kan ik met adsl usb modem gamen met Xbox Live?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door kale, 7 okt 2002.

1. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg in november ADSL, want ik woon in het buitengebied (dus geen kabel voor mij) :r

Nou had ik laatst in een post gelezen ( weet niet meer van wie) dat je met een usb modem voor adsl niet mee kon gamen op Xbox Live!

Das een slechte zaak, natuurlijk:'-(

So anybody, who can help me out

2. KRZ

KRZ MSC

Leuk Bevonden:
    0
    Goeie vraag.....
    Mij lijkt dat het probleem is dat je xbox een UTP connector heeft. Misschien kan het dus wel als je je xbxox via een UTP-kabel op een netwerkkaart aansluit die je in je PC vrot (kost toch niks) en ervoor zorgt dat je ADSL verbinding geshared wordt op die netwerkkaart.

3. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hem dan niet direct aansluiten nee, enigte optie is dan een router met USB interface of een extra netwerkkaart in je pc en op die pc dan router software installeren.

Als ik jouw was zou ik ff contact opnemen met KPN en vragen of je niet zo'n Ethernet modem kan krijgen ipv USB.

4. KRZ

KRZ MSC

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is zo'n ethernet ADSL modem duurder dan een USB-modem + netwerkkaart (om hem op je xbox aan te sluiten). Bovendien moet je met een ethernet ADSL modem nog steeds een extra netwerkkaart of HUB moeten kopen om je xbox aan te sluiten, behalve als je de hele tijd je kabel wilt switchen tussen PC en xbox....

5. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, maar het is wel extra gezeik :)

Ik zou dat doen, en een hub kopen, ben je wel meer geld kwijt maar anders moet je gat klooien met router software, das ook niet zo gemakkelijk in te stellen hoor, denk dat er veel mensen hier rondlopen die geen flauw idee hebben hoe zoiets werkt :D

En je zult dan pakketten moet gaan forwarden enzo, neeee, hou het simpel en koop een Ethernet modem+hub+UTP kabel :)

Of een USB router, maar die zijn vrij duur :)

6. KRZ

KRZ MSC

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad net wat je wilt.... :)
    Goedkoopste oplossing is meeste geklooi (maar da's vaker zo). Als je je er een beetje in verdiept moet dat met een USB-modem wel lukken (maar als je nog nooit een netwerkje met proxyserver ofzo hebt opgezet zou ik toch ook voor de makkelijke (en iets duurdere )variant kiezen)

Wat overigens wel een groot voordeel is van een ethernetmodem met hub, is dat je PC niet hoeft aan te staan als jij wil xboxen

7. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit sowieso te denken hoe het zit met het online gaan zonder PC.. Want de meeste breedband ISPs in Nederland kennen je een vast IP-nummer toe aan de hand van het MAC adres van je netwerkkaart..

Waarschijnlijk kun je gewoon het MAC adres van je Xbox netwerkkaart opgeven, maar dan kun je dus niet meer online met een PC etc..

Wordt waarschijnlijk toch gewoon je PC als router instellen en je Xbox daar dan achter hangen via een intern netwerkje..

We zullen wel zien als het zover is.. :)

8. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

Wat maakt het nou uit of je een USB-modem hebt. Het gaat gewoon om je aansluiting en abbonement bij bijv. Planet Internet. Die modem maakt geen hol uit want die zit in de Xbox zelf.

Kunt dus als je ADSL hebt gerust gebruik maken van Xbox Live.

9. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Zucht probeer nu niet ruig te doen want je snapt het niet.

Ten eerste: er zit GEEN modem in je Xbox
    Ten tweede: Het maakt zeker uit of je een usb modem hebt omdat deze geen ingang hebben voor een "normale" netwerkkabel.

