Kleine irritante dingen bij m'n xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fallox, 29 nov 2003.

1. fallox

fallox gewoon te 1337 :P

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu al een tijdje een Xbox, maar nu pas zijn me er een paar dingen opgevallen..

- Tijdens het spelen van elk willekeurig spel gaat de dvdspeler piepen (zoals bij Counterstrike als er wordt afgeteld, 10seconden voordat de bom ontploft :+ )

- Er zitten "uitgevlekte lijnen" (dit zie je vooral als het beeld zwart is, dan lijken de strepen uitgevlekt).

- Ook heb ik last trillend beeld. Zwaar irritant met stukjes tekst bijvoorbeeld...

Opmerkingen:

- Het is bij alle tv's hier thuis.

- Als ik hem op videokanaal zet en de xbox staat uit, trilt het beeld ook al een klein beetje.

- Het is aangesloten met de normale xbox kabel die bijgeleverd was (Hoe kun je zien of je zo'n advanced cable hebt? ).

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb :)

Terugbrengen is geen optie ivm openmaken xbox
    8)

2. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je een probleem. Maar hoe kan jij nu al counter strike spelen???

3. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    oh zo ik las verkeerd

EDIT: en ik klikte ook nog het verkeerde icoontje aan, dom

4. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Het eerste heb ik ook, 2 0f 3 rode lijnen bovenin het beeld, merk je niks van tijdens het gamen. Dit ligt niet aan de Xbox, maar aan de TV.

Het 2e, je zegt het zelf al. Bij de rest van de dingen ligt het aan je Xbox, waarschijnlijk omdat je hem hebt omgebouwd(hierbij doel ik op ''openmaken''). (kwaliteit gaat dan meestal wat achteruit)
    Tja, en daar is dan niks aan te doen, want je garantie is niet meer geldig.

Laatst bewerkt: 29 nov 2003
  5. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    Nee het zijn geen lijnen.. Gewoon zegmaar als je dat groene xbox logo ziet, dan 'vlekt' dat naar rechts door... :confused:

En hoe worden de trillingen verklaard? :)

6. box_menno

box_menno Fatboy slim addict..

Leuk Bevonden:
    1
    een advanced scart cable is een grote zwarte doos met toegang tot 5.1 maar die strepen weet ik niet ik denk dat je naar de verkoper toe moet

7. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    hmm.. en het is niet ergens een instelling ofzo?

8. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Dan ligt dat ook hoogwaarschijnlijk aan je Xbox, de trillingen ook. Dan stuurt de hardware gewoon net even een beetje de verkeerde gegevens naar je TV. Of gewoon kort gezegt, je hardware functioneert niet naar behoren.

En een Advanced scart cabel is een kabel die het beeld nou net iets scherper maakt, en een speciale opening voor dolby digital heeft, ofzo.

Ik ben niet zo'n held op het gebied van hardware, maar ik zou zeggen dat je Xbox tijdens het ''openhalen'' een beetje is...ehrmm.... tja, verknalt. Maar ik kan het net zo goed fout hebben hoor :)

Laatst bewerkt: 29 nov 2003
  9. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je zou eens kunnen switchen tussen 50 en 60Hz op je xbox.
    de advanced scart zou een hoop problemen kunnen oplossen, i.v.m. gebruik rgb.

ik weet niet of je een scart verdeler gebruikt (kastje waar meerdere scart stekkers inkunnen), maar de meeste zijn van slechte kwaliteit en aangezien in de meeste scartkabels ook elco's zitten word het beeld daardoor negatief beinvloed. v.b. als ik de rgb van mijn gamecube laat zitten krijg ik een donker beeld bij andere externe apparaten zoals sat. tuner enz.

aangezien je verteld dat je av kanaal al trilt als je xbox uitstaat zou het kunnen dat je een scart verdeler gebruikt of dat de xbox spanning lekt op de av kabels.

10. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. ik gebruik geen scartverdeler..
    Ik denk dat ik maar es zon advanced scart aanschaf, kijken of dat helpt :)

Ik vraag wel ff op Xbazar

11. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    anders probeer eens eentje te lenen, of bij een winkel niet goed geld terug.

12. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    hehe, ja dat kan ook, maar eenmaal geopend = kopen toch?

en niemand die ik ken heeft een xbox :mad:

13. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat trillen ook
    ik heb een advancescart kabel dus daar ligt het niet aan
    ook is mijn box nog orgineel
    en een vrij nieuwe tv

denk dat ik er maar mee moet leren leven
    het is alleen hinderlijk als het beeld stil staat
    in load schermen dus ,maar onder het spelen zie je het niet

14. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    En hoe zit het met die uitgevlekte lijnen bij jou?

15. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    die heb ik niet

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat trillen zit hem in de, voor TV, hoge resolutie, en dan vooral bij heel witte heldere afbeeldingen. Een CRT TV (gewone TV) knippert een aantal malen per seconde (oftwel, 50/60 of 100hz). Heb je dit zowel bij pal 50 als 60hz ?

Op de meeste TV's is dat niet hinderlijk, oftewel niet zichtbaar. Is het toevallig een kleine TV (iets van 14 inch?) en wat voor merk is het?

Die wazige strepen, tja, dat is me echt een raadsel. Waarschijnlijk is je box defect. Wat heb je ermee gedaan? Heb je ook tijdens games dat beelden als het ware blijven plakken? Wta bedoel je met uitgevlekt? Een soort gradaties ofzo? Kun je wat duidelijker zijn en het precies beschrijven?

Waarom heb je de box opengehaald? Als het niet om ombouwen ging kun je microsoft proberen te bellen. Of is het een box met mod.

17. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij zijn een hoop trillingen verholpen met de advanced scart + de kleuren zijn veel beter.

wat ik wel heb is dat bij sommige spellen het beeld verspringt naar rechts en dat ik links een klein stukje zwart overhoud.

18. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    :)

19. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een 70 cm 100hz philips breedbeeld
    en niet alleen bij licht kleuren
    ook zwarte letters trillen als een gek
    bij wit valt het minder op vind ik

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik heb ook even een triltest gedaan. blauwe lijnen in de halo menu's, bedoelen jullie dat als trillen?

Dat met die vlekken kan best eens worden opgelost met een advanced scartkabel. Op grote TV's heb je met slechte bekabeling vaak in elkaar overlopende kleuren en dergelijke. Ik zou overigens altijd een RGB kabel kopen, dag en nacht verschil.

Degene met dat zwarte streepje in beeld.
    Dat zwarte stukje in beeld dat kan best eens kloppen. heb je een sony TV? Die hebben vaak 2 Av kanalen, een NTSC en PAL kanaal, deze zijn vrijwel gelijk, en de TV herkent de Xboxsoms als Pal en soms als NTSC, dus verspringt hij vanzelf. Ik kan je een menu geven waarmee je het beeld kan verstellen, maar je kan hem beter gewoon handmatig terugzettenm op het AV1 kanaal.

Deel Deze Pagina