Hey allemaal,
Nog geen review van deze game gezien waarin niet werd gezegd : dit is wat battlefield vietnam had willen worden. En zo is het, want deze game is online erg vet. Gewoon kopie van battlefield, maar dan groter, groter en nog eens groter. De maps zijn groot, het aantal voertuigen is groot, en het aantal spelers is groot (150 man op 1 map).
Als je ergens een beetje teamwork tegenkomt krijg je taferelen als een aanval op een vijandelijke basis waarbij een landing word ingezet met een chinook waaruit 20 man komen zetten (in chinook kunnen trouwens ook lichte voertuigen) en daarnaast 2 helicopters waar nog eens 20 man uit komt zetten, terwijl de verdediging van die basis nooit zo snel 40 man uit die enorme map bijeen heeft. Snelle gameplay dus waarin de kansen elk moment kunnen keren. Veel games waar ik in heb gezeten leken een verloren zaak, waarbij de vijand alle checkpoints had veroverd en wij alleen onze thuisbasis nog hadden. Maar door een enorme aanval met ong 60 man in jeeps, buggy's, heli's en boten werd het toch nog een succes, en hadden wij ineens alle checkpoints. Maar dit kan natuurlijk ook andersom gebeuren.
De wapen/karakterkeuze lijkt ook op die van battlefield....sniper, assault, gunner, medic en sniper moeten een gebalanceerd team vormen en hebben dit keer keuze uit modernere wapens zoals de M4, de Dargunov, de AK47, RPG-launchers en de M60. Maar ook de miniguns die in verschillende helicopters staan zijn behoorlijk leuk. Ook geld trouwens het principe : hoe meer wapens en munitie, hoe zwaarder en dus langzamer je bent. Je kan bijvoorbeeld ervoor kiezen om met een M4 + M203 grenade-launcher en AT-4 rocketlauncher op pad te gaan, maar met die wapens ben je aanzienlijk langzamer en dus makkelijker te raken dan met alleen een M4. Ikzelf hou het meestal op licht, omdat je dan in man-tot-man-of-vrouw gevechten toch een voordeel hebt.
De maps verschillen nog behoorlijk van elkaar. Van moerassen waarin aanvallen met zodiac bootjes dodelijk snel zijn tot rijstvelden waar snipers en gunship helicopters regeren. De maps zelf hebben ook nog genoeg begroeiing en hoogteverschillen om je behoorlijk stealthy te verplaatsen (verrassingsaanvallen), maar met 100-150 man op de map kom je toch vrij regelmatig iemand tegen, hoe groot de map ook moge zijn. Vooral een goeie sniper wil nog wel eens vervelend zijn, hoewel ikzelf vaak op sniperjacht ga aangezien de meeste op vrij voorspelbare plaatsen liggen (te campen?) bij spawn-points, en je zo vrij makkelijk kills maakt.
Anyway, ik maak er een halve review van hier (je kan er ook vast wel uit opmaken dat ik het echt een relaxe online game vind), maar eigenlijk wilde ik gewoon een topic over deze game beginnen.
Als je interesse gewekt is maar je portomonee leeg is :
Joint Operations Website
Hier kan je de 100player multiplayer demo downloaden !
Grtz,
Martin
------------------------------------------------------------------------
paar screens :
Laatst bewerkt: 2 jul 2004