ik denk van wel. Nu is kapot maken eigenlijk een beetje verkeerd gezegt! ik neem als Voorbeeld Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty. We kregen beelden te zien van Solid Snake op een tanker,later vocht hij tegen een harrier op een brug,in dat zelfde filmpje zien we Snake vechten met Furtune and Vamp! Jongens Metal Gear Solid 2 Moest makkelijk deel 1 overtreffen! zeiden velen. Dit werd nog ff lekker aan gedikt door Konami metm eer Snake Filmpjes. Maar wat zien we in het complete spel! Er is een booreiland...COOL! Er is een Harrier ( die op het boor eiland vecht i.p.v de Brug ) Er is Fortune Er is vamp Maar je bevecht ze nu met raiden!!..wat een teleurstelling! Zie je jongens een hype kan een game kapot maken! nu wil ik wel ff kwijt dat MGS 2 een fantastische Game is! maar niet de Metal Gear Solid 1 beater..wat vetrwacht werd. en hopelijk zal dit nooit met Halo 2 gebeuren. en ik heb een goed gevoel dat dat niet zal gebeuren!
Kijk naar de Enter the matrix ik vondt hem zelf helemaal top, alleen de hype............ Tja dat maakt vanzelf dat de game tegenvalt omdat je er zoveel van verwacht. Ik zelf ben erg aan het wachten op midnight club 2 alleen omdat ik zelf er zo gehyped over ben zal hij waarschijnlijk wel weer tegenvallen
Brute force Ik kijk zelf echt gigantisch uit naar brute force maar vanmiddag was dat iets minder geworden...ik had vanmiddag namelijk de gamequest ontvangen en daar kreeg de game maar een 7. ze zeiden als grootste nadeel dat de game te gewoontjes was en dat het begin saai was. ik kijk echt al maanden uit naar deze game vooral door de coole co-up die er inzit. maar ik begin toch wel een beetje aan de game te twijfelen..terwijl de game eerst gigantisch gehypt wordt...zijn er hier mischien toch mensen die me kunnen overtuigen dat de game WEL goed kan zijn? mensen die de game zelf hebben bv..want ik kijk (nog steeds) naar deze game uit. maar als ie echt zo gewoontjes is als gamequest zegt...
raiden is ook cool om mee te spellen maar snake is natuurlijk de hero de held en hypes moeten ze dan maar juist voorstellen
Er is maar 1 ding leuk aan een hype en dat is de hype zelf. Beetje jezelf ophitsen hoe heerlijk het gaat worden om die game te spelen enzo. In het begin deed ik ook veel hypen. Nu is het zo van "oh das wel een leuke game even in de gaten houden" en er dan gewoon helemaal niks van verwachten dat die jaw dropping graphics heeft of geweldige gameplay. Nee gewoon rustig blijven en wachten totdat ik zelf het oordeel kan vellen.
Ik vrees dat het hetzelfde zal worden in MM3. Hier kijk ik ook al maanden naar uit en waarschijnlijk zal het wel heel cool zijn hoor, maar ik vrees dat ik er weer meer van verwachtte. Ik hoop natuurlijk dat het mijn wense zal overtreffe
hmmm... strax zijn Fable en Halo 2 nix... ik doe zelf nooit echt mee aan hypes. Black & White was de enige, en die viel heel vies tegen.
Toch doet iedereen stiekem mee aan die hype, tenslotte kijkt iedereen wel uit naar een paar games. Das natuurlijk ook weer het mooie van games, je hebt altijd iets om naar uit te kijken het houdt nooit op (de rekeningen van games trouwens ook niet)
de hype kan een game alleen teleurstellend maken maar niet slechter, als een game stinkt dan stinkt ie.
een hype ontstaat grotendeels door voorpret die gamers en bladen hebben als er een mogelijke topper aankomt. veel gamers en bladen gaan dingen verzinnen die het desbetreffende spel supervet maken. zo deden wij ook met halo2; het was iedereen's wens dat er bots in halo 2 kwamen. IEDEREEN wilde het, dus iedereen begon te denken dat die bots ook echt kwamen . NIET DUS!! GEEN BOTS IN HALO2!!! KEIN BOTS IN HALO2!! NO BOTS !! NON!! NIE !! NIMMER!! en zo zijn gaat dit bij andere spellen op precies dezelfde manier, alleen is het bij halo 2 veel minder erg omdat het gewoon een retegoed spel is.
