1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jouw kijk op Achievements

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Frangster, 27 jul 2007.

  1. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Zoals die 1000 miles in Career mode van Colin Mcrae Dirt! Dit was echt de domste Achievement die ik ooit gehaald heb. Je voltooid de Career mode met ongeveer 500 miles. Dan moet je dus nog een keer die hele Career mode doorspelen (terwijl je alle wagens en Livery's al hebt) voor 25 "maar" Gamerscore. Toch heb ik het gedaan, omdat ik deze game wel 1000/1000G wil hebben voordat ik hem doorverkoop. Ik vind het anders ook zo stom om dan met 975G te blijven zitten.

    De leukste Achievments die ik gehaald heb zullen toch in Crackdown gezeten hebben. Zoals een lichaam 10 seconden in de lucht houden, van een hoog gebouw afspringen. Deze waren niet lastig, maar gewoon leuk om te halen.
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    *Schopt topic even omhoog :)

    Wat vinden jullie van het volgende. Had laatst een serieuze discussie -ja gewoon écht een discussie- met iemand op MSN. Over Achievements, GamerScore, en wat dat dan zou moeten/kunnen zeggen enzo. Heb een paar keer met die gast gegamed, ken heel die gast dus niet persoonlijk maar ik denk vooruit dan maar. Hij had blijkbaar in m'n gamerprofiel zitten neuzen en hij vond het nodig op te moeten merken dat ik nogal weinig GS had t.o.v. wat ik in m'n gespeelde games lijst had staan. Hij had zelf iets van 40.000-nogwat GS ofzo, ik heb er verder niet naar gekeken want mij interesseert het dus niks. Mja hij vond zichzelf daarom toch wel meer de 'hardcore' gamer, want meneer had bijna alles compleet en meneer zou daarom ook wel veel meer gamen dan ik. Een hoop blablabla en sowieso een opmerkelijk onderwerp voor een serieus (!) gesprek met iemand die je nog nooit hebt gezien, maar goed das mijn mening. Afijn, heb dus ff met die gast zitten discussiëren en mijn punt is een beetje het volgende -ik sla geen MSN gesprekken op dus vandaar- :

