1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kinderen mogen pas gedoopt of besneden worden als zij daar zelf over kunnen beslissen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WillemWalrus, 18 jan 2005.

  1. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben het niet met deze stelling eens.

    Je ouders voeden je op. Als zij jouw een Christelijke opvoeding willen geven, is dat hun keuze. Je ouders zijn gelovig, en hopen het geloof aan jouw mee te geven in hun opvoeding.
    Ook besnijdenis. Ik snap niet waarom veel mensen daar zo'n ophef over maken. Oke, ik ben niet besneden. Maar ik weet wel dat de ingreep geen kwaad kan, en zelfs hygienischer is als niet besneden (dat is als ik me niet vergis ook de reden dat jongens in het Jodendom en Islam besneden worden). Vrouwensbesnijdenis is een heel ander verhaal. Als de stelling was: vrouwenbesnijdenis moet verboden worden, was ik het er 100% mee eens.

    Dan ben je een Humanist. Want zoals Venom NL al zei: Atheisten haten iedere vorm van geloofsovertuiging. ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  2. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    ik haat ook iedere vorm van geloof. ik vin ut stompzinnig. maar ik ben geen racist door mensen te haten om hun geloof, dat is ook stompzinnig, daarom respecteer ik mensen met een geloof
     
  3. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    dan ben je dus tog geen atheist.
     
  4. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    gezegent water?? bullshit het is gewoon water (bij ons in de kerk dan)
     
  5. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    God vond dat de Joden een teken moesten dragen dat ze zijn volk waren/zijn daarom heeft Hij gezecht dat de kinderen besneden moesten worden, en in die tijd geloofde iedereen wel in een god dus zo snel zouden die kinderen het niet erg vinden. Daarna is volgens de christenen Jezus gekomen en ik geloof (weet ik niet zeker) dat Hij heeft gezecht dat de besnijdenis niet meer hoefde. verbeter me maar als ik het fout heb. En als ik gedoopt ben zegt tog niet iedereen dat ik een christen ben?? of zie ik dat fout
     

Deel Deze Pagina