Kotor vs Galaxies

Discussie in 'Algemeen' gestart door Orcrist, 30 apr 2003.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Iedere trouwe xboxer (en de minder trouwe zelfs ook) weet natuurlijk dat deze games er aan komen..
    nou heb ik de preview is gelezen over galaxies en de site van kotor en daaruit blijkt dat de games niet zo heel erg veel van elkaar verschillen.. bij galaxies kan je meer worden, maar bij kotor heb je real time gevechten..
    bij galaxies kan je online, en bij kotor niet..
    bij galaxies moet je betalen, bij kotor niet, die gaat ook niet online..

maar nou heb ik geen id welke (als ze allebei nog op de xbox komen) zou gaan halen.. aan de ene kant lijkt het me geweldig om een bounty hunter te zijn in galaxies en een andere medespeler die de slegte kant is opgegaan en een prijs op zijn hoofd heeft op te pakken.. je pakt dan dus een egt persoon op..!! en als je daarmee nog is een gruwelijke reputatie opbouwt dat iedereen je in het spel kent.. das natuurlijk geweldig..
    maar aan de andere kant.. kotor is natuurlijk ook heel speciaal op zijn manier.. en je hoeft er niet voor te betalen per maand wat tog ook weer relax is..
    welke zouden jullie (als het kon) halen en waarom?
    ik persoonlijk heb egt nog geen id, voor galaxies moet ik langer w88 tot ie uitkomt, per maand betalen en het is turn based vechten... en kotor is niet online wat egt 50% van de pret drukt.. (maar als het al een geweldige game op zich is maakt dat niet zo heel veel uit)..
    maar wat zouden jullie doen?

2. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Persoonlijk vind ik kiezen ook heel moeilijk, tussen deze 2. Maar dat betalen voor Galaxies drukt bij mij de pret ook wel enigszins. KotoR koop ik eind juni sowieso, dat weet ik al een tijdje. Ik wil een leuke SW rpg, en in dit spel zitten een heleboel elementen, zoals rpg en gevechten...dus dit wordt een spel voor mij. Maar jah, als je echt in een grote wereld kan spelen over Live is dat echt een heel bijzonder iets natuurlijk... Ik hoop gewoon dat galaxies ook nog op de Xbox komt (daar zijn ook alweer geruchten over), als het allebei toppers zijn dan koop ik ze ook allebei. :9

3. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik hoop ook dat Galaxies komt op de Xbox, al weet ik niet zeker of ik hem ga halen. Per maand betalen, dat houdt mij tegen. KotOR lijkt mij echt heel mooi en ik weet bijna zeker dat ik die ga halen. KotOR heeft geen Live!-functie wat ik heel erg jammer vind (een lightsaber-gevecht met iemand anders over Live!), maar de graphics en de gameplay zullen dat (waarschijnlijk) heel goed compenseren.

Laatst bewerkt: 30 apr 2003
  4. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het erg jammer dat ze bij galaxies het "steden bouwen" hebben geschrapt en het dark jedi gebeuren ook.. Tel daar de 15 euro extra kosten per maand bij op en ik kom tot de conclusie dat Kotor net iets aantrekkelijker is te kopen.

5. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    15 euro per maand? Zijn ze gek geworden ofzo? Ik wist wel dat je moest betalen maar zoveel? Of is dit incl. Live! (na het eerste jaar, dat wordt waarschijnlijk 5 euro per maand). Dan is het nog veel maar niet zo extreem veel meer.

Edit: Waarschijnlijk heeft deze thread geen zin meer want op deze link staat: Platform: PC Windows. Bovendien staat bij Games, Xbox geen SW:Galaxies meer.

Laatst bewerkt: 30 apr 2003
  6. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zolang er niks officieel aangekondigd is geloof ik er niks van. Ik ben daar namelijk veel op de forums te vinden en de developers zelf hebben nooit een Xbox release ontkent, beetje raar dus als ze hem cancellen.

7. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, daar was al een nieuwsbericht over, dattie vertraagd of zelfs gecancelled zou zijn... Maar als ze echt 15 euro per maand over Live gaan vragen dan laat het maar zitten hoor... Is dat ook de prijs voor de pc?! Dan hoef ik 'em daar ook niet op. Dan zou KotoR inderdaad de aantrekkelijkste game worden. Daar komt nog bij dat je (volgens mij) wel dingen over Live ervoor kan downloaden...

8. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0
    hier kan je niet eens over discussieren.

KotOR is een rpg en Galaxies is een mmorpg.......

9. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    allebij rpg in een sw universum.. alleen galaxies is online..
    daarom kan je hier wel over discussieren, vanwege de voordelen en nadelen van beide games.. je wilt tog de leukste rpg spelen in het sw universum?

maar clawviper, hoe kom je aan de 15 euro per maand?
    btw wel erg veel.. maximum lag geloof ik rond de 10 euro.. wat ik er denk ik nog wel voor over heb..

10. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weiger gewoon extra te gaan betalen voor een MMRPG (heb ik altijd al gedaan, heb bijv. andere mensen voor mijn Planetarion cariere laten betalen toen dat p2p werd ;)) en daarom wordt KotOR waarschijnlijk meer mijn game...bij Galaxies zal toch de focus op het online gedeelte liggen lijkt mij....

11. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    ik vind het ook gewoon ronduit achterlijk dat je extra moet betalen voor een game.. kijk dat ze telkens updaten en alles in orde houden ok, maar voor 15 euro per maand is dat gewoon geldklopperij.. en het zou gewoon gratis moeten zijn.. kijk maar naar Starcraft/Broodwar en Diablo II.. daar komen nog steeds patches voor uit, en ze hebben hun eigen netwerk (battle.net) en alles is gewoon in orde, en dat geheel gratis!
    dus het is gewoon ronduit oplichterij dat je op zich voor een mmorpg per maand moet betalen.. het zou juist de game extra laten verkopen als het een mmorpg was die geen terugkerende kosten had.. dan zou het verkopen als een trein enzou het meer opleveren denk ik als nu.. maarja
    het is nu eenmaal zo dat je moet betalen, maar stel dat dat niet zo was dan zou ik sowieso voor galaxies gaan..

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of die service wel gratis te doen is, het gaat mij ook niet zozeer om het feit DAT ze er geld voor vragen, maar meer om het feit dat IK het er niet voor over heb...

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik vind dit een appel met peer vergelijken stelling ... Kotor is een RPG ... en Star Wars Galaxies MMORPG ... en heeft niets met de Bioware RPG te maken ... Het zijn beide top games .. beide wil ik hebben ...

14. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    een mmorpg is gewoon een rpg maar dan online...
    een leuke mmorpg moet ten eerste een goede rpg zijn..
    zonder dat is het online ook zwaar zuigend..
    daarom kan je ze wel met elkaar vergelijken, het zijn gewoon allebij rpg's in het starwars universum, alleen galaxies is online.. dat brengt voordelen met zich mee, maar ook nadelen zoals het turnbased vechtsysteem en de maandelijks terugkerende kosten..
    maar kotor daarentegen heeft weer minder mogelijkheden met wat je wilt doen het dat universum..
    maar vergelijken kan je ze zeker weten.. want een mmorpg en een rpg zijn niet verschillend.. mmorpg is ontstaan uit rpg's .. daarom kan je ze vergelijken..

15. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn twee verschillende spellen. De enige overeenkomst tussen de spellen is dat het in dezelfde 'setting' speelt. Een rpg en een mmorpg verschillen echt heel erg veel van elkaar. Het zijn twee aparte genres; je gaat toch ook niet een game als PGR verglijken met Unreal ofzo? :confused:

Een goede rpg moet een goede verhaalijn hebben die de speler het hele spel volgt, een MMORPG moet alleen een goed achtergrond verhaal hebben, maar tijdens het spelen is er nergens sprake van een vast verhaal.

Ik ga galaxies zeker niet halen, ik vind het geen 15 euro p/m waard. Dan koop ik toch liever KotoR, daar kan ik me denk ik ook wat meer in vinden, want ik heb toch liever een goed meeslepend verhaal dan gewoon zelf een beetje rondlopen en quests oplossen zonder enige samenhang.

16. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind 15 euro's wel te veel per maand maar ik vind het wel een heel leuk spel Galaxies..dat er alleen een achtergrond verhaal is is helemaal niet erg....lijkt me geweldig ik maak een armor en dat verkoop ik en de gene die het gebruikt vangt er klappen mee op en IK krijg de ervaringspunten:)

ik koop zeker KotOR en ik koop ook Galaxies wel (ik denk dat de eerste maand wel gratis zal zijn) niks is ruil ik em gewoon

17. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    pgr met unreal vergelijken kan ook niet, zijn 2 verschillende genres...
    maar mmorpg is een rpg in een online jasje gegoten.. meer niet..
    en je kan deze games gewoon met elkaar vergelijken omdat allebij de games het starwars universum tot leven willen roepen op de xbox, en dat je daarin redelijk vrijuit kan rondwaren..
    en als je het er niet eens mee bent, kom dan is met betere argumenten dan pgr kan je tog ook niet met unreal vergelijken..
    want dan wil ik ook de verschillen weten waarom je deze 2 titels ook niet met elkaar kunnen vergelijken..
    je moet het zien vanuit het oogpunt van; ik wil vrij rondlopen in het starwars universum, en daarin iets worden..
    wat houdt me bij galaxies tegen: betalen en turnbased vechtsysteem
    wat houdt me bij kotor tegen: het is niet online, en het is minder uitgebreid..
    waarom zou ik galaxies nemen: kan veel meer worden, en het is online
    waarom zou ik kotor nemen: geen online kosten, en geen turnbased vechtsysteem (behalve voor je teammates dan, maar dat is een soort van tbvechtsysteem)

18. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Starwars Galaxies is niet turnbased op de manier van FF.De gevechten zijn ook Realtime,just stick to the facts.

19. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    nee turn based, anders lag.. omstebeurt dus een aanval uitvoeren.. = turnbased..
    dat zijn de feiten..

Deel Deze Pagina