Hij moet dus of een andere modem halen of een hub (router lijkt me een beetje een dure oplossing, en is pas nuttig als je een groter netwerk hebt met meerdere computers die met elkaar communiceren. Niet echt nodig voor 1 tot 4 computers)

Of een extra netwerkkabel in je PC = goedkoopste oplossing want een netwerkkabel heb je al voor een 10tje (dan is ie wel maar 10mb/s maarja een xbox heeft nie meer nodig, want je adsl kan nie meer aan. En van je pc comminiceren met je box gaat ook (nog) niet)

10. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    YUP! mijn xbox hangt al een tijdje een zo'n mooie UTP kabel....kep al veel potjes Halo en Moto GP gedaan met XBOXCONNECT :D

11. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een router is misschien de beste oplossing. ik denk namelijk dat je xbox een ip nummer nodig heeft. en aangezien je (meestal) maar 1 ip nummer krijgt, wordt het moeilijk om je xbox en je pc samen aan te sluiten. dat wordt dan dus kabels pluggen.

12. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat hier over Xbox Live, en daarvoor hoef je alleen je Xbox in te pluggen op je connectie.

En in de Xbox zit goffer WEL een modem. Ga me nou ni lopen vertellen dat het ni zo is.

13. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    neuh, xbox heeft geen modem :)
    echt niet, eerlijk niet

14. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Een Xbox heeft gewoon een ethernet aansluiting (ala netwerkkaart in een PC, dus geen modem), daar past dus geen USB kabel in.. En dus kun je een USB (ADSL) "modem" niet rechtstreeks op een Xbox aansluiten, een ethernet (kabel of ADSL) "modem" daarintegen wel..

Simpeler kan ik het niet uitleggen..

15. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hallo, nou heb ik zoveel reacties gehoord, nou weet ik niet meer wat ik moet kiezen.

Ik heb wel een netwerkkaart in mijn pc zitten... maar ik doe er niks mee... kan ik die gebruiken voor xbox live...?

En wat heb ik dan nog meer nodig....
    Ik hou het graag bij de goedkope manier....
    En wat is nou zo'n een of andere router...

Anders voor diegene die het zeker weten en mij willen helpen: castrop@hetnet.nl

edit:

ps: Dit zei Xbox Customer Care Team:

Hello Mr. Castrop
    Thanks for contacting the Xbox Customer Care Team with your query.
    If your modem has an USB port, then this means that you won't be
    able to plug it into the Xbox. When you use a router this means you can.
    You will plug your USB port into the router as an input and the output
    will be an Ethernet port, where you connect an Ethernet cable from the output of
    the router into the Xbox.
    A router is a small rectangular box and they cost, as far as I Know, about £20.
    Your local PC store will have more information for you.

Laatst bewerkt: 9 okt 2002
  16. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Vaag..

Het hele idee achter Xbox Live is om je Xbox rechtstreeks in te pluggen op je verbinding en te gamen.

Kan me ni voorstellen dat je daar eerst nog een Router voor nodig hebt dan..

17. Bas

Bas Know one knows!!!

Leuk Bevonden:
    0
    draad kwijt

Yo ik heb een hub en link hiermee om de maand 4 x boxen, kan ik met deze zelfde hub op Adsl??

zo ja, hoe krijg je ouders zo ver dat ze ADSL willen aanschaffen??? we verbruiken nauwelijks 15 euro aan internet tikken per maand ADSL is 35 euro :mad:

18. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met mijn ouders afgesproken dat ik 10 euro meebetaal in de maand.. slim toch...

Ik ben degene die het meest internet gebruikt!

19. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Re: draad kwijt

Wat meestal wel werkt is gewoon een deal maken, gewoon eens laten vallen dat de verbinding langzaam is, en of het mogelijk is dat je een gedeelte meebetaalt.
    Gewoon eens serieus met je ouders babbelen, en met goede argumenten proberen te komen.

20. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ADSL, met een USB modem. Ook heb ik al een netwerk tussen twee PC's, en de Xbox aansluiten is kwestie van kabeltje uit de ene PC halen en in de Xbox stoppen. Zou dat zo ook werken met Xbox Live :confused: ?

Deel Deze Pagina