Joint Operations: Typhoon Rising, dit is de volledige titel van het spel wat begin 2004 uitgebracht gaat worden door de makers van oa. Comanche en Black Hawk Down.
Zelf heb ik hoge verwachtingen van dit spel, het moet een soort Battlefield 1942 worden, alleen dan in het huidige tijdperk.
De trailer ziet er goed uit en schept nog meer verwachtingen.
Joint Operation zal bij succes een sequeel worden, het eerste deel speelt zich af in Indonesië, dit brengt uiteraard een uitgestrekte omgeving met zich mee.
Je kan strijden aan de zijde van de Amerikanen of je kiest voor de Indonesische kant.
Voer-, vaar- en vliegtuigen zijn allemaal te besturen door de gamer, de server laat trouwens tot 64 spelers toe, die het tegen elkaar op moeten nemen.
Of het spel beter wordt dan het nu al legendarische Battlefield, moet de toekomst uitwijzen. Ik ben benieuwd of het spel op een later tijdstip ook op de Xbox gaat uitkomen, hierover is bij mij nog niets bekend. Er zou wel sprake van zijn, maar dit was ook het geval met Black Hawk Down en die is ook niet op de Xbox verschenen.
Bij mij staat het spel in ieder geval hoog op het verlanglijstje, wat vind je van de trailer en welke verwachtingen heb jij van het spel?
Laatst bewerkt: 28 okt 2003