    GS zegt niks. Je kunt bijv. 7000 GS hebben van de 'mogelijke' 20.000 (ik noem maar wat) want het systeem kijkt óók naar wat je in totáál aan GS kunt halen, ofwel die 'mogelijke' uitkomst waar ik net een voorbeeld van gaf. Het totaal van ál je gamerscore van ál je gespeelde games dus. Tien Retail games (zonder extra content) zou dan gelijk staan aan 10 x 1000 = 10.000 GS, ik noem wederom maar weer wat. Ervan uitgaande dat je dan ook alles op 100% uitspeeld. Nu zijn er dus, net als meneer, mensen die van mening zijn dat als je niet alle Achievements (dus GS) van een bepaalde game hebt, en zij wel, dat zij dan 'rulen' in dat spel of dat ze het spel meer waarderen of meer gespeeld hebben dan ik dat volgens hen zou kunnen doen. En die psychologische beredenering halen ze enkel uit een getalletje wat onder mijn gamertag staat. Knap hoor. Ze vergeten er alleen wel bij dat ik bepaalde spellen koop op in mijn ogen belangrijkere factoren zoals besturingsmogelijkheden (een RTS heeft op de PC vaak nog geen Achievements maar speelt wel tien keer beter met muis en keyboard, dat laatste vind ik echtwel belangrijker dus ik zal een C&C3 ondanks Achievements never nooit niet op de console kopen als ik hem op de PC kan draaien), graphics, tweakmogelijkheid, kan ik het online spelen met directe bekenden van me etc. en dus niet op het feit of het Achievements bevat ja of nee en zo ja makkelijke of moeilijke. Ben sowieso een multi-platform gamer en Achievements zijn er alleen op de 360 en tegenwoordig dan in sommige gevallen op de PC. En ze vergeten ook dat ik in mijn hele lijst gespeelde games ook games heb staan die ik een keer van een vriend geleend heb, een paar Achievements in heb unlocked, en vervolgens de game heb teruggegeven. Niet de behoefte gehad om hem te kopen, dus verder komt er niks aan GS bij. Of ik koop een spel, blijkt het later toch niet zo leuk te zijn of heb ik liever een andere versie en dus ruil/verkoop ik hem weer of wordt het gewoon niet meer gespeeld. Of van het weekend, ik zat bij m'n vriendin en in een moment van verveling ben ik op de 360 daar gaan spelen. Had m'n MU met profiel bij dus ik kon gewoon onder m'n eigen gamertag gamen. Ik gooi de kast open om te kijken welke games ze had liggen -ik wilde eigenlijk Halo 3 gaan doen- zie ik daar BioShock. Dus ik denk "Hey die heb ik al ff niet meer gespeeld", en stop de game in de 360. Gewoon ff zin om BioShock te spelen. Twee levels later, ongeveer 100 GS later, stop ik ermee. Nu gaan die 360 en dat zootje games daar binnenkort weg, dus BioShock zal er niet meer gespeeld worden op de 360. Ben ik niet rouwig om want ik heb dezelfde game zelf al thuis voor de PC liggen en ik zou wel gek zijn hem ook nog voor de 360 te halen enkel en alleen voor de Achievements, om dus die lijst GS compleet te maken. Maar BioShock staat wél in je lijst gespeelde games want je doet automátisch mee aan dat systeem of je het nu wilt of niet. Mijn grootste bezwaar tegen het systeem is dus voornamelijk dat er schijnbaar mensen met glazen bollen zijn die door een dergelijk systeem in iemands hoofd denken te kunnen kijken en daardoor in sommige gevallen ook nog eens het recht denken te hebben een potje arrogant te gaan lopen doen. En dan heb ik het tenslotte nog niet ééns gehad over het aantal MP games wat online gewoon vergald wordt omdat er altijd van die figuren tussen zitten die enkel als een stel idioten met die Achievements bezig zijn omdat ze dan na een sessie weer 30 GS rijker zijn ofzo. En dan denk ik tief toch op man, hou je toch gewoon met de game bezig en doe wat je moet doen, zéker als je in teamverband speelt. Even voor de duidelijkheid : ik zeg dus niet dat iederéén met een hoger dan gemiddelde gamerscore zo is/zich zo gedraagd, maar er zitten wel degelijk een stel nerds -kan er echt geen ander woord voor verzinnen sorry- op Live die denken dat ze superieur zijn vanwege een getalletje. En das toch eigenlijk wel een beetje triest. Verder heeft het systeem ook zeker wel z'n leuke kanten hoor. Soms vind ik het zelf ook leuk om een bepaalde High Score te verbreken, of aan een andere waarde te voldoen, om daar dan een Achievement voor te krijgen. Maar dan moet het wel iets zijn waar ik zin in heb. Als ik bijv. geen zin heb om de MP van een bepaalde game te spelen, simpelweg omdat ik het niet leuk vind of wat dan ook, dan loop ik in de meeste gevallen pakweg de helft van de totaal haalbare GS mis. Maar lekker boeiend weet je, ik ga geen dingen doen waar ik geen zin in heb.

    ....En dat heb ik hem dus ook ongeveer op die manier duidelijk gemaakt, dat ik er zo over dacht :+

    Nee maar ik snap best dat het voor sommigen gewoon een extraatje is om meer uit een game te halen, opzich niks mis mee. Maar ga er voor anderen het speelplezier niet mee vergallen, of denk niet dat je superieur bent t.o.v. een ander. Doe gewoon ff lekker normaal :b: :)

