KaZaa toch legaal !!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Blaauw, 7 okt 2003.

  1. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoge Raad wil KaZaA niet verbieden

    P2P - De Bumra/Stemra is onderuit gegaan in een rechtszaak tegen KaZaA. Nederlands hoogste rechts-orgaan heeft het advies gekregen om KaZaA niet te verbieden. Het lijkt de Hoge Raad niet slim om nieuwe technieken te verbieden.



    Het mag volgens de Hoge Raad niet zo zijn dat het leed van de muziekindustrie de opkomst van nieuwe technieken mag dwarsbomen. De advocaat generaal van de Hoge Raad vergeleek de opkomst van P2P met de opkomst van grammofoonspelers en radio's. De komst van deze techniek was de nekslag voor kleine straatmuzikanten, maar iedereen juichte deze techniek enorm toe.

    Het is echter nog maar een advies aan de Hoge Raad en het is de vraag of het advies daadwerkelijk wordt overgenomen. Eerder ondervond Bumra/Stemra een tegenslag in hun strijd tegen KaZaA. Het Hof besliste toen dat KaZaA gewoon legaal was, omdat de makers van KaZaA niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het handelen van de KaZaA-gebruikers.

    Op 19 december zal het hoge woord vallen en wordt duidelijk of KaZaA nou wel of niet legaal is in Nederland.
     
  2. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, kunnen we toch lekker doorgaan met downen....
    kazaa wint altijd, of wordt doorverkocht...
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Eerlijk blijft eerlijk, dat je een cd gratis kan downloaden terwijl mensen er nog z'n brood mee moet verdienen vind ik niet dat dat gelegaliseerd moet worden. Om het programma om de techniek te sparen vind ik ook maar een slappe smoes, zo'n nieuwe techniek is heel dat Kazaa helemaal niet, daarbij hoeven dus cd-uitgeef-bedrijfjes daar niet onder te lijden.

    Eigenlijk word ik er nog niet warm of koud van wat er met Kazaa gebeurt. Meeste wat je download zit of vol virussen of het is niet eens wat je zocht.

    (Niet dat ik braaf ben en nooit download ofzo maar met Kazaa schiet 't nooit niet op).
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ach, en al zouden ze Kazaa wél verbieden, dan is er binnen no time weer een vervanger te krijgen, die dan ongetwijfeld zelfs nog beter is. Kijk maar naar Napster een paar jaar geleden, was eigenlijk behoorlijk brak programma, toen werd het verboden en kwam Kazaa ervoor in de plaats. Nog niet alles, maar iig een verbetering :)
     
  5. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn al zoveel andere programma's waar je je warez vandaan kan halen. Dus 1 KaZaa meer of minder maakt mij echt niet uit.

    Wel grappig om te lezen dat stukje.
     
  6. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    En terecht,

    Local Bands vinden het juist fijn dat zoiets bestaat, en Kazaa is niet verantwoordelijk voor de mp3's die worden aangeboden, zij creëren alleen een netwerk waar gebruikers files kunnen delen...

    Maar goed, een punk band als Third Try vindt dat helemaal niet erg, zij bieden hun nummers zelfs aan op hun official site :)..
     
  7. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar KaZaa is ook niet illigaal, het is een programma uit te wisselen. de bedoeling is natuurlijk om je foto met je oma te versturen naar een japanner in japan.

    Maar het is ook ''natuurlijk'' dat het word misbruikt, maar dat is juist illigaal... het programma is het zelfde als MSN Messenger en dan de FILE-OP-STUUR-FUNCTIE :)
     
  8. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    Sorry hoor.. maar nou *BLEEEP* je behoorlijk uit je nek hoor... Ik heb nog maar 1 keer in de 3 jaar dat ik kazaa gebruik een virus binnengehad... en of dat door Kazaa komt is nog de vraag... En als je zegt dat je niet vind wat je zoekt klopt ook niet... ik weet niet wat voor Kazaa jij heb gebruikt.. maar ik vind altijd wel wat ik zoek.. enne.. daarom zit er ook die kijk/luister-file-tijdensj-het-downloaden-functie op he...

    ochja.. als kazaa weg moet is het jammer... maar er is idd binnen notime een nieuw proggie.. dus...
     
