Killzone (PS2): eerste details

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 2 aug 2003.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    OP IGN staat er een preview van de game Killzone, een geheim project van SCEE ontwikkeld door Guerilla Games (vroeger Lost Boys). In die preview staat er info en screens die er zeer goed uitzien (voor een PS2 game).

Hier 1 van de 6 screens:

[EDIT]Wilt iemand van de mods de titel wijzigen? Het moet Killzone zijn i.p.v Killerzone.[EDIT]

Laatst bewerkt: 2 aug 2003
  2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Als hij echt zo goed wordt als dat in de preview staat hebben we weer een zoveelste toppertje op de PS2.

Lost Boys/Guerilla Games is trouwens toch een Nederlands bedrijf of niet?

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Consider it done :cool:

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    OMFG!! Dit wordt een hele vette game... :)

5. ITNL

ITNL Guest

lost boys is toch nederlands???? zo ja, dan zal dit wel niks worden. (no offence)

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik herinner me trouwens nu net dat ze hier beelden van hebben laten zien op GameKings. Het zag er echt waanzinnig goed uit. Met name de manier waarop de vijanden neerstorten nadat ze waren neergeschoten zag er heel realistisch uit.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dit wordt een grote titel, believe me.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Thank you. Come again :+.

Maar nu worden ze (volledig) gesteund door SCEE en dit is/was een groots geheim project wat volgens Sony de Halo beater wordt. Ik denk dat ze (en ik ook) al blij mogen zijn als het al even goed is, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

9. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Huh wanneer was dat?

als je die van de E3 opnames bedoeld dan heb je de verkeerde want die games zijn van Playlogic.

10. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    ..Het kan aan mij liggen, maar ik vind die screens eigenlijk pokkelelijk:{ En ik weet niet hoe de controls zijn met een ps2 controller, maar het lijkt me behoorlijk kut.( maar als ze misschien l3 & r3 pookjes gaan gebruiken..? Maar dat vind/lijkt ik/me nog steeds lastig.)

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Screens lijken altijd minder op foto's. En de PS2 controller is in principe helemaal gelijk aan een XBox controller dus ik begrijp je probleem niet helemaal met de controller. Natuurlijk gebruiken ze de analoge sticks... of dacht je soms dat ze nog steeds de D-Pad gebruikten?

12. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    ik heb wel eens shooters meegemaakt waar je moest richten als je R1 inhield en daarna shoot met bloktje, en dat zoog aars.
    Maar ik vind de analoog sticks een beetje lastig, verkeerd geplaatst vind ik. Maar misschien ben ik de xbox controller gewend;).
    Maar ik weet wel zeker dat het geen ''Halo beater''(waarom wordt elke nieuwe FPS zogenaamd ''halo beater'' genoemd..) wordt. Het haaldt het grafische niveau van Halo bijlange niet, en de gameplay van halo lijkt me stukken beter.

Zo denk ik er tenminste over.

13. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Sterker nog, de PS2 controller heeft meer bruikbare buttons binnen direct bereik dan de Xbox controller: beide controllers hebben 2 x analog stick met dubbelrol als L3, R3, beide hebben een d-pad en 4 face buttons, maar de Xbox controller heeft twee triggers waar de PS2 er vier heeft (shoulder buttons). Deze twee extra (shoulder) buttons (en de select en start in 't midden) zijn beter te bereiken dan de wit/zwart en start/back buttons van de Xbox (daarvoor moet ik m'n hand van de left stick of rechter face buttons halen).
    Voor racing games zijn de Xbox triggers erg prettig, voor shooters geef ik de voorkeur aan de vier shoulder buttons.

Niettemin is de PS2 controller berucht om de 'dead zone' van de analog controllers, en veel games slagen er niet in een precies gevoel te geven.

Persoonlijk vind ik Medal of Honor: Frontline, Red Faction 2 en SOCOM op PS2 wel geslaagd in hun bediening.

Deel Deze Pagina