    EDIT : Nog een voorbeeldje. Stel ik heb 1000/5000 GS. Maar ik kom iedere dag na m'n werk thuis -of ik heb geeneens werk- en het enige wat ik verder nog doe behalve eten en slapen is WoW spelen op m'n brakke PC'tje. Die 360 en die gamertag heb ik puur voor een paar spellen die grafisch wat zwaarder zijn en dus niet op m'n PC draaien maar ik speel misschien hooguit 1 á 2 keer in de week op dat ding, de rest is het WoW. Dan ben je in mijn ogen toch een behoorlijke 'hardcore' gamer, alleen zie je dat dus totaal niet terug in iemand z'n GS. En zo zijn er nog tig andere voorbeelden te noemen, je vult het zelf maar in. Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat jullie mijn punt een beetje begrijpen ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  3. Stiffmasta

    Stiffmasta Alpazino

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijpt is "achievements" gewoon een doel die je moet volbrengen? Snap het niet echt ZOO goed wat die achievements willen bedoelen...
     
  4. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk dat de achievements er zijn, het geeft de game net weer wat extra's. Ik vind er persoonlijk niet echt veel aan, het is leuk als ik er toevallig weer 1tje binnen krijg, maar ik ga niet speciaal om achievements te halen een game bij wijze van spreke 20x uitspelen.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  5. joeperd

    joeperd TaH PoWnz0r

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga meestal wel op archievement hunt, denk niet dat ik call of duty 4 op veteran had gespeeld als de archievements er niet waren.
     
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ze moeten per direct de online achievements afschaffen. Ze dragen niks bij (wat hebben we aan: maak 50.000 kills :{ ) en op die manier verplichten ze je een abo te nemen op live. Schandelijk is het.

    Ik vind achievements erg leuk om te halen, maar de online achievements laat ik bewust liggen. Ook games die bijna alleen online achievements hebben laat ik liggen.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    lol. Je bent niet verplicht achievements te halen hoor 8)

    'Wow, vette game'
    'Ow damn, bijna alleen maar online achievements... laat dan maar zitten' :confused: :x
     
  8. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Iemand zonder live heeft ook het recht volledig gebruik te kunnen maken van een game, met alle opties en mogelijkheden. Dat kan dus nu niet. :)
     
  9. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Jawel alleen niet de online achievements behalen! Ik haal de online achievements ook niet, maar dat komt omdat ik geen internet heb!
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Dat recht heb je niet, want onlinegameplay is ook een deel van een spel en ook daar kan je geen gebruik van maken. Sommige achievements horen daar gewoon bij ;) En what the heck zeg. Wees blij dat er uberhaupt wél een paar achievements bij zitten. Beter dat dan helemaal geen.
     
  11. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Dus eigenlijk zeg je nu dat als je een game koop je ook een werkende internetverbinding moet hebben. :{
    Je koopt het recht om een game te spelen, met daarvoor bedoelde apparatuur. Dat moet voldoende zijn. Dat is dus de game en een console. Daarmee zou je alle opties en mogelijkheden van een game moeten kunnen gebruiken.

    Voor sommige mensen is een game pas uitgespeeld als ze alle achievements kunnen halen. Immers, de makers geven dat zelf ook aan. Een game staat pas op 100% als alle achievements zijn behaald.
    Dat kan dus in veel gevallen niet zonder dat je daarvoor op internet gaat.
     
  12. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik snap je frustraties maar voor gamers die wél Xbox Live bezitten zijn de online achievements een welkome toevoeging. Dat jij nou geen zin hebt om 10.000 kills te maken ligt volledig aan jou. Daarnaast verlengt het de levensduur enorm. En welke mafkees met een Xbox 360 heeft nou geen werkende Internet verbinding in huis. Als je dat kan betalen kan je toch ook wel een Internet verbinding aan leggen?
     
  13. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Laten we het even algemeen bekijken. De gemiddelde amerikaan zit nog steeds op een mega trage verbinding. Sommigen zelfs misschien nog wel via dial up. Dat is niet geschikt om te gamen.

    Zo zullen er hier ook nog wel mensen zijn die geen internet willen/kunnen betalen. Maar ook die groep mensen heeft recht om een game 100% uit te spelen. En dat kan dus niet.

