Hallo ik heb nu eindelijk geld genoeg voor een playstion 2, Mijn vader hoorde dat de x-box beter is. Wie kan advies geven PS2 of x-box. Wij hebben thuis alleen de computer en gameboy. groetjes van Jasper.
Ten eerste zul je merken dat de voorkeur in dit forum heel lichtjes in de richting van de Xbox zal gaan. Wat dat betreft had de naam van dit forum een kleine aanwijzing kunnen zijn. Verder zul je moeten afvragen wat de voor- en na-delen van beide machines zijn voor jou. Wil je online gamen dan is je keus al gemaakt, de Xbox. De Ps2 heeft af en toe wat beter verkochte games, dat komt voornamelijk door die verfoeide Japanse markt waar het apparaatje erg populair is. Over de betere graphics van de Xbox hoef ik het niet te hebben, dat is voor veel gamers toch van iets ondergeschikt belang. Verder kan ik zeggen dat de hulp en ondersteuning bij de Xbox van Microsoft van vrijwel onovertroffen kwaliteit is naar Nederlandse begrippen. Daar blijft Sony toch duidelijk een flink stuk achter. Verder heeft de Xbox dan ook weer leukere websites, zoals deze. Een vriendelijk forum waarin je aardige mensen zoals ik en de moderator die deze draad over 5 minuten zal sluiten zult tegenkomen.
Je moet natuurlijk kijken welke games je meer aanspreken. Er komen op beide consoles nog vette games uit en als je ff kijkt welke games je meer aanspreekt ben je al een stukje verder bij je keuze.
Haha, en als hij gesloten is moet je ff naar een PS2 site gaan en dezelfde vraag stellen..... Daar gaat de voorkeur namelijk uit naar een ....PS2. Op xboxsite vragen welke console er het beste is is hetzelfde als vragen of Jantje Smit oeps Jan Smit succesvol is in Duitsland... Het een kwestie van smaak, maar zoals High 5 het heeft beschreven klopt het wel ongeveer... Het gaat om de games die je wilt hebben en als je de mogelijkheid hebt om online te kunnen zou ik gaan voor de xbox. Geef je niets om online gaming kijk dan een beetje rond welke games je intresse hebben en dan vind je de console die bij je past. Suc6
Als je een shooter fan bent moet je voor de xbox gaan, eigenlijk de PC maar das minder leuk en duurder.
Je kan niet zeggen dat de een beter is dan de ander. Zoals hierboven al is gezegd gaat het erom wat je eigen voorkeur is. Onze voorkeur hier is (ik hoop dat je dat al door had) de xbox. Als je dat nog niet door had (of ook wel), ga dan ff de FAQ doorlezen.
Als je online wilt gaan met je console, kan je beter een Xbox nemen met Xbox Live, kost wel wat geld per maand, maar je hebt er wel wat aan. Hou je meer van Platform en Sport spellen? Dan moet je een PS2 kiezen. Als je houd van shooters en racing spellen, dan moet je de Xbox nemen.
ja idd (k heb alleen de xbox, maar zou eigenlyk ook nog wl ps2 willen) als je een hele aardige vader hebt vraag je of hij de xbox koopt, koop jy de ps2. Eigenlyk zijn er op beide consoles leuke games die wel op de een uit komen en niet op de ander. Meestal zijn er wl 'vervangers' voor een topper op de andere console (Gran Tarismo 4 en hopelijk Forza Motorsports)
Hardewarematig zit xbox wel beter in elkaar. Maar het wordt idd afwegen. Wat voor games er op welke console zijn, welke games jij leuk vindt etc. etc. Voor de online optie moet je een CC hebben en een abonnement (a €60) kopen. Er zijn ook gratis online opties als XBC maar daar wordt zo'n beetje alleen Halo2 gespeeld. Ga anders even naar een gameshop waar ze zowel xbox als ps2 hebben staan. Ga daar wat gamen en kijk wat jij het leukst vind.
heey je moet ff nadenken hoe je het inm je hoofd haalt om op een XBOX site te vragen wat een beter console is ga dan naar de winkel man! /Mod Zeg dan gewoon niks... :{ Als je niks zinnigs toe te voegen hebt, post dan gewoon niet. Volgende keer krijg je een waarschuwing. Darkwing
Ik heb al tijden een Xbox en ik heb laatst een ps2 geleend. Ga er maar vanuit dat van alle spellen die er uitkomen 95% bagger is. 90% is multiconsole. Kom je tot de conclusie dat het om de randzaken gaat: - graphics - welke controller ligt beter in de hand - online mogelijkheden - die 2 of 3 exclusieve titels die je aanspreken Kijk absoluut niet naar de hoeveelheid titels die er voor een console is uitgekomen (ps2 veel meer dan xbox), want zoals eerder gezegd; het merendeel is niks.
Je hebt helemaal gelijk. Er komen ontzettend veel games uit waarvan er er maar een paar tussenuit springen die echt goed zijn. Bijv Halo, Splinter Cell, etc. Daarvan komen ook nog eens de meeste games op allebij de consoles. Het komt er gewoon op neer welke console jou het meeste aanspreekt...
Ik heb ze allebei. De PS2 nu ong. 2 jaar en de Xbox denk iets van 2 maanden. Het meeste speel ik toch wel op de PS2 en als je kijkt naar de games die binnenkort uit gaan komen zal de PS2 toch wel de meeste tijd aanstaan. Maar online is de Xbox echt zoveel beter als de PS2 en ook shooters zijn er echt in overvloed op de Xbox. Je kan met beiden niet echt een verkeerde keus maken het zal er net aan liggen welke games je wil spelen. Kijk dus ff wat voor games je aanspreken en wat je nu speelt (mocht je nu games spelen dan)
Mhm, niet als flame of uitlokkertje bedoeld ofzo, maar over welke spellen heb je het dan? Ben niet zo iemand die het hele PS2 gebeuren volgt, maar wél benieuwd