  9. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Kane, dat ligt er natuurlijk maar aan wat je download...als je alleen "veilige" bestanden (MP3, MPG, JPG, etc.) download is er niets aan de hand, maar als je een hoop .exe bestanden van kazaa afhaalt is de kans (zeker op het momemt _O_ Blaster _O_ ;)) behoorlijk aanwezig....misschien dat ik vandaag nog even opzoek ga hoeveel % van de PC's geinfecteerd is met een virus....die cyfers zijn namelijk niet gering
     
  10. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    En als het NIET legaal wordt, wat kunnen ze dan doen. Honderduizenden Nederlandse gebruikers boetens geven?.. lijkt me nogal vaag.. Maarja, we zullen zien :p
     
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    haha dat kan de politie niet eens doen want dan krijgen ze echt wel rechtzaken tegen zich als ze uizenden boetes uit gaan delen
     
  12. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Vaag hoor. Vorige week bij een vriend van hebben we het nog geprobeert. Hij download Kazaa om een paar nummers te vinden die hij nergens kon vinden. Na deze gedownload te hebben gooit ie Kazaa eraf en scant zijn pc met een virusscanner, meteen 3 geïnfecteerde bestanden. Voorheen was z'n pc zo schoon dat je er van kon eten.
    Die kijk/luister functie zou je niet hoeven te gebruiken als iedereen gewoon netjes alle bestanden een mooie kloppende naam gaf. Je zegt dus zelf al dat je moet contoleren :{ Ik weet dan ook 100% zeker dat je wel eens de verkeerde bestanden hebt gedownload, bestanden waar je niet naar hebt gezocht.
     
  13. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Kazaa is gewoon een peer to peer programma. Is totaal niks illigaals aan.
     
  14. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    ALS ZE HET NIET VERBIEDEN HOEFT HET NOG NIET TE BETEKENEN DAT HET LEGAAL IS
     
  15. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar het feit dat het een p2p progje is betekend dat het legaal is, je hoeft trouwens niet zo te scheeuwen op 't forum, lowercase letters mogen gebruikt worden! Het enige illigale is het aanbieden van zooi met copyright. Zolang je dat niet doet is P2P zo legaal als een tomaat kweken
     
  16. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar gaat het hier juist om volgens mij in dit stukje dat dat hetgene is dat ze niet willen/durven verbieden, omdat het zou vallen onder "nieuwe technologie" .
     
  17. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij gaat heel het stukje alleen om het programma "KaZaa" niet om wat er wel of niet aangeboden mag worden...maar misschien is mijn Nederlands niet zo goed? ;)
     
  18. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook voor een "nieuwe techniek" gelden spelregels. Het is niet zo moeilijk om vast te stellen waar de grenzen liggen van wat illegaal is of niet (daar het je je "denkvermogen" voor).

    Helaas moet een ander vaak de grenzen aangeven omdat bepaalde mensen niet normaal met een nieuwe techniek kunnen of willen omgaan.

    Verder ligt er natuurlijk ook een uitdaging voor degene die zich "gepakt" voelt. Kan men deze nieuwe technologie zelf nietinzetten, moet er wat aan mijn prijzen of de kwaliteit van het product gedaan worden??
     
  19. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    dan iig ff kazaa leegpompen voor 19 dec. :+
     
  20. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat vooral dit stukje van jou betoog erg belangrijk is.
    Als je kijkt naar de prijzen van cd's zijn deze abnormaal hoog.
    Misschien zouden ze eens naar zichzelf moeten kijken in plaats van altijd de beschuldigende vinger naar iemanmd anders te wijzen.

    Door dit soort programma's wordt er een duidelijk signaal afgegeven van zo kan het niet langer meer.
     

Deel Deze Pagina