[XOne] kan met mij xbox niet hosten bij gamespy, heb geen firewall!

Discussie in 'Games' gestart door xbox, 4 mei 2002.

1. xbox

xbox New Member

Leuk Bevonden:
    0
    heej iedereen,

pas geleden heb ik een topic geopend waarin ik schreef dat ik niet online kon, na een tijdje frummelen lukte het ik heb nu al vaak online gespeeld en ik moet zeggen het roelt!!!!!!!! maar nu wil ik graag eens een game hosten en dat lukt dan nog niet allemaal.
    telkens als ik gamespy opstart zegt ie proxy or firewall detected en als ik dan een room maak kom ik er wel in maar niemand kan hem zien dus niemand kan er bij komen, ik heb geen firewalls en heb win xp die firewall in win xp heb ik al uitgezet maar nog doet hij het niet kan iemand me helpen?? of zeggen waar ik precies moet kijken of ie echt uit staat. ( ik heb bij netwerk verbindingen-eigenschappen-geavenceerd dat hokje NIET aangekruist staan)

2. xbox

xbox New Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan niemand me helpen...............:confused: :'-(

3. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Meschien heb je een hardware Firewall en je weet dat niet.
    Als dit achteraf dus wel zo is moet je de poorten 6500 en 6515
    openen. Hoe dit moet verschild per netwerk hup.
    Dat zou je zelf moeten uitvinden.

En als je echt geen firewall heb dan moet als je GameSpy
    techniese dienst even raadplegen.

4. xbox

xbox New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik denk dat het ook een hardware achtige firewall is want ik heb gister nog eens gekeken (we hebben hier een netwerk met 3 comps. en mijn xbox) en op al die comps zegt kazaa dat van die proxy firewall detected, maar heb je echt geen idee waar ik dat uit kan ze?tten???? of waar ik ergens ongeveer een beetje moet kijken???

5. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat dit op een of andre manier software maatig gedaan moet woorden. Ik weet het alleen niet 100% zeker

6. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wie heeft dat netwerk geïnstalleerd dan? Wanneer je 3 computers op 1 internetaansluiting gebruikt, dan heb je er waarschijnlijk een router tussenzitten. Die zit aan 1 kant aan je kabel of adsl modem en aan de andere kant zitten alle pc's aangesloten. Je Xbox sluit je er waarschijnlijk ook op aan.

Iemand heeft ooit die router in moeten stellen, dus die zal ook wel weten hoe je die poorten open moet zetten of hoe je de firewall uitzet.

Misschien wel even handig om te vermelden dat je zonder firewall wel erg kwetsbaar bent. Ze kunnen zo je computer induiken en allerlei schade aanrichten. Ik zou aanraden om ook een software firewall te installeren op die pc's als je de firewall in de router uitzet.

Weet je wat voor router het is? Misschien kun je eens proberen om in je internet browser 192.168.0.1 als adres in te tikken. Dit is namelijk meestal het adres van je router. Daar kun je via de browser de instellingen wijzigen. Je moet daar zoeken naar de "DMZ" instelling en deze inschakelen. Je moet daar dan ook een PC selecteren uit het netwerk, dat moet de pc zijn die gamespy draait. De router stuurt nu alle onbekende pakketjes door naar die pc. Dat zijn de gamespy pakketjes, maar ook de pakketjes van hackers e.d. vandaar de software firewall. In die software firewall op de pc moet je dan wel gamespy volledige toegang geven tot internet.

Overigens kun je met een standaard kabel of adsl verbinding niet veel hosten. 1on1 wil nog wel lukken, maar meer werkt meestal niet zo goed (veel lag).

Misschien dat je hier iets verder mee komt...

7. xbox

xbox New Member

Leuk Bevonden:
    0
    na wat zoeken heb ik nu gevonden dat het mij hub is waar de hardwarematige firewall op staat,en het is een arlotto RB14S nu kan je op www.arlotto.com de handleiding downloaden en nu kan ik ook via mijn browser naar mijn hub instellingen gaan.
    (was trouwens http://192.168.10.10 en niet dat andere) maar nou kom ik daar dus en zie ik dit: allemaal staan

Monitor
    Wizard

Advanced Setup
    · General
    · WAN
    · Diagnostics
    · Network
    · Local Server
    · Routing Table
    · Access Control
    · Internet Spy
    Load Default Setting

Save and Restart

Home

daar kan ik dus allemaal uit kiezen maar hebben jullie nou enig idee WAAR ik de poorten open moet zetten?? ( directe link handleiding: http://www.arlotto.com/Download/O_manual/RB14S.pdf)
    ik heb al op wat dingen geklikt maar zie niet echt iets staan van open ports ofzo

ik hoop dat jullie er even aandacht aan willen besteden zodat ik games kan hosten

Deel Deze Pagina