter plaatje>

    A: Ja, dat kan n de advanced tab van het xbox live menu kan je een gateway invoeren. Tevens kan je daar jouw IP adres en subnet mask aanpassen
     
  16. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    N.a.v. thread: Xbox Live faq 3.0 (Veelgestelde vragen)

    Hoi!

    Ik heb de thread "Xbox Live faq 3.0 (Veelgestelde vragen)" helamaal doorgelezen en vroeg mij af of jullie ook weten of Cistron Xbox Live! ondersteunt. Ik kan mij herinneren dat zij ooit tegen me gezegd hebben (lang geleden alweer) dat dit NIET het geval is. Weten jullie meer?

    Ik heb trouwens Cistron's ADSL MAXXXXXX
    :D
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: N.a.v. thread: Xbox Live faq 3.0 (Veelgestelde vragen)

    Voor vragen of jouw of een andere provider daadwerkelijk Xbox Live ondersteund moet je bij je isp zijn of straks op de microsoft site... Het kan best zijn dat deze ondanks zijn breedband connectie geen xbox live ondersteund zoals je mogelijk hebt kunnen lezen in andere draadjes op deze site... Maar zodra we meer weten melden we je jullie dit.
     
  18. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    robin, die vragem moeten allemaal in een artikel zodat iedereen ze kan lezen. Hier moeten de vragen niet de antwoorden. :{
     
  19. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    ??????????????

    kan je met planet standard ADSL op xboxlive
     
  20. xforz

    xforz Guest

    Ik heb de live optie al geinstalleerd via UC, maar bij de landen staat nederland nog niet, als ik een starter kit koop word de software van UC dan geupdate ofzo???
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina