1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Just Cause 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    Zooo hé _O_ die carchase. En dat skydiven _O_ Echt meesterlijk. Jammer dat het nog zo lang duurt.

2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    Er komen tussentijds genoeg goede games om de tijd te doden ;)

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    Ziet er heeeeerlijk uit _O_

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    Damn, geweldig. Ik herinner me nog steeds dat prachtige muziekje wanneer je in deeltje 1 in de lucht, hoog in de lucht skydived naar beneden.

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    Hoe vonden jullie deel 1? Ik heb alleen maar demo gespeeld en vond dat er toch genoeg tofs inzat..maar niet genoeg voor een aankoop. Dom of verstandig? :p

Hoe dan ook....

Ik weet niet of het hier al bekend was,maar dit is een developer walkthrough video van JC2 tijdens E3..en DAMN DAMN DAMN.....echte nieuwe dingen zijn er in gestopt die het allemaal nog veel toffer gaan maken. Zo zie je maar weer...een genre als dit is altijd te vernieuwen....ik ben zeer verrast door deze E3...ZOVEEL moois gewoon!!!!!

http://gamersyde.com/news_7997_en.html

(download de high res versie...echt SUPER)

Ja ik zie net dat het exact dezelfde video is..maar je moet deze video in die hoge resolutie zien!!! Damn, ik wil nu al meer van deze game zien, 10 minuten was niet genoeg ;)

Laatst bewerkt: 4 jun 2009
  6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    Interview

[GT]50894[/GT]

7. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    Mooi zo, de map is niet groter.. hoeft ook niet ook al zal dat voor vele wel mooi klinken, maar de map in JC1 was al erg groot.
    Nu dezelfde grootte, maar met meer dingen te doen.

8. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    Ja echt hoor lekker dan,

Haast elke game waar ik op zit te wachten word naar 2010 geschoven. (mafia 2 bijvoorbeeld ook)

Saai kutjaar word dit.

9. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    Saai kutjaar is wat overdreven, maar eerst was ik blij met de games die naar 2010 werden verschoven omdat het anders te druk zou worden eind dit jaar.
    Nu verschuiven ze opeens alles naar 2010. 8)

10. DulleNL

Leuk Bevonden:

Just Cause 2 Impressions: In Which Everything Explodes, Awesomely

[​IMG]

I saw plenty of games this past week. Some good. Some bad. Some worse. But only one game could be the best-looking thing I saw all week. And that game was Just Cause 2.
    Just Cause, released a few years back now as a GTA clone set on a sparsely-populated tropical island, was one of those games where you went "eh, nice idea, but really needs a sequel to get it right". And from what I've seen of the sequel so far, it's getting things so, so right.

While the game looks great, features a big island and stars a swarthy man (all big pluses for me), it's not the little bullet-point pluses (Open world! Lotsa weapons! Lotsa vehicles! Swarthy man!) that struck me as being important. It was the laws governing that world.

Basically, Just Cause 2 is an open-world title built on an incredible physics engine. One that seems to have been engineered with 80s action movies in mind, because that's mostly what my 30-minute demonstration entailed: me watching some guy act out an endless procession of explosions, comically elaborate kills and ridiculous acts of vehicular manipulation.

There are ragdoll physics. There is an amazing-looking grappling hook mechanic, that must be making the Bionic Commando team weep. If you shoot a jeep's tyres, it doesn't slow down, it does somersaults. If a car explodes and there's people inside it, their bodies are thrown from the wreckage, and you can catch them in mid-air, and tie them to lightpoles.

It's a Rambo sandbox, then. And it's all brought about by that grappling hook, and the physics underpinning it. Like all open-world games, you could just run around, steal cars and shoot people. But that's boring. Instead, you can use your hook to:

- spear enemies and lasso them together
    - latch onto a building or vehicle from a great distance and quickly pull yourself over
    - grab the underside of a moving helicopter and pull yourself up and into it
    - while flying said helicopter, grab a jeep, suspend it in mid-air and use it as a wrecking ball
    - tie it to a moving car (say, one that's chasing you), then tie the other end to a bridge you're crossing, instantly yanking it off the road and into the ocean.
    - jump out of a moving aircraft and, while falling, harpoon yourself onto another aircraft, take control, then attach it to a building, jump out, watch it explode as it crashes into the building.

And that's just the hook on its own. You get a stunt parachute too, which you can combo with the hook to do...well, you get the idea. There are possibilities.

So, yeah. To say the killing options available are so numerable as to bring a smile to the face is an understatement. The inventiveness on show, and the potentials for hilarious Rube Goldberg-like sequences of destruction seem almost endless.

Course, this will all count for squat if the mission structure and design aren't up to scratch (we only saw half of one mission, as the demo was mostly sandbox killing). But hey, half the fun of a sandbox game is in how free you are to get creative and go a little nuts, and already Just Cause 2 is looking like it can deliver on that front.

As for why I think it was the best thing I saw all week...well, since E3 isn't the place for deep and meaningful engagements with games, you can only really judge them on which game put the biggest smile on your face after 15-30 minutes with it. And Just Cause 2 put the biggest smile on my face. Simple as that.

:D

11. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    Ik had tot gister nog nooit van dit spel gehoort tot ik een trailer en zag... en WTF! Wat ziet dat er ziekelijk bruut uit. Een vet tropisch eiland (met sneeuw, stad en alles ook) met vette graphics. En het vetste is dan nog al die actie. Die hook / parachute. Damn, zoals het er nu naar uit ziet komt dit spel op het lijstje met games die ik wil.

12. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    Jammer dat het er ook uit zag alsof een kind van 3 het met groot gemak zou kunnen spelen. Voor de rest lijkt het me een vette game:thumbs:

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    Is meestal met de difficulty settings op Easy..

14. elviroi

elviroi Active Member

Leuk Bevonden:
    Dat is duidelijk wel het geval, hij staat gewoon middenin als schietschijf, krijgt enorm veel kogels op hem af, maar gaat niet dood... Toch lijk het me niet zo moeilijk alvorens je zo goed met die parachute en grapple hook kan werken.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    Ik zou het niet eens erg vinden als ie gemakkelijk is. Soms is dat ook wel weer eens leuk om niet al te veel over je health na te moeten denken en gewoon lekker rond te kloten.

16. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    idd:)
    Maar is er al bekend over hoelang de verhaallijn gaat zijn? Want voor 20 missies ga ik hier geen 60 euro voor neerleggen.

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    Lijkt mij heel sterk dat er maar 20 missies in zouden zitten.

18. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    Ik geef alleen een voorbeeld;)

19. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    True, maar dan mag het wel iets minder dan in Mercenaries 2. Damn, wat was het een uitdaging om daar dood te gaan 8)

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    [yt]yXXBz3mOyYM[/yt]
    Kan me nog steeds dat muziekje herinneren wanneer je naar beneden vliegt, wat dus ook in dit filmpje voor komt. Prachtig, heb er zin in!
    @ 0:53

Laatst bewerkt: 7 jun 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina