[XOne] Kan xbox wel/niet rechtstreeks naar hub?

Discussie in 'Games' gestart door de_commandant, 31 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. de_commandant

de_commandant Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

mijn gewenste live configuratie:

modem>crosskabel>hub>straight kabels>pc's/xbox. (pc's werken wel, xbox niet)

dit lijkt voor mij niet te werken, maar als ik die hub er tussenuit haal en de xbox rechtstreeks op de modem aansluit, dan werkt live wel. mijn vraag is dan ook: kan het stiekum toch? ik weet dat je ook de xbox aan je pc kunt hangen en dat ie pc dan als router fungeert, maar zou het toch wel graag bij de hierboven weergegeven configuratie willen houden. xbox helpdesk weet niets van hubs en konden me niet verder helpen. ik heb ook wel hier al op de forums gezocht, maar er worden vaak tegenstrijdige antwoorden gegeven. mocht het kunnen, kan iemand me misschien dan ook vertellen wat ik fout doe?

alvast bedankt,

e.

2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Helaas, zoals jij het wil kan het niet.

Wat jij nodig hebt in deze opstelling, is een router. Een hub verdeeld alleen het signaal, terwijl een router zorgt dat elke apparaat een eigen ID krijgt.

Je kunt dus kiezen voor ICS (PC fungeert als router)
    of je kiest voor een router (makkelijkst :))

Als je voor ICS kiest, kun je achter je PC met ICS de hub hangen. Dan moet alleen je hoofdpc aanstaan voor het internet op xbox/pc's

3. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Als je hem aan een hub hangt kan je maar 1 van de 2 dingen gebruiken, omdat je hub niet zo slim is als een router komen er ongelukken omdat je hub niet weet waar hij zijn informatie heen moet sturen.
    Dus met een hub kan je maar 1 van de 2 dingen gebruiken.

4. de_commandant

Leuk Bevonden:
    0
    en xbox rechtstreeks aan pc?

bedankt voor de snelle reacties. vraag me nu nog wel af of ik die xbox ook direct aan mijn pc kan hangen m.b.v. een extra netwerkkaart?

dus zo:

modem>cross kabel>hub>straight kabels>pc>kabel>xbox

en hoe krijg ik dit eventueel werkende? xp=plug and play? :) hehe.

bedankt,

e.

5. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat zeggen ze net, dat kan ja...

6. de_commandant

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, dat had ik dan niet goed begrepen. ok. bedankt. (wij hebben namelijk geen hoofdpc. gewoon een hub waar 6 pcs aanhangen.)

e.

Laatst bewerkt: 31 jan 2005
  7. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Dan denk ik toch echt dat het een router is en geen hub anders gaat dat nooit goed.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat jij wilt kan wel :eek: ...je hebt namelijk al ICS geconfigureerd echter moet je je xbox nog instellen .. hier is trouwens al en centrale hread voor ICS/internet delen direct aan sluiten op je pc is nergens voor nodig ... als de pc die het internet deelt maar aan staat.... als je meerdere machines op het internet wilt laten draaien is het echter raadsaam om een router te nemen (scheelt stroom) als de machine die het internet deelt loopt te nixen.

Ik help je graag verder in de ics thread ... meld dan ook even de foutmeldingen ;)

Misschien is je modem al een router of heb je andere instellingen ....ik heb meer info nodig .... moet bijv. 1 pc aan blijven staan willen beide pc's on-line komen ... welke modem heb je .... welke provider .... etc

Laatst bewerkt: 1 feb 2005
  9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    @Fardo: Hij wil de Hub als router gebruiken; tenminste...zoals hij het hier beschrijft. Zoals hij het later beschrijft wil hij gaan werken met ICS, wat natuurlijk perfect mogelijk is :).

Dus; de_commandant...Zoals je later beschrijft wil je werken via ICS, daar zul je dus ook je vraag kunnen stellen. Zo houden we overzichtelijkheid in het forum door mensen op 1 plaats te helpen, en anderen kunnen makkelijk iets opzoeken zodat ze niet meteen hoeven te gaan vragen :).

NB: Je zal dus 1 hoofdpc moeten instellen, of een router kopen (wat Fardo en ik meestal aanraden :))

Hier kan een slotje op.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina