[Kijkerstip] Kopspijkers!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mike, 4 nov 2003.

1. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan het gewoon niet laten om een topic over dit actualiteitenprogramma van de VARA te openen. Dit is hèt perfecte programma om als 'jonge jeugd' kennis te maken met de actualiteit, wat speelt in de wereld.

Het programma wordt gepresenteerd door Jack Spijkerman en is te zien elke zaterdagavond tussen 20:00 en 21:00 op de VARA. Een herhaling vind elke maandagavond tussen 0:00 en 01:00 plaats.

De show is opgebouwd uit een aantal vaste elementen. Het begint altijd met "wat opviel in de media". Kijkers kunnen tips sturen over dingen die ze op TV fout zagen gaan en enkelen worden dan in het programma gepresenteerd. Vervolgens wordt het bekende Kopspijkers spel gespeeld met twee bekende Nederlanders. Ook hier worden fragmenten uit de actualiteit gebruikt, altijd leuk. Daarna wordt er gesproken over een bepaald onderwerp (wat niet altijd even interessant is), maar afgelopen zaterdag werd er bijvoorbeeld gepraat met een man die een 'onkwetsbare man' kende. De week daarvoor ging het over een man die zich thuisvoelde tussen de raven (vogel).

Hierna wordt er een gouden knuppel genomineerd. Dat is iemand die opviel in de media en iets ontzettend doms deed op televisie. Aan het eind van het seizoen wordt er één gouden knuppel uitgekozen waaraan de troffee wordt uitgereikt.

Dan is er een optreden van een band, zanger, zangeres, dansgroep... iets vermakelijks, soms wel leuk.

Maar waar het programma mee afsluit is het schitterendst: het cabaret! Een aantal mannen en soms een vrouw worden wekelijks omgetoverd in een bekende Nederlander (waaronder bv. Balkenende) en daarmee wordt dan de actualiteit besproken. Echt schitterend.

Bij deze dus een kijkerstip die echt de moeite waard is, zeker als je op je zaterdagavond niks beters te doen hebt. En anders kijk je gewoon naar de herhaling op maandag. Dit zou je laatste kans kunnen zijn, want waarschijnlijk stopt Jack eind dit seizoen met Kopspijkers, omdat hij aan het werk wilt in Duitsland.

Bezoek de internetpagina waar je de show kunt terugzien, of alleen het cabaret kunt bekijken: www.kopspijkers.nl !

2. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    *trouwe kijkert

Vind het altijd erg leuk. Het leuks vind ik die dingen die opvallen in de media, zo droog altijd. Het cabaret is ook super grappig.

3. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Het heeft wel zijn best seizoenen gehad vind ik. In de tijd dat ze nog de imitaties deden en Vigo Waas en Peter Heerschop+ Lebbis de puinhopen van Pim deden was het hoogte punt.
    Ik hoorde ook btw dat Spijkerman zelf het ook wel gezien heeft.
    Is hij vervangbaar?

4. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jack Spijkerman is absoluut vervangbaar vind ik, verder vertelt hij zlef geen goede grappen ofzo.

5. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het inderdaad de laatste tijd steeds flauwer worden. Maar ik vind het nog steeds vermakelijk. Denk niet dat Spijkerman zo snel vervangbaar is, hij is wel ongeveer de mascotte van dat programma. Als je hem vervangt met zo'n muts als die presetatrice van Get The Picture zullen er zeker mensen niet meer kijken.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het is vooral het geheel, Jack Spijkerman is ook een belangrijk onderdeel van de redactie. Het gaat om het hele team dat er achter staat.

Ze kunnen deze formule wellis eeuwig volhouden (gebaseerd op de actualiteit), maar dan moeten ze het zelf ook nog leuk vinden.

Het leuke gaat na nog een seizoen denk ik wel van de imitaties af.

7. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik heb nog nooit eerder naar gekeken, toevallig begon mn leraar er vandaag over...
    toen kreeg ik best wel spijt.. omdat het me idd interressant lijkt.
    dus dat word kijken!.

8. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nog nooit kopspijkers gekeken? Kopspijkers is de best gekeken programma van nederland. Maar je heb er toch wel eens van gehoord?

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ehhh Mike? Spijkerman is al jáááaáren op TV te zien, Kopspijkers trekt wekelijks meer dan een miljoen kijkers, onder welke steen heb jij geleeft? *)

10. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Een heeeeeeeeeele grote... :cool: Nee, ik kijk het zelf nu zo'n twee jaar, maar ik wilde iedereen die het programma nog niet goed kenden op de hoogte brengen van het bestaan. Zeker nu het erop lijkt dat het gaat stoppen. :)

11. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Dit jaar wordt als het goed is het laatste seizoen. Dat lijkt me ook wel het beste zo, het wordt wat minder leuk enzo. Hierna wil Spijkerman weer iets nieuws doen, zoiets had ik gelezen.

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    *sluit zich hier volledig bij aan*

13. Zo ik heb me rotgelachen om de imitatie van Donner en Barend en van dorp!

Donner is namelijk van mening dat je criminelen moet afleiden als ze een daad plegen.

"Hela! Zet die pinautomaat terug in de muur!"

14. Jorundr

Jorundr Helmond Sport

Leuk Bevonden:
    0
    kopspijkers, GEWELDIG!

15. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Donner was meesterlijk. Die gast die hem imiteerde is sowieso erg goed, Ivo Niehe deed hij vorige week ook, die was helemaal geweldig.

16. Jorundr

Jorundr Helmond Sport

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, dat lied van de prijzenoorlog!

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Whahaha ja die was idd ook erg sterk :D

1 euro 8, voor sisi light light light light light :+

Hoewel ik het regelmatig simpelweg vergeet (shame on me) probeer ik meestal wel te kijken. Ik blijf die imitaties geweldig vinden. Ik zou het erg jammer vinden als dit programma stopt volgend seizoen.

18. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Zit die gast die Rosenmuller imiteert er btw ook nog bij? Die was ok goed maar de laatste afleveringen heb ik hem niet gezien.

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Of met Bin Laden toen _O_

Kopspijkers kijk ik niet echt, toch maar weer eens doen, ik lig meestal in een duek :p

20. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gaat t serieus stoppe? egt man waar hebben jullie dat vandaan dan? alleen die cabaratiers op het eind gaan er mee stoppen d8 ik maar dan komen er weer nieuwe...

Deel Deze Pagina