Als er een enorme hype is voor een game is de kans velen malen groter dat hij tegen gaat vallen (Brute Force, Racing Evoluzione). Dan word de game opeens sneller bestempeld als slecht, omdat er zoveel van verwacht werd. Terwijl het best eens een goede game kan zijn, alleen niet de topper waarop gehoopt werd.
Ik vind een hype zelf niet zo erg, behalve als de ontwikkelaars hem te veel gaan hypen, een hype moet ontstaan door de mensen bijvoorbeeld na het zien van een ingame filmpje (van halo2). Dan zie je niets dat niet waar is en de hype is er zeker weten bij mij en dat maakt het zo spannend totdat ie uitkomt. Maar een hype kan er wel voor zorgen dat een game zwaar tegenvalt als ie eenmaal uitkomt, maar ik kies meestal mijn games wel zorgvuldig uit.
MGS2 Hype Ik weet nog goed hoe de MGS2 hype begon voor mij. Het was de 92 mb grote japanse "Tanker" trailer die ik van IGN had gehaald. Ik had Metal Gear Solid 1 als soort mini serie bij een vriend op de PSX een week lang doorgespeeld en toen ik de MGS2 trailer had gezien was ik overompeld, zeker voor die tijd waren de graphics (regen/weerseffecten en super gedetaileerde models) erg goed, bijna ongelovlijk dat zoiets op de Ps2 kon draaien. Ik was echt verkocht en kon nie wachten tot ik em kon spelen, om alles uit de trailer uit te proberen enzo. Toen op een avond had me neef de demo op de Ps2 en het was precies zo als ik het me had voorgesteld en de hype was het waard geweest, voor mij altans. Het uiteindelijke spel vond ik ook niet tegenvallen (al had ik de rest van de game idd liever met Snake gespeeld) Ik weet nog dat er in de PU overtuigend stond "Snake Sterft, ja je leest het goed" en het spel werd om Raiden ook deels de grond in gestampt. haha wat een grap, vond het toen ook onwijs om Snake stiekem de lift op te zien gaan en ik dacht "Hé what's going on?" en ik was weer aan het scherm gekluisterd en had Raiden geaccepteerd als het andere perspectief. Nee MGS2 blijft voor mij een goed gelukte hype met een goed resultaat (Heb dan ook MGS2s voor me xbox gekocht). Maar ik vertrouw liever op me eigen oordeel dan op de critici. En ik denk ook dat we teveel verwend zijn tegenwoordig
Ik denk wel da een hype een game kapot kan maken, denk aan Racing Evoluzione, hier keek ik in december 2002 al naar uit, maar toen ik hem binnenkreeg (op de releasedatum), viel ie toch wel tegen, ik had een "Gran Tourismo" verwacht, maar ik kreeg een rasechte arcaderacer. Dat vond ik toch wel een beetje jammer, en die bug verpeste de game al helemaal.
Die game gaat ZOOO tegenvallen. Welke game van die knakker was nu ECHT goed?? Geen black and white viel tegen en de rest dat hij heeft gemaakt waren er altijd betere (zelfde soort games) van een ander bedrijf. Mij lijkt het ook ultiem saai om rond te lopen in een wereld waar ik moet gaan zoeken naar iets om te doen. Fable gaat zeker kapot aan de hype let maar op
Ik weet eigenlijk niet. Ik denk niet dat het de hype is die een game kan verknallen. De hype komt meestal pas als het spel uitkomt. (zoals enter the matrix). Dan is het spel al gemaakt, en kan het niet meer verknalt worden. Het zijn de hooggespannen verwachtingen die dat wel kunnen. Metal Gear Solid bijvoorbeeld was een briljant spel op de ps1. De ps2 is een vele betere spelcomputer, en iedereen verwacht dat het spel dan ook meteen superveel keer mooier wordt. De developer kan deze verwachtingen dan gewoon niet waarmaken. Ik denk niet dat het de hype was die mgs2 net iets minder hebben gemaakt als iedereen had gehoopt. Ik denk trouwens dat Halflife 2 wel een hele grote hype gaat worden. Hopen dat hij op xbox komt en wel aan de verwachtingen voldoet