1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

King Kong

Discussie in 'Algemeen' gestart door Blacksad, 2 dec 2005.

  1. Blacksad

    Blacksad Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag dus eindelijk m'n 360 kunnen halen met pgr 3 en kameo d'rbij, eenmaal thuis toch nog ff naar de mediamarkt gegaan om een extra kabel te halen, daar zag ik de demopod staan met king kong erin, voor 't eerst dat ik em in reallife op de 360 zag draaien en ik werd weggeblazen door 't grafische geweld! (de beginscene alleen al, een metalen schip waar je de waterdruppels retestrak van af ziet druipen)

    Kortom, ik heb hem gelijk meegenomen :) en nog een aangenamere verrassing was dat ie 1080i als een van de weinige ondersteund, 't ziet er echt on-wijs vet uit op 1920x1080, details waar je gek van word, ik had wel gedacht dat ie er lekker uit zou zien, maar king kong was voor mij de grootste verrassing van 2 December!

    Vreemd dat hier dus nog geen draadje over was, meer mensen die hem hebben gehaald, als je een hdtv hebt staan en nog twijfeld, go get it.


    //edit - Goiz;

    Startpost van Victor in Xbox games forum:



    [​IMG]

    Hé hallo en welkom bij de centrale draad van Peter Jackson's King Kong. _0/

    Ontwikkelaar: Ubisoft
    Publisher: Ubisoft
    Releasedatum: is inmiddels al uit
    Features: Dolby Digital 5.1


    Info van XBW Gamepage
    De reden waarom Peter Jackson, uiteraard de inmiddels wereldberoemde regisseur van Tolkien’s The Lord of the Rings filmtrilogie, een film van King Kong wil maken is simpel. Als hij deze film nooit gezien had toen hij klein was, had hij misschien wel nooit filmmaker geworden en had hij nooit de prachtige The Lord of the Rings boeken kunnen verfilmen. Zijn eerbetoon aan de machtige aap King Kong is dan ook zijn eerste nieuwe film, waarvan Ubisoft in samenwerking een game zal produceren. Peter Jackson is niet de enige grote naam die aan het spel vastzit, zo zit ook Michel Ancel, bekend van Beyond Good and Evil en andere Ubisoft franchises, achter het spelproject. Beide zullen ze het machtige verhaal van liefde, emotie, actie en drama naar de consoles brengen.

    Iedereen kent het verhaal van King Kong wel, een filmmaker met de naam Carl Denham (Jack Black) zoekt altijd nieuwe avonturen om te verfilmen en heeft tip gekregen over een mysterieus eiland genaamd Skull Island, waar volgens de verhalen wezens te zien zijn die nog nooit eerder op film vastgelegd zijn. Uiteraard organiseert de filmmaker een expeditie en huurt de boot in van kapitein Jack Driscoll (Adrian Brody). Ann Darrow, een mooie actrice (Naomi Watts) moet de film wat extra aantrekkingskracht meegeven en zijgaat mee aan boord. Eenmaal aangekomen zien ze een reusachtige muur die de inboorlingen gebouwd hebben om wat er in de dichte jungle van Skull Island leeft buiten te houden. Helaas wordt Ann gevangen door deze inboorlingen en geofferd aan King Kong, de reusachtige aap, om het goed te stemmen. Driscoll en Denham gaan haar en de aap achterna en belanden in een prehistorische wereld met dinosaurussen en andere monsters. Uiteindelijk wordt Ann gered en King Kong gevangen en meegenomen naar New York, waar hij tentoon wordt gespreid aan het publiek. Hij breekt uit, vangt Ann wederom en tracht te ontsnappen. Tevergeefs en King Kong stort van de top van het Empire State Building en sterft.

    Een waar episch verhaal dat Peter Jackson gaat verfilmen in zijn eigen stijl en met grootste speciale effecten. Het spel zal de verhaallijn van de film volgen en zet de speler in het begin in de rol van Jack Driscoll in zijn poging Ann Darrow te redden uit de handen van King Kong, terwijl hij de monsters uit de jungle weer te verslaan en te overleven. Als tweede personage kan de speler als King Kong zelf de monsters, zoals Tyrannosaurus Rex, te lijf gaan en slingerend door de jungle proberen Ann voor zich zelf te houden. Als Jack zul je van objecten in de omgeving wapens moeten maken om je belagers van je af te houden en als King Kong zul je de brute kracht van de enorme aap kunnen ervaring als je met machtige slagen de monsterlijke dinosaurussen tegen de aarde slaat. Uiteraard zullen alle acteurs hun stem lenen aan de karakters in de film en zal de spelers naast alle scènes uit de film ook toegang hebben tot enkele exclusieve momenten en monsters die de film niet haalde.


    Demo impressie van Gamespot
    The demo started out with a brief making-of sequence where Jackson and Ancel talk up their collaboration on the project, as well as how you'll do things like use the environments for survival purposes, and how creatures that didn't make it into the movie will be in the game. But enough about that...it's the actual demo you care about. Basically, King Kong looks to be a combination of third-person and first-person action. You go into third person when playing as Jack Driscoll, one of the main characters in the film, and you hit third person when… Well, we'll get to that in a bit. Anyway, back to our friend Driscoll. The demo of the game opened up with a sequence featuring you, as a delirious Driscoll, seemingly tied up on the edge of a large cliff. A fiery pit sits below you, and another cliff is above you, and above that, a big wooden contraption that seems to have a woman tied to it. The contraption begins to lower, which results in a lot of screaming from the tied-up woman. Suddenly, the sounds of thrashing and stomping come from the distant woods. Yep, it's Kong alright. He comes lumbering in, sniffs around for a moment, beats his chest, and lets out a punishing roar. He then snaps up the woman and runs off into the jungle.

    From here, you hear a voice off to the side. Two men, dressed in explorer gear, run up, untie you, and usher you away from the cliff. Just then, large, flaming spears come launching down at you from the native village that sits behind you. You and your cohorts begin to run, and at one point, you even catch one of the spears and toss it back toward the village. From there, you escape into the jungle and follow the mighty Kong. Finally you spot him off in the distance, and one of your cohorts, who has been carrying an old-timey video camera the whole time, sets it up and begins to film.

    The next sequence is another action-oriented one. You and your teammates are attacked by a large dinosaur (which resembles some sort of velociraptor) and what looks like a giant centipede. You and your friends fight them off by repeatedly with sharp sticks--from a pile of them off to the side of the environment--and chucking them at these beasts. You take heavy damage at one point, at which time a specialized damage effect appears, featuring distorted visuals, echoic audio, and a red tint to everything. Bottom line is it looks like you got hit really hard. Finally you recover and finish off the beasts.

    The demo then cuts to a new sequence where you're at a gate that must be opened. In order for it to open, your two friends have to turn a pair of cranks several revolutions. Of course, before you can accomplish this task, danger arrives in the form of a massive Tyrannosaurus rex. This thing is big, and when it roars, it gets all up in your face, both audibly and visually. We can't think of many other games that put you face to face with a gigantic dinosaur quite this intimately. You're armed with a tommy gun, and while pumping lead into the constantly advancing T-rex does a bit to slow it down, it certainly won't kill it. Instead, you end up running around, trying to lead the T-rex away from your friends while they open the gate. Once they get it open, you hightail it out of there.

    The next sequence features advancing T-rexes too, but this time, you're riding down some violent rapids on a log. Two T-rexes follow you down the river, angrily nipping at your heels. At one point, a pterodactyl-looking creature bore down on the log, but it only took a few well-placed shots from your pistol to take it down. Once you finish it off, one of the T-rexes stops long enough to chow down on the corpse. Later, another T-rex starts to get dangerously close, so to stop it, you light a torch and toss it at a patch of grass, which sets it ablaze, causing the T-rex to reel back with an angry roar. Finally, it looks like you're OK, until you realize that another T-rex waits for you right at the end. Suddenly, as if he were some kind of primate angel, King Kong drops in, looking generally pissed off. This is where things get interesting.

    Now, you get to play as King Kong. Nice. The camera shifts to sort of a cinematic, third-person view, and you are straight up fighting a T-rex as King Kong. As you might expect, a fight between a dinosaur and a giant gorilla involves a lot of big punches, a lot of ground slams, and a lot of biting--and this was very much the case here. After a fierce, brutal battle, the massive gorilla wins the day. But during his fight, he forgot about the lady that he once held onto. During the fight, she had run off, only to run into a pair of awaiting T-rexes. Kong to the rescue! Here, we got to see some of the crazy platforming mechanics found in the game. As Kong, you can swing from stone protrusions, from cliffs, climb on vine-covered cliff walls, and generally just jump around like a gigantic ape would. Upon reaching the woman in danger, Kong goes to work, punching the living hell out of those T-rexes, and even doing a fat fist-slam move that sends your opponents to the ground. Finally, Kong pounces on the last, prostrate T-rex, and grabs it by the jaw, quite literally opening it up and ripping it apart. Not supergross, but brutal, nonetheless.

    And thus concludes our recounting of one of the better demos we saw at this year's E3. The game itself looks impressive. The demo was running on Xbox hardware, but the game will also be for all other current-generation consoles, PC, the Xbox 360 and PS3, and all current handheld devices. As good as the Xbox build looked, Ubisoft reps confirmed that the PS2 version is going to be the reference point, so expect it to be impressive as well. When we finally got to play the demo, we were able to easily pick up on the controls, and enjoyed the differences between playing a first-person and third-person viewpoints. The first-person action felt fine. We were able to pick up and throw spears with deadly accuracy without any trouble. It was also cool being able to interact with the other characters, getting them to toss us new weapons and such. We even noticed some open-endedness to the action, such as the ability to set spears on fire and then throw them into the brush, causing the fire to spread. It's interesting that the game has literally no onscreen interface whatsoever, to help draw you into the experience--we're curious to see how well the game is able to give important feedback without any such information onscreen, though. At any rate, King Kong is looking good, and is clearly suggestive of how movie-licensed games really ought to be worth getting excited about rather than apprehensive about.

    Paar screens:

    De aftrap
    [​IMG]

    Check die effecten...
    [​IMG]

    Twiet twiet! Zong het vogeltje.
    [​IMG]

    Hap slik, weg waren ze.
    [​IMG]

    Boe!
    [​IMG]

    2 is altijd beter dan 1. Toch?
    [​IMG]

    Wat vinden jullie van deze game? Verwachten jullie er veel van, weinig of interesseerd het je niks? Geef je mening! Nieuwe screens, filmpjes, interviews en info is natuurlijk altijd welkom. Brand maar los! _0/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2005
  2. konnan

    konnan Legend Killer

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem ook vaak gespeeld op de dempods en het is inderdaad een enorme verrassing. Toch wou ik maar 2 games kopen en dan ga ik toch liever voor 2 exclusieve titels als Kameo en PDZ. King Kong komt iig een van deze dagen wel in mijn collectie!
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb dit weekend niet zoveel tijd om met de xbox te kloten en wilde gewoon lekker gamen. Heb daarom Kink Kong meegenomen en echt een retestrak spel. Volgende week maar eens even kijken naar de netwerkinstellingen. Als ik zie wat voor een problemen alle @home-mensen hebben.... dan maar eens pdz halen oid.

    Maar tot die tijd: Kong!
     
  4. Blacksad

    Blacksad Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, ben inmiddels wat verder in het spel en in mijn ogen is dit echt een van de beste launchtitels van alle 15 games, wat een ongelovelijk vet spel, zit steeds op 't puntje van m'n stoel met die dino's en shit.

    Vooral grafisch is ie echt gruwelijk.. en dat voor een zogenaamde port, té mad gewoon als 't regent en je een t-rex achter je ass aan hebt, of als je met King kong door het bos slingerd, 't verschil met de xbox/pc versie is ongelovelijk. (terwijl ik de pc versie op 1920x1200 met alles op full draai)
     
  5. Victor

    Victor Guest

    (K)

    Is nooit verplaatst...
     
  6. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de core versie en ik krijg harde schijf en Hd kabels binnenkort. Maar weet iemand ook waar ik de King kong demo ( v.d 360) kan kopen in een magazine, ik kan namelijk niet wachten, ik hoor nl. heel veel lof over de visuals.
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat ding is er ook voor de oude Xbox en die thread kunnen we gewoon daarlaten :)

    Ik zal wel even je startpost meenemen ;)
     
  8. n_u

    n_u Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb de spel al 2 dage gelede uitgespeeld het is een fantasties spel k raad het wel aan om het te spele vers spel
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    k heb de boek nederlands al 2 dage gelede gelezuh en het is een fantasties boek k raad het wel aan om het te leze vers boek


    Met andere woorden; let aub een beetje op je spelling. Dat is wel zo prettig om te lezen ;)
     
  10. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm zojuist uitgespeeld.
    De game ziet er (natuurlijk) erg goed uit op de 360, maar ik was vooral verrast door de 'menselijkheid' van de aap.
    Zijn gezichtsuitdrukkingen in sommige van de cutscenes zijn echt fantastisch!
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb gelezen dat bepaalde stukken in de game graphisch hetzelfde is als de huidige xboxversie, maar de meeste stukken zijn graphisch wel een heel stuk beter heb ik gelezen,maar toch spijtig, dat niet alles(alle levels) graphisch beter zijn, is dit waar? En is de game de moeite? Kan je hem niet beter eens huren?...
     
  12. Blacksad

    Blacksad Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las het ook idd van de stukken die bijna regelrecht uit de xbox versie komen, maar ik heb meer het idee dat 1 iemand het ooit heeft opgemerkt, en vervolgens iedereen het loopt na te schreeuwen, er zijn inderdaad een aantal textures redelijk lowres, maar de belichting, bumpmapping e.d zijn overal aanwezig, de tijden dat je de lowres textures tegen komt zijn en zeker na de helft van 't spel miniem, in het begin zit een level dat bijna alleen maar lowres is, daarna is alles gewoon schitterend, sommige levels zijn echt breathtaking..

    Ik denk dat het wel een spel is inderdaad om te huren in een weekend waarvan je weet dat je lekker wat tijd overhebt.. na 7-8 uurtjes moet het einde wel in beeld kunnen komen, wat trouwens zeker niet teleurstellend is want het is echt een ervaring om hem gespeeld te hebben.

    Wie weet dat ik hem binnenkort te ruil aanbied voor een 360 spel, altijd leuk.

    ps: Goiz, thanks for the update!
     
  13. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je gelijk hebt....weinig gasten en reviewers nemen de moeite niet om de 360 versie van dit spel te checken...maar in diverse reviews op gamerankings lees je terug dat de 360 versie veruit super is en geen framrate problemen heeft en matige graphics....Jammer...ik ga deze game iig zeker checken zodra COD2 over is:9
     
  14. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem vanavond voor het eerst gespeeld...errug VET!
    Niet gedacht...heb he-le-maal niets met enige filmgames, maar dit is zo verschrikkelijk goed gedaan zeg!! Thumbs up voor Ancel!

    Deze game verdient veel meer waardering op dit forum...en ook van de reviewers die duidelijk vaak niet de moeite hebben genomen om de 360 versie te testen die inhoudelijk wel hetzelfde is maar....zonder framdrops en veel fraaiere graphics.
     
  15. kneyber

    kneyber MORE DOTS!

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut de beste launchgame... Door iedereen overzien, maar mij is het onduidelijk waarom.... wu kenne tog allemool leze?
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    whaha...wat een taalgebruik hier weer :+


    king kong op de oude xbox is alleen in verhaallijn hetzelfde...grafisch is het een oempaloempa groot verschil zeg...

    ik speel in principe alles op 1080i maar king kong is wat mij betreft qua graphics een van de mooiste en orgineelste titels op de 360.
    het detail is ongeevenaard...ik sta soms stil midden in de rimboe om bv een steen te bekijken waar de condensdruppels van afglijden.....fucking foto realistisch dit.

    de lichtinval door het bladerdek in de jungle,het gras en de beplanting wat er gewoon echt is en waar je niet gewoon doorheen baggert maar netjes aan de kant duwt,het geluid,de omgeving....echt alles leeft.

    ben redelijk op weg nou en heb een 40% gespeeld.......ben helemaal gek op die aap geworden....mijn god wat is hij sterk hahaha.
    speel je eerst als lullig menswezen en ren je praktisch voor alles je benen uit je reet....nee wordt dan eens king kong in een leveltje verderop en draai vrolijk de rollen eens lekker om.

    de grote harige aap staat met glans bovenaan de voedselketen en probeer daar niet tussen te komen want kong is gek op zijn blonde poppetje....maar niet op concurentie.

    top spel.
     
  17. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het dat de massa dit spel wellicht zal laten liggen :mad:
    In eerste instantie was is ook erg negatief gestemd....maar toen ik in mijn EDGE las ( zijn toch ware azijnzeikers :) ) kreeg King Kong een 8 en is daarmee met PGR3 de hoogst scorende 360 titel :)

    Ik wandel ook constant op een neer om alles te bewonderen...
    Echt masterlijk :)
     
  18. Blacksad

    Blacksad Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister uitgespeeld, te gek spel! denk dat ik er nog maar een keer doorheen ga om weer te genieten van al dat detail.. de textures zijn briljant, tenminste niet van die repetetive zooi als in Kameo, Kameo is mooi, maar in open velden valt 't door de mand.
    '
    Maargoed, meesterlijk spel, erg jammer van 't eind..
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik heb hem gister toch maar gekocht ... Nog geen tijd gehad om deze game te spelen, maar het ziet er wel meesterlijk uit (ik had zaterdag 35 euro gewonnen met een wedstrid) dus ik vond het niet erg om een paar duiten bij te leggen voor deze game
     
  20. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina