Kopen of niet kopen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door 5tefan, 19 sep 2010.

1. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal.

Ik zit met een dillema aangezien ik weer wordt aangetrokken naar de xbox 360 door de release van de slim en halo reach, terwijl ik nooit halo gespeeld heb.

Stukje game geschiedenis;

Altijd pc gamer geweest, bij release de 360 gekocht..
    Helemaal verslaafd geweest aan gears of war1, met een hoop vrienden die ook in het bezit waren van een xbox.
    Verkocht aangezien al men maten overstapte op de ps3, ik ook aan de ps3.
    Na +-2 jaar een ps3 gehad te hebben, ook verkocht. Voornamelijk heb ik cod en battlefield hierop gespeeld, altijd blijven irriteren aan het niet goed kunnen richten met deze controller waar ik het wel kon met gears en de xbox controller. Resultaat hiervan was dat ik de ps3 amper nog aanraakte, eens in de maand uiteindelijk.
    Nu een stomme wii in huis voor het vrouwtje maar ik doe er niks mee, wat een rotconsole is dat...misschien leuk als donkey kong uitkomt ooit maar thats all..haha.

#1.
    Ligt het aan mij of zijn er velen die de xbox controller fijner vinden voor fps dan de ps3?

#2.
    Spelen met mede nederlanders vind ik leuk, op het moment hebben geen van me maten een xbox, zijn er gezellige maar toch ook serieuse clans te vinden via forums?

#3.
    De voice audio, ik herriner me deze als beter te zijn dan die op de ps3, klopt het dat het gewoon echt duidelijk te verstaan was of herriner ik het me beter dan het is?

#4.
    Halo reach, system seller?

#5.
    Waarom zou ik de slim met harde schijf nemen ipv degeen zonder?

Als er mensen zo attent zijn deze post te lezen en inhoudelijk te reageren, hartstikke bedankt!

2. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen ps3, wel een ps2 en vind de xbox controller fijner dan de ps2 controller voor FPS-spellen. Maar ik weet niet in hoeverre de ps2-controller met die van de ps3 te vergelijken valt...

Vast wel, geen idee...

Ik zelf vind het altijd lastig om voice-chat te verstaan (hoewel ik Nederlands vaak nog wel te verstaan vind). De kwaliteit is niet heel super, maar nogmaals ik weet niet hoe dit met de ps3 zit. Als ik het goed heb komt er nog een update aan om de geluidskwaliteit bij voice te verbeteren.

Ik heb geen Halo: Reach, maar uit je verhaal wordt duidelijk dat je Gears of War 1 veel gespeeld heb. April volgend jaar komt Gears of War 3 uit en deel 2 kun je nu al voor 30 euro kopen, inclusief alle DLC(19 extra map packs en 1 extra campaign-level)
    Voor veel mensen is de Halo-serie inderdaad een system seller.

Waarom de Slim?
    - Geen kans op RROD(hardware-stoornis)
    - Kleiner en lichter
    - Ingebouwde Wi-fi
    - Maakt minder tot geen lawaai tijdens het gamen (zo goed als geluidloos, waar het oudere model soms wel (hinderlijk) hoorbaar kan zijn tijdens het gamen)
    - Verbetering in het design waardoor de geproduceerde warmte beter afgevoerd wordt
    - Verbruikt minder stroom

Waarom de harde schijf?
    Hier kan ik heel kort over zijn, altijd een harde schijf nemen. Als je veel online speelt heb je een harde schijf nodig. Als je Halo: Reach in co-op wilt spelen heb je een harde schijf nodig. Je hoeft je bij de 250 GB HDD nooit meer zorgen te maken over geheugen dat vol raakt. Zoals je misschien weet zijn er inmiddels heel erg veel extra game content te downloaden en dat neemt nogal wat ruimte in beslag. Ook is het mogelijk om spellen te installeren om zo laadtijden te reduceren. Als je een xbox slim koopt is het eigenlijk een must om de 250 GB-versie te kopen.

Als ik je gamer geschiedenis zo leest dan denk ik dat je er geen spijt van krijgt als je een Xbox Slim 250 GB HDD koopt.
    Ik heb niet op alle onderdelen goed antwoord kunnen geven, anderen hebben hier misschien meer verstand van.

Laatst bewerkt: 19 sep 2010
  3. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gerowniko, hartstikke bedankt iig voor de moeite. Jammer dat je alleen geen ervaring heb met de ps3.
    Zou je graag nog een vraag willen stellen, gears of war 2 is zoals ik van wat mensen gehoord heb niet zo tof geweest als deel 1 om online te spelen, klopt dit?
    Als dit bullshit is dan is gears of war 3 een vette system seller voor mij...
    Heb deel 2 dus gemist. Ook ben ik gek op co-op games, volgens mij zijn er meerdere te verkrijgen op de xbox als op de ps3...?

Nogmaals bedankt :thumbs:

4. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zowel Gears 1 als Gears 2 behoorlijk veel online gespeeld... Gears 1 vond ik echt helemaal het einde, Gears 2 was goed, maar heeft mij minder lang kunnen boeien (geen idee waarom). Maar eigenlijk zou je alleen al voor SP van Gears 2 het spel moeten kopen, zeker voor 30 euro ofzo...

5. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    E-lite victoria, dankjewel voor de reply.
    Gears 1 en 2 in de verzameling stoppen zou dan ook zeker gebeuren, al is het alleen maar voor de sp/co-op modus.. Co-op spellen zijn altijd welkom bij mij.
    Ik ga denk ik zo de xbox halen, blijf twijfelen..haha.
    Kan er niet op het web achterkomen of de 50euro cashback (slim+reach) ook geldig is bij de mediamarkt, aangezien alleen die winkel open is hier in almere geloof ik... :p

6. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het terug krijgen van je geld kan overal, je moet de xbox en reach op 1 bon hebben. Dan moet je dat invoeren op de xbox website, en krijg je je geld teruggestort!

7. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij is de actie gewoon geldig, zolang beide producten op dezelfde kassabon staan.

8. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beide spellen online gespeeld en persoonlijk vind ik deel 2 leuker online. Maar dat komt omdat ik deel 1 niet leuk vond online, deel 2 wel. Over die kwestie heb je denk ik niet zoveel aan mij, maar wat E-lite Victoria al zei, eigenlijk moet je het alleen al om de single player halen. Daar komt bij dat Gears of War 2 'Horde' mode heeft. Je hebt dan 50 waves van vijanden, elke wave worden de vijanden sterker en het doel is natuurlijk om wave 50 te overleven. Dat is ook leuk om eens te spelen.

Het grootste verschil tussen Gears of War 1 en 2 is dat ze in deel 2 alles iets 'makkelijker' hebben gemaakt. Chainsawen gaat bijvoorbeeld makkelijker, er zijn meer soorten vijanden maar de Boomers en Theron Guards die in deel 1 toch wel sterk waren zijn in deel 2 relatief makkelijk te verslaan. De campaign is dan ook veel minder uitdagend dan in deel 1, maar toch blijft het een hele gave ervaring, vooral in co-op! :thumbs: Daar staat wel tegenover dat deel 2 meer features heeft, er zijn meer soorten vijanden, meer maps, meer multiplayer-modussen, meer wapens, Horde-modus, etc.

9. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij klopt dit niet helemaal, als je kijkt naar de actievoorwaarden dan staat er 'bij één van de deelnemende winkels". Ik zal zo wel even een belletje gaan plegen als niemand me het met zekerheid kan vertellen.

Gerowniko, duidelijk en inhoudelijk antwoord, dankje.
    Grote kans dat ik zo richting de mediamarkt rij en de slim met hd en reach ga kopen. Hd kabel erbij en dan weet ik dat me zondag wat minder saai is..haha.

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    De xbox controller is inderdaad een stuk fijner dan de te kleine ps3 controller. Ik heb beide consoles.

