Kan mijn draadloze netwerk niet meer op

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 9 dec 2007.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren nog vrolijk met deze laptop het internet op thuis en nu vindt ie het netwerk niet meer |:-

Mijn vriendin haar laptop doet het nog zonder problemen, dus ik snap er echt niks van (maak nu gebruik van umts, maar daar heb ik een limiet op!)

Het vreemde is, is dat ie de netwerken van de buren wel vindt (nee kan ik niet op, zijn beveiligd en het signaal is te zwak ;)).

Ik heb mijn eigen netwerk al uit het systeem gegooid, de netwerklijst vernieuwd etc etc maar hij komt er gewoon niet tussen te staan |:-

Help :)

edit: ik kan er nu wel weer op? Ga mijn router in en mijn wep is verdwenen.....snap er echt niks van. Heeft iemand geprobeerd mijn netwerk te hacken oid? Iig 1,5 van mijn leven compleet nutteloos besteed. Tips ed zijn nog steeds welkom :)

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb al jaren een perfect draaiende draadlozen netwerk in huis.
    Maar ik heb wel een aantal voorzorgsmaatregelen genomen.

1. SSID ( uitgeschakeld ).
    De SSID bestaat hier uit 18 cijfers/letters.

2. WEP 188bit encryptie.
    Omdat niet alle apparaten WPA ondersteunen , gebruik ik WEP 128bit.

3. MAC-beveiliging.
    Alleen apparaten waarvan de MAC-adresss bekend is bij de Router krijgen toegang.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tnx, kan ik zeker wat mee :)

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Melbuuln: Het nadeel van apparaten die WPA niet ondersteunen is inderdaad erg irritant :mad:
    Had het met de laptop van mijn zus, MAC-Adress filter etc. etc.

Nadeel alleen is dat WEP steeds makkelijker te kraken is en een hacker (als hij echt wilt) je MAC Adress filter ook naar boven kan halen....

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Knappe jongen die een 128bits sleutel snel kraakt..

Mijn zus heeft ook een vaag probleem. Net nieuwe Dell desktop met Vista Home Premium.
    Wil dmv een draadloos netwerk kaartje verbinding maken met het internet, maar dat lukt maar niet.

Er is prima verbinding met het adsl modem (zyxel geval van tiscalli, wep beveiliging), maar bij netwerk blijft alleen lokaal/local access only staan.

Dus wifi desktop ---> modem is perfect, maar vanaf modem naar het internet werkt dus niet draadloos. Met kabel werkt het gelijk.

Als ik mijn laptop draadloos connect werkt het ook gelijk... Alles geprobeerd, waaronder ook mac adres toevoegen etc.

Rare is wel dat na een keer restarten er heel even verbinding was met het internet. Maar die viel ook na 1min ofzo weer weg.

//edit wireless netwerk kaartje: Broadcom 802.11b/g

Ben al weer wat aan het googlen en er zijn meer mensen met vergelijkbare problemen maar nog geen duidelijk oplossing

Laatst bewerkt: 9 dec 2007
  6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb de zelfde problemen met mijn nieuwe Acer Aspire 9300 laptop.

Als ik de software gebruik van Acer dan heb ik de volgende problemen.
    1. Zeer onstabiele verbinding.
    2. Slecht bereik , zelf 1 meter naast de Linksys WRT54G.
    3. De verbinding schommeld tussen de 1Mbps en 54Mbps.

Met de standaard software van Vista Premium heb ik helemaal geen problemen.
    Heb vooral in huis de maximale bereik en snelheid.

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    In de meeste thuis situaties zul je niet door je buurvrouw/man gehackt worden. Mja, of je moet ruzie met je buren hebben en ergens in een flat in Amsterdam wonen ofzo. Verder is het geeneens nodig om de MAC filter uit te zetten, je spooft gewoon een MAC adres. Moet je die natuurlijk wel weten.. maar dankzij snifftools is dat ook niet echt bijzonder moeilijk.

Laatst bewerkt: 9 dec 2007
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    aaarghh heb nu het probleem met mijn pc!!!! Ik word knetter!! Alle apparaten hebben een statisch ip-adres, er is sowieso GEEN conflict daarin. Het ligt niet aan de netwerkkaart want het netwerk van de buren vindt ie wel. Afstand kan het ook niet zijn want mijn laptop staat er naast en heeft een 'zeer goede' verbinding.

Wordt hier echt gek van. Heb alles al gereset, opnieuw opgestart en uit gehad.....

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Vista?

--> IPV6 uitschakelen

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    heb je een Sweex router ofzo 8)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Probleem is opgelost! UIteindelijk tele2 gebeld en die wisten me te vertellen dat mijn netwerk door hun per abuis op onzichtbaar was gezet....en bedankt. Maar goed hij doet het weer perfect :)

12. tukkah131

tukkah131 Member

Leuk Bevonden:
    0
    laptop acer aspirte 9300

Goede avond,

ten eerste wil ik iedereen een fijne kerst wensen !!!

daarnaast heb ik een vraag. Ik ben zelf een analfabeet op het gebied van computers.. ik snap het een beetje, dus vandaar dat ik jullie verzoek om mij te helpen :emo:

Mijn broertje heeft een laptop acer aspire 9300 die al een geruime tijd in gebruik is. Maar sinds 3 dagen kan hij geen draadloze verbindingen meer krijgen/zoeken/ontvangen.

De laptop geeft aan dat er geen netwerk kabel aanwezig is en dat deze moet worden aangesloten..

Ik en mijn vader hebben allebei een hp laptop waar internet draadloos gewoon op te gebruiken is. daarnaast heb ik zelf een ps3 die ook gewoon online kan worden gebruikt.

Ik heb nu in de laptop van me broertje gewoon een directe kabel naar de router en z'n laptop zitten. Hierbij heb ik dus wel internet.

Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik weer de draadloze netwerken kan gaan vinden en zodat mijn broertje de laptop weer kan gebruiken doormiddel van het draadloze netwerk

met vriendelijke groet.

Barry:thumbs:

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens bij de netwerkinstellingen of de draadloze netwerkkaart niet perongelik is uitgeschakeld !
    Sinds dat ik W7 heb geïnstalleerd op mij 9303 heb ik geen problemen meer zoals bij Vista.

Welk programma voor de draadloze verbindingen gebruiken jullie , Acer of Windows.
    Ik laat mijn verbindingen altijd door Windows zelf tot stand brengen want het Acer programma zorgde altijd voor probleemen.

--
    Zie nu pas dat je een thread van 3 jaar oud hebt gekickt :lol: