1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kinderziektes Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door D2B, 10 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Nou, dat is de tip van de dag hoowr :+

    Maar het lijkt mij wel logisch dat hij qua Hardware nu goed is. Ook software kan eigenlijk niet meer mis gaan.
    Ze hebben het allemaal zo flink getest. EN jeps, tuurlijk verwacht je een TOp product nu.
    Niet dat je hem na 3 maanden al kan opsturen voor reparatie, dat zou gewoon k*t zijn.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja en wat vind men aanvaardbaar. De een loopt wat af te vloeken als de Xbox een hopering of DDE vertoond, terwijl de ander het als gewoon beschouwd. Tevens heb je ook nog eens dat het ene apparaat versie er wel last van heeft en die bij je vriend staat bijv. wel volledig goed functioneert, dat blijf je immers houden met (electrische) apparaten.
    Zo kan je ook gaan discusseren over de PSP. De een heeft wel last van dode en/of hot pixels, de ander niet. Nu wordt je sneller geholpen dan eerder etc etc.
    Vind de service van MS btw erg goed, voor zover ik gehoord heb.
     
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Klopt, wat je daar zegt.
    Bij een maat van mij, konden er zelfs gekopierde CD's in, zonder dat hij hem heeft omgebouwd:eek: .
    Kijk, aanvaardbaar vind ik, dat het niet te storend moet zijn. Af en toe een Dirty Disc Error kan voorkomen.
    Maar ik heb gehad dat hij op eens ERG vaak deze meldingen ging geven na dat ik erg lang achter de Xbox zat. Dan wordt het storend.
    En tuurlijk, bij de een BLIJFT hij functioneren en bij de ander niet. Maar daarvoor is de garantie en de Service van MS.
    Ook moet je gewoon met deze apparatuur omgaan, niet vaak verplaatsen, en zojah, rustig en normaal.
     
  4. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb bij de "ouwe" Xbox nooit problemen gehad wel afentoe dat ij nieuwe en LEGALE dvd's niet wouw draainen maar niet zo heel vaak.
    Verder wiening problemen gehad maar dat zal komen doordat ik hem niet vanaf de launch heb gehad maar de 360 wordt wel meteen de eerste dag gehaalt dus wie weet dat die wat meer problemen geeft maar hopp het niet.
     
  5. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is precies wat ik wil zeggen met deze topic, hoe men er eigenlijk over de XBOX360 gaat denken, als ze zien dat bij anderen xbox360 gebruikers de problemen die zij niet hebben wel bij hun voorkomt.
    Juist die kleine dingetjes waar de een geen of nauwelijks last van heeft en bij de ander juist veel of storrend kunnen zijn, spelen voor sommige een rol. De anderen ( lees Sony ,Nintendo zullen hiervan veel (mis-)gebruik maken, om juist hun producten op te hemelen door constant op deze "kinderziektes" van MS te gaan wijzen. Zij zullen er alles op alles doen om dit te verkomen in hun producten, ondanks dat ook zij problemen zullen hebben met hun "kinderziektes."
    Hierbij wil ik ook zeggen dat de XBOX 360 zeker niet de minste moet worden beschouwd, maar juist een kei harde stukje high-tech wat men in huis haalt.
    Ik wil echt geen paniek veroorzaken of iets dergelijks bij de mensen die de Xbox360 hebben ge-preorderd, ik wil alleen erop wijzen dat het in het begin altijd heel goed gaat, maar dat het altijd nog kan gebeuren dat er wat mankementjes inzitten die bij een latere versie er niet meer in zit. Dit vind ik erg storend voor de mensen die net 399,- + 1 of 2 games a 69,95 pers stuk kosten hebben neer gelegd.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2005
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja, maar deze problemen (als ze er zijn) worden meestal binnen een jaar opgemerkt. Tevens bied Microsoft een zeer goede service en deze machines worden dan kostenloos gefixed. Ik ben eerder bang dat er straks te weinig xbox'jes zijn voor de launch, dan dat er initiele problemen zijn. Microsoft heeft namelijk gezegd dat de rede was dat het bij de eerste generatie mis ging doordat ze nog geen ervaring had op het hard ware gebied.
     
  7. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond die rede altijd erg matig van Ms, er zit wel een kern van waarheid in , maar niet een garantie dat het deze keer ook zo zal gaan. Ik denk wel dat het eerder beter zal gaan.
    De aantallen zal wel erg meevallen hoor, geloof me het is echt een standaard praat van een succes product. Meestal zeggen ze zoiets express met reclame doeleinden en teneinde om de consument om te lullen. het kan best zo zijn dat een filiaal bij jou in de buurt door zijn voorraad heen is, omdat zij bestellen op demand en een gedeelte voor de losse verkoop. ( best een leuke nieuwe discussie topic). MS heeft echt wel genoeg boxjes achter de hand dat weten zij ook wel, als ze zeggen dat er genoeg is zijn ze bang dat consument later het gaan halen tegen de tijd dat de launchdate van de concurrentie nadert en mensen nog even gaan wachten om te zien bij wie het gras groener is. Dus zeggen "zij OP=OP mensen dus wees er snel bij!!" en later als ze alles opnieuw hebben aangevuld ( met de al bestaande voorraad ) "kijk wij doen ons keiharde best om aan jullie verlangen te voldoen dat maakt ons tot beste fabrikant!!!" en iedereen trapt erin. Geloof me ik heb in die marketing branch gezeten en dit is een klassieker.
    Trust me jij en ik hebben onze xbox360 WEL op tijd binnen als je hem hebt besteld. ( tenzij er een inbraak of andere calamiteit heeft plaats gevonden in dat filiaal hahaha)
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2005
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hopen natuurlijk op genoeg launchconsoles. Al zou ik geen problemen hebben met wat wachten (aangezien ik nog even afwacht met wanneer ik hem koop). De PSP had ik zodoende ook op 4 ipv 1 september. :)
    En Sony zou al flink ervaren moeten zijn, maar nog is het lanceren van consoles/handhelds bij hun niet erg succesvol (drie kwart jaar wachten, veel uitverkocht etc).
     
  9. D2B

    D2B Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    de 1e versie voorzie ik nu van probleempjes waardoor deze misschien na een persbericht terug zal moeten worden gestuurd, en deze series worden vervangen...best een realistische scenario
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Goed mogelijk, maar zou me niets verbazen als pas achteraf blijkt dat de eerste versies relatief gezien wat minder waren. Maar dat blijf je houden. Zo kwamen er bij de Xbox later betere drives erin en zo zal het ook bij de Xbox360 zo zijn. Dan wordt het tevens een stuk goedkoper.
    Maar in hoeverre er echt te spreken zal zijn van kinderziektes weet ik nog niet, moeilijk om van te voren in te schatten wat er mogelijk echt mis kan zijn na een bepaalde tijd.
     
  11. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    er zullen vast wel wat dingen zijn maar wie weet kan je ook wel weer update van live al zal het moeilijk worden om een complete drive te updaten|:- O-)
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Wat D2B zegt, ik zal niet het hele verhaal Quoten.
    Ik denk ook dat er ZAT Xbox 360 zullen zijn, dit is alleen maar om de twijfelaars over te halen.
    Toch wil ik niet het Risico lopen, en heb ik netjes een Pre-order kit gehaald. Ben nu dus wel benieuwd, na dag een van de launch, of er nog overal in de stad Xbox 360 te halen zijn :p.

    Met die kinderziektes zal het wel mee vallen, erg storend zal het toch allemaal niet zijn?
    Wat was bijvoorbeeld een STORENDE kinderziekte van de Xbox tijdens de launch?
     
  13. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ook wel even handig om te zeggen. de consoles gaan steeds meer op pc's lijken en hoe geavanceerder ze worden des te sneller kan er iets stuk gaan.
     
  14. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Mijn Xbox had eerst een dirty dics error. Die is gerepareerd. Maar nu, een paar jaar later doet hij niets meer. Ik krijg foutmelding 07. En dat terwijl ik megazuinig op m'n spullen ben. Te treurig voor woorden dat ik nu zelfs af en toe weer met m'n N64 speel, die het wel nog perfect doet.
    Uit een soort van fanboyism aanvaard ik het en wacht ik braaf op de 360. Maar ik verwacht nu een 100% betrouwbaar product.
     
  15. dikkiedirk

    dikkiedirk Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is elektronica met ook een mechanisch gedeelte. Ervaring bij het maken van een product is maar betrekkelijk. De heren ontwerpers van Sony, Philips, JVC en nog een paar meer zullen zo langzamerhand toch wel weten hoe ze een TV moeten maken? En hoe vaak gebeurt het niet dat deze binnen het jaar de geest geeft. Of nog vervelender net als de garantie eraf is?
     
  16. Lightsaber

    Lightsaber lightsaber

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht dat de 360 gewoon gaat werken naar behoren, en mocht er wat zijn lees ik dat de service die MS bied meer dan in orde is. En natuurlijk heeft MS nog 360's op vooraad als er 360's niet werken of bij enkele is wat mis wat niet direct te repareren is moeten ze toch ook nieuwe consolse kunnen leveren, als dat meevalt over de hele wereld hebben ze nog aardig wat 360's achter de hand.
     
  17. dikkiedirk

    dikkiedirk Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0

    De PS2 heeft nog steeds te kampen met allerlei probleempjes. En dat kun je toch geen kinderziektes meer noemen.
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wat voor probleempjes dan?
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, zou ik ook willen weten :{
    De PS2 heeft echt geen problemen meer hoor. Het laatste probleem was de stroom toevoer die vlam kon vatten, maar dat was op een nieuw slimline model. De Xbox is altijd hetzelfde gebleven, terwijl de PS2 keer op keer veranderingen heeft ondergaan, met de grootste verandering de PS2<->PStwo
     
  20. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox geen veranderingen?

    hoe kom je daar nou weer bij? ze zijn 3 keer van interne voeding gewijzigd, ook de locatie ervan, de videokaart had alleen bij de eerste modellen koeling

    de bevestiging van de controller HUB was vroeger een losse opgezette printplaat en bij de latere versies geintegreert....

    zo ook de voortdurende wisseling van HDD leverancier en verschillende DVD drive.. bij de verschillende versies


    heb je wel eens een xbox open gemaakt JP???

    k hier zo talloze plaatjes posten van interne !hardware! verschillen......

    software kan ik geen plaatjes van maken
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina