Kleuren-codes Kloppen Niet

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door XiroKe, 12 nov 2003.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    De codes voor kleuren kloppen niet, wanneer ik bijv. 'royal-blue' invul krijg ik de normale blauw, probeer ik een hex-code krijg ik andere standaard kleuren. Bijv. 232E11 is gewoon zwart.

Doe ik iets fout? :{

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    [color=royal blue]Royal Blue[/color]
    Blue
    #232E11
    Crimson

.....Testing....Testing....

edit: huh... Werkt niet..

Royal Blue
    Blue
    Dark Blue
    Deep Pink
    Spier Wit

Hmm.. ik kom er zo op terug :)

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    edit2: Bij hex-codes moet een numerieke teken voor, de laatste "spier wit" is met zo'n code gedaan. Als je de kleuren uit het menu haalt dan werken ze zeker. Net zag ik bij mezelf al een typefoutje bij de bovenste Royal Blue, ik had een spatie tussen Royal en Blue staan :{

4. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    blauw
    royaal blauw
    hmz..sorry ..beetje kansloze post.... wist niet eens dat je met kleurtjes kan werken....feel free to delete this crap Dioga.

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  5. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Dus hex-codes kunnen wel gebruikt worden? Hoe zou #232E11 er dan moeten uitzien? :{

6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Zo?

Lijkt zwart, is heeeeel donker olijf groen. :)

7. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Hmmmz, in mijn Photoshop is het toch wel een heel stuk lichter van kleur, maar bedankt voor de hulp Dioga. :)

8. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Komt misschien door de gamma-loader bij photoshop? Misschien als je 'm overnieuw instelt dat de kleuren beter overeen komen. Bij iig zie ik dezelfde kleur (heel donker :eek:) op 't forum en in photoshop.

9. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Komt idd door Photoshop, want als ik een printscreen maak komen de kleuren overeen.

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Je moet ff photoshop openen en dan bij Help Color Management kiezen. Nu krijg je de gamma-loader. Deze ff goed (echt doen, anders verneuk je je kleuren :p ) uitvoeren en je kleuren zijn gewassen met Color Reus Compact :+

11. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Hij staat niet onder Help.. :{

Ik gebruik trouwens nog de 6.0 versie. Onder show color staan mijn rood, groen en blauw niet gelijk, kan het misschien daar aan liggen (wilde gok)?

12. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    oowh.. 6.0
    Dat is niet mijn gebied :) Misschien bij edit > Preferences of iets, of File > Preferences en dan zoeken naar color management. Show Color ken ik niet, maar anders zet dat eens gelijk misschien dat dat scheelt. Voor zover ik weet verandert alleen de Gamma-Loader de contrast & brightness van Photoshop, en dat is waar vaak 't probleem met de kleuren ligt.

13. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ik zat niet op te letten, show color is het niet. Dat is alleen de samenstelling van de geselecteerde kleur, dus niks met gamma te maken.

Ik heb wel: Edit -> Color Settings. Zal er zometeen naar gaan kijken. :)

Deel Deze Pagina