Kabel-splitser?!?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tommie, 26 okt 2004.

1. Tommie

Tommie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dus heeeeel graag Xbox L!ve, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik mag het wel maar het lukt niet echt. Op onze kabelkastje, zit geen plek meer. Een router zou kunnen maar dat word heel lastig. Mijn PC en Xbox staan op dezelfde kamer, en ik heb internet op men PC. Die kabel van me internet loopt langs mijn xbox. Dus wou ik ff vragen, bestaat er geen soort kabel splitser zodat ik die kabel die achter mijn xbox loopt opsplitsen zodat hij ook naar men xbox kan??

Graag wil ik dit weten! :p

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zie live en networking ga naar de centrale index en kies dan een van de volgende opties

de directe verbinding (kan of alleen de pc on-line of alleen de xbox)
    de ics verbinding (kan de pc en de xbox beide on-line ... nadeel pc moet aan blijven staan en kan laggie zijn)
    de router verbinding (de pc en xbox kunnen beide on-line ... nadeel duurste oplossing)

NB dit forum is alleen voor gaming ;)

de beste oplossing voor jouw is dus waarschijnlijk internet delen/ics lees die thread even door en stel daar verdere vragen

Laatst bewerkt: 26 okt 2004
  3. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    `Je zou ook je internetverbinding kunnen delen via je pc. Doe ik nu voorlopig ook :D

4. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou er een switch tussen kunnen zetten, net zoals ik heb gedaan. Ik had alleen eerst live en later internet gesplits via switch naar me pc... Dus ik zou voor een switch gaan.

5. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals fardo al zei zijn er 3 mogelijkheden. Persoonlijk zou ik gaan voor delen via pc, aangezien een router nogal een aankoop is vergeleken met een extra netwerkkaart, en een directe is natuurlijk wel sneller maar steeds verwisselen van kabel lijkt me niets. Het delen is erg makkelijk omdat je alleen nog een netwerk kaart bijin je pc druk en dan vanuit daar een oranje (crossed) internet kabel legt naar je box en de eerste netwerk kaart deelt(dit is een instelling die makkelijk in te stellen is bij configuratiescherm en dan netwerkverbindingen). Ik heb het zelf ook en daar geen problemen meer, wel moet je pc aan staan als je op live wil maar dat lijkt me geen probleem.

Greetz wooly

6. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Gewoon een hubje ertussen moet toch ook werken? :confused:

7. Tommie

Tommie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt dat met een 'hubje' dan??
    En zo'n netwerkkaart hoeveel kosten die?

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    voor beide vragen zie de ics thread hubje rond de 10 euro en een netwerk kaart idem ... het beste is het om het toch via een 2de netwerk kaart te doen ... soms moet je je pc opnieuw inrichten, omdat XP Home niet altijd een thuisnetwerk aan maakt als deze er niet is

9. Tommie

Tommie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, ik heb Windows ME dus....

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Die geeft nog veel meer problemen :eek:

11. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    lol das balen:p.

12. Tommie

Tommie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net even iets uitgeprobeerd zonder succes. Ik heb mijn PC uit gezet, mijn internetkabel van me PC in men Xbox gedaan en gekeken of het werkte, niet dus! Hij zegt dat hij geen verbinding kan maken. Dus ik druk op Troubleshoot en die eerste is goed van Cables Connected maar dan kan hij de DNS Server niet vinden en moet ik een naam invullen?? Ik snap het niet echt, er staat ook iets van PPFoe ofziets. Maar het kan er ook aan liggen dat de PC moet aanstaan en er een internetkabel in de pc moet zitten dus :confused:
    Dus ik heb waarschijnlijk toch een 'hub' nodig of een 2e netwerkkaart. Kan iemand me daar mee helpen hoe je dat moet doen??

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Bij een directe verbinding moet je kijken wat de settings van je provider zijn

zie Centrale Index voor de thread van jouw provider .. in het forum Live en Networking

Bij sommige providers werkt een directe verbinding niet ... ook heb je bij een oude versie van je xbox dashboard een Xbox Live starer kit nodig of een nieuw xbox spel nodig (zoals Star Wars Battlefront of Halo 2) om de dashboard up te date. Zie verder meer info in Live en Networking

Post in een van deze topics, want dan blijft de kennis centraal en misschien staat je antwoord al zelfs in die thread ... als ik niet gelijk een antwoord kan geven

Laatst bewerkt: 26 okt 2004
  14. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Ehh... vind je dat grappig? :confused: Hij steld een vraag om er een antwoord op te krijgen zodat zijn probleem opgelost word, niet om uitgelachen te worden, dus ga even lekker ergens anders zieken :{

Maargoed dat vind ik dan :+

Deel Deze Pagina