K heb ze advanced/remote

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Highlander, 3 mei 2002.

1. Highlander

Highlander Hete bliksem

Leuk Bevonden:
    33
    Whoohoe!,

Ik heb vandaag een dvd remote control en een advanced scartkabel gekocht.

Die advanced kabel geeft dus wel degelijk verschil, eerst trilde het logo van microsoft best wel. Nu zo stijf als mijn …

Ook in games is er zichtbare verbetering, in de demo van wreckless is er nu minder van dat soort mist. Het is duidelijker, helderder, iets strakker en minder trillinkjes.

Ik heb natuurlijk ook gelijk een dvd gekeken, “South Park” jajah niet de beste keus aangezien het compleet 2d is. Dus vanavond ff naar de buren wat filums lenen om een goeie diepte/scherpte indruk te krijgen.

Maarem ze zijn beide een vette aanraaier!

2. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    gefeliciflapstaart

ik moet ook nog een avdvance scart kopen ]:-

3. bas007

bas007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet, maar de dvd-kit scheelt daar wel een heel stuk in de prijs!

5. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    nee dat is hem niet.. zal wel die van thrustmaster zijn.
    als je het ook voor het beeld doet, zou ik de originele kopen van MS.

ik heb gister ook een advanced scart kabel gekocht, en je merkt het duidelijk.

het lijkt ook of je het beter MERKT als je in de schaduw loopt.
    vooral bij PGR. licht/schaduw effecten hebben meer effect lijkt het (vooral schaduw)

kleuren zijn ook idd scherper, duidelijk, helderder :)

en vooral in HALO deathmatch met zijn 2en merk je het heel goed.

6. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Relaxxing al zei;
    Haal NIET die goedkope RGB kabels. Ik had er ook één (heb hem nog wel) maar ik had er alleen maar slecht beeld mee binnen gehaald. Tenminste de voordelen van RGB waren wel te zien zoals de stilstaande randen bij kleurovergangen wat met de normale kabel 'ruist' (zie je xbox logo bij opstarten) maar ik kreeg er rare strepen door mijn beeld voor terug. De kabel van MS gehaald en alles was opgelost en het beeld werd zelfs nog weer scherper en helderder plus dat nu mijn kleuren veel beter doorkwamen als bij die budget RGB-kabel.

7. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien domme vraag hoor, maar worden DVD's ook beter afgespeeld als ik zo'n advanced scart koop?

8. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Met "beter afgespeeld" bedoel je een mooier beeld? Zo ja, dan: Ja!

De beeldoverdracht van je Xbox naar je TV is met RGB beter dan met de gewone kabel. Dat geldt dus voor zowel games als DVD films.

9. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een RGB Scart ingang hebt wel, je krijgt dan mooier beeldkwaliteit omdat de kleuren dan goed tot hun recht komen.

10. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zit ik alleen nog met m'n audio. Op zo'n advanced scart cable zitten geen tulpstekkers voor naar de stereo toch? Mijn Dolby Pro Logic set (7 jaar oud ofzo) heeft geen optische ingang. Wel 2 tulpstekkers. Hoe zou ik die XBox dan het beste daarop kunnen aansluiten? :confused:

Ik had de Xbox eerst over de video (die al op de stereo is aangesloten) en dat was echt TOP geluid, maar dan kan ik geen macrovision protected DVD's kijken (tnx a LOT Bounce!!!:p ).

Ik was van plan die 2 tulpstekkers uit de normale scart te trekken en die op de stereo aan te sluiten, maar ik wil eigenlijk toch zo'n advanced scart hebben. Hoe zou ik dat het best kunnen oplossen met de audio dan? :confused:

11. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    als je persee de advanced scart wil gebruiken (voor het RGB beeld) op een analoge stereo ingang.. dan kun je of het geluid van je tv (audio-out) naar je versterker leiden.. tenminste als je tv daar een uitgang voor heeft..
    de 2de mogelijkheid is het geluid uit de scart kabel te halen.. ik denk dat ze bij een goede audio zaak wel iets hebben waarbij het beeld doorgekoppeld word naar een andere scart plug.. en het geluid er als 2 tulp stekkers uitkomt... een soort slit kabel dus.

mocht je tv geen rgb ondersteunen.. gebruik dan vooral deze kabel niet.. zonde van het geld

12. Gabriel

Gabriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    question

Wat is nou precies het verschil tussen deze twee kabels?

Microsoft Advanced AV Pack

Microsoft High Definition AV Pack

Beiden zijn even duur en hebben als het goed is ook bieden RGB output.....dus help mij ff....

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    de HD pack is voor HDTV's, die zijn nie tt ekoop hier in NL

14. Gabriel

Gabriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. Gabriel

Gabriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    a bit of a mess

Ok, bedankt voor de snelle reply !!

16. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    op die site van FutureMax lijkt wel de S-controller , als dat zou is , bestel ik hem wel ...

of weet iemand nog andere winkels waar de S-controller ligt.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Das de japanse..

en het lijkt erop alsof ze gewoon een verkeerd plaatje hebben ingevoerd..

18. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tnx voor deze goede reply.
    Hoe kan je weten of je TV een RGB scartingang heeft? Het is een redelijk oude (5 jaar) vestel TV, maar zo ouderwets is ie volgens mij niet.

Als je zo'n splitstuk koopt om de audio uit die scart te halen, dat heeft geen effect op die RGB signalen ofzo? Dus de kwaliteit van die RGB kabel gaat dan niet verloren?
    M'n TV heeft inderdaad geen audio out.

19. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    je moet in de handleiding van de tv kijken of deze RGB ondersteund.. als je de handleiding niet meer hebt zal er vast wel ergens informatie op het internet over rondzwerven...
    zorg er voor dat je ZEKER WEET dat hij RGB kan ondersteunen..
    want anders heeft het absoluut geen zin om de advanced scart te kopen..
    mocht hij geen RGB ondersteunen.. gebruik dan gewoon de standaar bijgeleverde kabel.. deze ondersteund ook s-video wat ook redelijk goede kwaliteit opleverd (ook dit moet je tv natuurlijk ondersteunen)..

wat betreft het uitsplitten van het audio singnaal uit een scart kabel.. naar mijn mening zou dat geen invloed moeten hebben.. maar neem hierover contact op met een goede audio/video handel.

al met al denk ik dat de standaard meegeleverde kabel nog wel de handigste oplossing voor je is (ik vermoed dat een 5 jaar oude tv namelijk geen rgb ondersteund).

suc6 ermee

20. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Als die splitter niet zo'n goede kwaliteit is, zal je precies storing in je videobeeld oplopen in dat laatste stukje, das zonde. Dan zou ik geen RGB kabel kopen. Dan kun je beter de gewone kabel blijven gebruiken. Alleen voor RGB vind ik het de 30 euro niet waard. En dan nog de splitter erbij... Beetje duur..

Deel Deze Pagina