1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[KOTOR] in-game menu help

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viperama, 25 sep 2003.

  1. Viperama

    Viperama Keep smiling !

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezien het feit dat ik niet echt bekend ben met dit soort spellen is de spel-uitleg uit het boekje voor mij niet echt voldoende. Ik begrijp het een beetje, maar een beetje extra hulp zou welkom zijn.

    1: In het Equip menu: Wanneer ik in m'n rechter-hand een wapen selecteer, staat er onder [TO HIT]: +9. Wanneer ik nu ook een wapen in m'n linkerhand selecteer, staat er onder [TO HIT]: -3 (aan beide kanten). Betekent dit dat ik beter met 1 wapen kan vechten?

    2: Hoe kan ik zien welke equip-combinatie het beste resultaat geeft?: Zijn dat de grootste uikomst van de getallen boven [DAMAGE] plus/min de getallen onder [TO HIT]?

    Alvast bedankt.
     
  2. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het misschien een beetje uitleggen. Als je besluit met 2 wapens te vechten dan krijg je een 'straf' van een bepaald aantal "to hit" punten. Dit betekend dus dat je (haast) niet kan raken met 2 wapens. Om deze bounty weg te halen heb je een bepaalde feat nodig genaamd de "2 weapon fighting" skill. Daardoor wordt je behendiger in het gebruiken van 2 wapens. Het lijkt me duidelijk dat je met deze 2 wapens veel meer damage doet dan maar met 1. Ook wordt de hit ratio be-invloed door het aantal will punten, die je kan krijgen door bepaalde items. Mocht je nog meer willen weten dan kan je het natuurlijk vragen. :)
     
  3. DarkRyder

    DarkRyder The darkness is near

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Het spel is gebaseerd op de regels van Dungeons and Dragons
    Ieder persoon heeft een armor class, een defence getal
    om iemand te raken moet jij (de computer doet dit random voor je) een dobbelsteen met 20 zijdes gooien,
    De +9 houdt in dat jij op die worp van een dobbelsteen van 20 een +9 krijgt om de tegenstander zijn defence te overtreffen

    Stel je tegenstander heeft een defence van 20, en jij hebt een +9 op je slag
    dan moet je zeker 11 gooien om te raken, als je onder de 11 gooit, mis je.
    Dit is dus ook andersom, jij hebt een defence getal en de tegenstander een + op zijn worp


    Als je lvl's omhoog gaat worden je tegenstanders dus beter en heb je die bonus erg nodig,
    Je hebt een goede hand en een off-hand net zoals in het echte leven, als je rechts bent zul je minder vaak met je linkerhand raak slaan.
    Omdat je met 2 wapens beide armen gebruikt is het moeilijker om precies te raken, dus heb je een lagere bonus op je slag, je hebt feats om deze straf te verminderen en dat zijn dus two-weaponfighting en improved enzo het rijtje voort.

    Pas als je raakt doe je schade.
    De schade die je doet, wordt ook door een dobbelsteen bepaald(random dus), als er bijvoorbeeld staat 2-12, dan gooit hij 2 dobbelstenen van 6 voor je, 2 is het minimum en 12 het maximum, deze kun je dus vergroten op de workbench door het wapen te upgraden


    Je ziet bij de wapen omschrijving ook dat er staat: critical 19/20, of alleen 20, dat betekent dat als je random nummer dat getal is, dat hij automatisch nog een keer dobbelt zodat je dubbele schade kan doen, zoiets heet een critical strike, je hebt er ook een feat voor om deze uit te lokken, zodat je vlugger een critical gooit.

    Als je nog meer vragen hebt over dit combat systeem,
    VRAAG MAAR RAAK!
    ik zal kijken of ik het kan uitleggen
     
  4. Viperama

    Viperama Keep smiling !

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Alvast erg bedankt: het is me alweer een stuk duidelijker geworden. Effe spelen om te kijken of ik het in de praktijk kan brengen.....
    ..... tot er nieuwe problemen voordoen 8)
     
  5. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over het action menu?

    Je kunt bij het in-game menu predefined rollen selecteren:
    default, grenadier en jedi powers...

    Maar in het action menu staat altijd zo'n rood balkje met daarin de power van keuze aangegeven.

    Nu las ik ergens dat je via een soort script eerst wat opeenvolgende acties kon pre-selecten. Dus bijvoorbeeld, force wind, medpack en dan gevolgt door een powerattack..

    Maar waar en hoe doe je dit nu dan? Ik sta tijdens gevechten als een dolle op die menu knoppen te bashen, maar dat lijkt nergens op.

    Verder kan ik al helemaal mijn party niet aansturen tijdens gevechten, die klooien helemaal maar wat aan..

    help bitte :)

    thanks

    mx
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Huh? Als je in een gevecht terechtkomt, pauzeert het spel automatisch als je die optie aan hebt staan. Is wel handig, want dan kun je gewoon acties selecteren.

    Ik heb in het menu bij auto-pauze bijna alles geselecteerd (behalve de bovenste), zodat ie automatisch pauzeert op een kritiek moment.

    Anders kun je altijd nog handmatig pauzeren met de witte knop.

    Kom je in een gevecht, dan kun je acties selecteren met de B-knop. Zo komen ze in een soort van wachtrij te staan, en worden ze achtereenvolgens uitgevoerd. Je kunt van partymember wisselen met de zwarte knop, ook in gevechten, en je kunt hun op de zelfde manier opdrachten in de wachtrij laten zetten.
     
  7. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm..ok dat is het dus..ik selecteer telkens losstaande acties met de A knop en dan is het dus brak omdat ik niet snel genoeg van teammembers kan wisselen.

    Meestal is of de vijand al dood, of mijn eigen partymembers..

    die pauze knop gebruik ik meestal wel..maar alleen om iedereen te healen etc..

    bedankt voor de tip, meteen proberen vanavond :)
     
  8. da_master_chief

    da_master_chief Morrowind Master

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het spel op pauze staat kun je met de X (Met de A selecteer je een actie die meteen uitgevoerd wordt) een actie in de wachtrij zetten of met Y weer verwijderen. Als je klaar bent met instellen druk je op de witte knop en worden je acties uitgevoerd.
     
  9. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    hoe lang speel je dit spel al zo?????? het is echt veel makkelijker om de aanvallen gewoon van te voren te selecteren.
     
  10. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe...ik ben nu op manaan..:)

    misschien dat daarom mijn xbox telkens bij elk gevecht begint te mutteren.

    bedankt voor de tips.

    mx
     

Deel Deze Pagina