    Het is gewoon een handige marketing truuk om elk jaar weer een abo te kunnen verkopen, niet omdat ze de gemiddelde gamer zo aardig vinden of om echt de levensduur van een game te kunnen verlengen.
    Daarnaast, een achievement haal je maar 1x dus dat heeft niets met levensduur te maken, online an sich wel natuurlijk.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Nee dat kan je niet! Zonder Live blijft het altijd een raadsel wat er achter het kopje 'online play' staat. Maps zijn niet beschikbaar, gametypes zijn niet beschikbaar, achievements zijn niet beschikbaar. Daar moet je niet over gaan liggen zeiken want dat wist je bij aankoop van de 360 al. En je doet alsof mensen een live abbo hebben om achievements te kunnen halen :emo: Die mensen zijn vast op 1 hand te tellen. De overige paar miljoen doen het voor de lol, het competitie gevoel en de verlengde replaywaarde ;)
     
  15. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik vind achievements een vloek en een zegen.
    In het ene geval is het echt een toevoeging zoals crackdown.
    Dit spel bleef leuk maar ik had die laatste Orb nooit gezocht zonder achievements.Dus dit was echt een "quest for the last orb" wat opzich wel weer erg leuk was.

    In het andere geval betrap ik mezelf er wel eens op dat ik liever een nieuw spel met nieuwe onbehaalde achievements wil spelen ipv dat ik een spel speel wat ik misschien wel leuker vind.

    Neem nou bijvoorbeeld mass effect, ik ben echt al 10 tallen uren bezig om die "level 60 powergamer" achievement te halen.
    Dit terwijl ik het spel inmiddels al 2x heb uitgespeeld en de hele wereld echt al binnenste buiten heb gekeerd.
    Kortom ik ben het lichtelijk zat aan het worden maar toch speel ik het nog.
    In dit geval had ik dus liever geen achievements maar je wilt toch het maximale uit het spel halen en daarmee ook de meeste achievements halen.

    Ik denk dat je (met alle respect)achievements het beste kunt vergelijken met vrouwen : Je kan niet met ze en je kan niet zonder ze leven.
    Iedere vent raad je aan nooit te trouwen en toch doet (vrijwel) ieder vent het :)
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Vind dat je door achievements toch veel meer uit games haalt. Normaal speel je het uit en laat je het liggen (singelplayer games dan) door achievements ga je toch verder om een of andere reden. Het stelt niet veel voor maar is toch wel nice.
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    @ Weegee: wat een vergelijking, but o so true :).

    Ik vind het een goeie toevoeging! Ik had Gears of War verkocht en SP op casual uitgespeeld. Ik hoorde weer wat verhalen over GoW en had weer zin in de game, de game teruggekocht en heb hem op hardcore uitgespeeld. Nu laat ik hem even liggen, maar ik weet gewoon dat er een moment komt dat ik Insane ook wil en dan ga ik weer Insane uitspelen en dat doe ik dan niet alleen omdat GoW gewoon zo'n vet spel is, maar ook omdat ik die achievement wil. En ik moet dan ook nog alle COG tags zoeken en dat zou ik niet doen als ik er geen achievement voor kreeg.

    Het is dus een goeie uitvinding, vind ik!
     
  18. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol :) ik had zelf ook zo iets van "moet ik dit nu wel of niet neerzetten"
     
  19. O43 Master

    O43 Master Active Member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat achievements echt positief zijn voor mij. Ik ben er nu ook half verslaafd aan, en daardoor houd ik me soms meer bezig met het halen van achievements dan met het spelen van het spel, vooral bij Mass Effect gebeurd me dit vaak, en dat vindt ik erg zonde. Bij sommige games halen de achievements de herspeelbaarheid omhoog, maar ik heb bijvoorbeeld Star Wars: Knights of the Old Republic 1 en 2 samen 15 keer uitgespeeld, en dat is net zo veel als 5 xbox 360 games, die dus wel achievements hebben.
     
  20. Kingx I Flugel

    Kingx I Flugel Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe manier van uitspelen voor mij,
    Steeds als ik het pop upje zie komen word ik blij!
     

Deel Deze Pagina