Kinderachtige hotlink-image

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door twi, 10 feb 2007.

1. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zie sinds vandaag wanneer een mede-user op een ander forum een plaatje van XBW post de melding "This site is stealing bandwidth - Xboxworld.nl". Kom op jongens, is dat niet een beetje een kinderachtige tekst?

Ik begrijp dat jullie hotlinken tegen willen gaan, het loopt al snel uit de hand met de bandbreedte. Maar plemp gewoon een heel klein plaatje met jullie logo/url er neer in plaats van zo'n puberale tekst. Want dit staat wel heel onprofessioneel.

Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  2. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef ze groot gelijk eerlijk gezegd.

3. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat ze het tegen willen gaan inderdaad.
    Maar natuurlijk niet op zo,n manier.

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dus een feitelijk representatie van wat er gebeurd is nu kinderachtig?

Als iemand appels steelt in de winkel, en ik zeg' Hij steelt appels!' dan mag hij mij dus in mijn gezicht uitlachen. :+

Kinderachtig is als je er neerzet 'Iedereen die dit leest is een lul'.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    kvind het ook wat slapjes, ik zou gewoon hetvolgende erin zetten :+

Fock off you leechers!

6. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    =( ow ow ow dat taal gebruik 8)

7. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, of een tubgirl plaatje of die andere site met van binnen naar buiten gevouwde anussen.

Ten eerste steelt de site in kwestie in 99% van de gevallen de bandbreedte niet, omdat de user het bericht post en de site zelf niet. Beetje lullig om daarmee gelijk de hele site van diefstal te beschuldigen. Daarnaast irriteert het klikspaangehalte van dat plaatje zo dat ik de moeite doe om er hier iets over te posten. En dat terwijl ik zelf nooit plaatjes van XBW hotlink.

Bovendien is het plaatje dusdanig gemaakt dat m'n kleine zusje van 7 (oke, 27) het nog in Paint kan maken. Wanneer je er gebruik van maakt door niet zo'n lullig plaatje te gebruiken, maar gewoon een mooie button met URL erop dan lok je misschien zelfs nog wat mensen naar je site toe.

Elke ruimte die je krijgt op een andere website terwijl je er niet voor hebt betaald kan mooi gebruikt worden voor wat reclame. Wie kent de Gouden Kikker van ImageShack inmiddels niet?

8. basovich

basovich Guest

ik vind het meer promoten van je site, ik zou juist blij zijn als iemand een reclame bord van mijn bedrijf op straat zet of ergens in een winkel..daar betalen ze dan ook voor!! nu is het gratis en zet je er zo'n tekstje neer..

9. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Het is een overblijfsel van het feit dat als wij een exclusief nieuwtje hebben het overal op het internet staat, zonder dat mensen naar onze site linken zodat wij hits krijgen.

Dan krijg je het effect dat XBW voor de gebruikers die het dagelijks bezoeken rete-sloom wordt, terwijl de mensen die alleen een plaatje op een ander forum of andere site bekijken, lekker doorprofiteren, menig maal zonder dat die sites zelf in de bandbreedte voorzien, of hoe dan ook hoffelijk naar ons toe zijn door ons te verschaffen met een link naar de plaatjes op onze site.

Kortom, ik begijp best dat het van jullie oogpunt flauw is dat niet de hele wereld gratis onze bandbreedte mag gebruiken waar wij maandelijks diep in de buidel voor tasten. Maar een website is niet gratis en er gaat een hele infrastructuur mee gemoeid die je niet af kunt zien aan een simpele oplossing voor een voor ons relevant probleem.

Voor de meeste gevallen geldt, iets langer kijken dan je neus lang is. :)

10. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Lol, Maarja als 500 mensen dat doen met telkens 20 van 1mb plaatjes en die plaatjes worden dan 1000 x bekeken neemt dat aardig wat bandwith in! zeg maar 20000 mb... Is aardig wat:9

Edit: Zie Miriks's post;)

11. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Mijn punt is dan ook helemaal niet dat je hotlinking moet toestaan. M'n punt is dat het plaatje wat ervoor gebruikt wordt kinderachtig is terwijl je er veel meer mee kunt doen. Wellicht heeft het nog een positief effect en kun je er mensen mee aantrekken.

12. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Zoals ik aangeef, het plaatje is een noodoplossing geweest en daardoor is er gewoon feitelijk opgezet wat er aan de hand is.

Misschien ben ik de enige die wat beters te doen heeft met mijn tijd, maar ik vind het bijzonder onboeiend om de gaan debateren over wat er op moet staan.

13. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Zo beter dan? :{

14. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ PREACH!

Maarja, than again, we hebben Jorrit toch voor dit soort zaken? :+

15. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Dit heeft niet veel zin he :) Of ze nou de originele screenshot downloaden of dit plaatje, trekt allebei te veel bandbreedte. Ik heb niet voor niets een heel simpel zwart-wit gifje genomen, die is zo klein mogelijk. En over de tekst: dit is gemaakt ten tijde van de viva pinata primeur, dus toen moest het even duidelijk worden gemaakt.

16. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Prima :)

17. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Je zou ook eens iets als opbouwende kritiek kunnen beschouwen of niet, Mirik? Twi zegt geen kwaad woord, komt zelfs met oplossingen en alles wat er gezegd wordt kat je af.

Vind je het niet interessant, ga niet in debat, maar dat doe je wel.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Als het plaatje dan zwart-wit moet zijn, vanwege bandbreedte, kun je ook overwegen om het plaatje van mr.E te gebruiken maar dan het xbw-logo zwart-wit te maken.

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat PNG-tje wat Mr. E nu heeft gemaakt is wel 21.22 KB groot. Waarom zou je hem dan nog in zwart-wit maken? 8)

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tja, ik zeg ook niet dat IK dat per se wil, maar volgens Jorrit is dat plaatje nog steeds te groot. Dan is zwart-wit maken een optie.

Deel Deze Pagina