Gegroet, Ik heb zojuist mijn computer geformat en opnieuw geinstalleerd. Omdat ik bepaalde bestanden wilde bewaren heb ik deze op een DVD gebrand (Traxdata 4,7 gig DVD+R). Nu ik opnieuw Windows XP heb geinstalleerd kan ik echter mijn dvd niet meer gebruiken. Ik had hem niet getest voor het opnieuw installeren, maar die dingen doen het normaal altijd en bij het branden was er geen foutmelding ofzo. Ik weet bijna 100% zeker dat ik een "data cd" heb gemaakt met NERO burning Rom. Er staan een hele zooi word documenten op, wat geinige filmpjes en wat muziekjes. Vooral die "mijn documenten" map wil ik niet kwijt. Wanneer ik de dvd in de drive heb begint hij met autostart, maar dat loopt vast. Heel soms lukt het me om de mappen op de cd te kunnen bekijken, maar wanneer ik ze wl kopieren naar mijn C: dan lukt dat niet (verschillende errors). Weet iemand wat ik kan doen om het er af te helen, ik heb het idee dat de data idd op de schijf staat (3 gig gevuld aldus windows) omdat ik de files een aantal keer heb gezien, alleen ik kan er niets mee en om de haveklap loopt windows vast vanwege die dvd. Zijn er dus programmas voor of manieren om het er alsnog af te halen? Groet.
Nee die heb ik hier ff niet in de buurt staan, ga ik uiteraard wel proberen. Toch heb ik het idee dat hij het daar ook niet zal doen, aangezien andere DVD's van hetzelfde merk het wel gewoon doen...
Wat voor foutmeldingen krijg je zoal? Als je ergens iets met 'cyclische redundantie' voorbij zit komen ben je screwed, dan is je dvd gewoon corrupt.
nee dat is het niet. Als ik bijvoorbeeld de map met filmpjes wil copien naar mijn C: zegt hij iets van kan tumbs niet copieren. Dit komt denk ik gewon omdat die tumbs het eerste bestandje is en hij sowieso niet kan kopieren omdat die dvd voor geen meter loopt.