Zelf vind ik Halo helemaal niks. Veels te kleuterige kleurtjes en houterige bewegingen in vergelijking tot het geniale Gears of War 1.

Het online gedeelte is natuurlijk de grootste troef van xbox360. Dikke shit om met anderen te spelen.
    Mijn Nederlandse clan stapte over naar Bad Company 2, maar er zijn genoeg andere mensen die je al snel tegenkomt. Speel dagelijks met 3 Engelse gasten en een Italiaan. Geweldig om met een groep van 4 online te knallen, vooral als je een beetje goed bent.

Verstaanbaarheid vind ik juist top, al moet ik wel zeggen dat ik een surround koptelefoon met mic heb, dus dat helpt wel ;)

Een hard disk is gewoon een must, vanwege downloadable content, demo's en het installeren van games op de harddisk.

Ben blij dat ik destijds ben afgestapt van pc gaming. Niet twijfelen en koop die xbox. Die Wii is echt weggegooid geld voor een iets serieuzere gamer.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.686
    Zo wat neergeplempt.
    Denk wel dat ik me redelijk met jou kan identificeren btw ;)

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    En ja, de Xbox360 controller speelt 10x fijner dan de PS3 controller, wat voornamelijk komt door de posities van de 2 sticks. Bij de PS3 zitten die te dicht op elkaar, waardoor je niet normaal kan spelen als je een beetje grote handen hebt. De 360 heeft hier geen last van, omdat de d-pad en linker analoge stick is omgedraaid. Ik ben het in ieder geval volkomen met je eens dat een PS3 controller niet werkt.

En verder, koop de Slim + HDD, kan je lekker games installeren en daardoor heb je snellere laadtijden en minder lawaai want je DVD hoeft niet meer rond te draaien.

Voice audio wordt deze herfst beter trouwens, al is de kwaliteit nu ook prima.

13. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Zo, ook even geantwoord op jouw vragen. :)

14. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil jullie allen hartstikke bedanken voor al het advies. De xbox is aangekocht.
    Meteen bioshock 2 en ufc 2009 meegenomen, aangezien die voor een tientje de stuk bij de mediamarkt lagen. Kan nooit kwaad voor dat geld.

Voor de mensen die ook halo reach spelen, voeg me svp even toe.
    SnS05x2 is men account! :)

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De "Slim" heeft wel RDOD (Red Dot Of Dead).

Helaas veroorzaken veel "Slims" naar een paar weken meer herrie dan toen ze uit de doos kwamen.

Zeggen dat de "Slim" geen hardware-stoornis heeft wel wel heel kort door de bocht.
    1. Warmte problemen.
    2. DVD-drives die krassen veroorzaken.
    3. Netwerk problemen vooral via Wifi.
    4. HDD die ermee ophoudt.

Waarom noemt iedereen de nieuwe Xbox360 eigenlijk Slim ?
    De officiële naam is Xbox360 S Console

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.686
    Ja ik lees ook overal dingen over geen lawaai, maar die van mij kan echt wel flink wat geluid produceren!!
    Hij staat dan wel niet op de meest koele plek, maar ik schrok hier wel van.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Meen je dat nou? Ik dacht dat die problemen nu wel verholpen zouden zijn....dus eigenlijk zijn ze alleen kleiner dan de vorige versie?

18. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik dacht dat het niet uitmaakte bij welke winkel je hem kocht?

19. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de slim nu al een tijdje en mijn console maakt geen herrie.
    Ik dacht dat dat van de RDOD slechts geruchten waren. En ik heb niet gezegd dat de "Slim" geen hardware-stoornissen kan hebben, alleen dat RROD een hardware stoornis is, die niet meer voor zou moeten komen. ;)

In ieder geval heb je net als met een oudere versie 3 jaar fabrieksgarantie.
    Komen die problemen heel regelmatig voor dan? Ik heb zelf nog nergens iets gelezen over problemen met het Slim-model en heb zelf ook nog niet zoiets ondervonden.

Omdat het fijner zeggen is. De xbox 360 noem ik ook vaak 360 of xbox.

Deel Deze Pagina