Deze vraag is door anderen al vaker gesteld maar volgens mij hebben die er geen antwoord op gekregen dus stel ik de vraag nog maar een keer. Ik heb bij mijn pc een Thrustmaster FF stuur en dat bevalt me heel erg goed. Ik denk dat dit stuur beter is dan de sturen die nu beschikbaar zijn voor de xbox. Ik zou graag willen dat er een adapter komt waarmee ik dit stuur kan aansluiten op mijn xbox. Weet iemand hier iets van. Komt het of komt het niet en moet ik dan een ander stuur aanschaffen?? Graag hoor ik van jullie Conqubite
Ik heb zelf ook deze vraag in mijn kop gehad. Ik heb een tijdje geleden het Logitech Momo stuur gekocht en het bevalt heel goed. Aangezien het mij veel geld heeft gekocht, hoopte ik erop dat er een soort van USB-to-XBox adapter zou uitkomen. Ik heb Logitech dan ook gemaild hierover, maar zij mailden het volgende terug: Thank you for using Logitech's Electronic Technical Support. My name is Charles. The following information addresses your original question. You may wish to print this out and/or save this on your computer. At this time we have no information on any joysticks or wheels that are compatable with the X box. Ik hoop alsnog dat die adapter uitkomt, maar producenten kennede, zullen ze wel dezelfde stuurtjes uitbrengen, maar dan met een andere poort. Dus dat wordt weer veel geld dokken, vrees ik...
Ik heb ook zo'n duure FF stuur van Trustmaster...... Ik vrees dat zo'n adapertje er niet in zou zitten, gewoonweg omdat elke stuur weer andere drivers heeft en de xbox stuurtjes hebben geen FF, maar virbration geloof ik.....
Ik hoop ook dat ze door de druk van veel XBox-lovers toch zo'n adapter zullen ontwikkelen. Maar ik ben bang dat de bedrijven toch te hebberig zijn en compleet nieuwe stuurtjes zullen ontwikkelen...
Stuurtjes op de xbox hebben wel FF. Alleen ze zijn niet zo robuust kheb zelf ook zo'n thrustmaster PC stuur en dat bevalt prima. Ook ik hoop op een convertor. Lijkt me niet zo moeilijk.
Technisch gezien is het (dacht ik) ook niet zo moeilijk, omdat de XBox gebruik maakt van een soort van USB-poort (alleen met een extra pin of zoiets). Daarom is het bijvoorbeeld nu ook mogelijk om je XBox controller op een PC te gebruiken (zijn al hacks voor). Dus de weg andersom zou dan toch eigenlijk ook niet zo moeilijk moeten zijn? Misschien het driver-verhaal, maar daar weet ik verder niets vanaf... De techniek is dus niet het probleem, maar eerder de bereidheid van de leveranciers. Ik denk eerder dat zij nieuwe stuurtjes voor de XBox zullen produceren, dan dat zij adapters maken voor bestaande stuurtjes, omdat ze op een nieuw stuur een grotere marge verdienen (gok ik). Maar ik hoop ook echt dat die adapters komen. M'n Momo stuurtjes is ook super! En ik hoop dan ook dat ik 'm ook voor de XBox kan gebruiken i.d. toekomst...