1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. LucWillems

    LucWillems Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik zit met hetzelfde probleem, XBox heeft wel verbinding met het netwerkt maar blijf een DNS fout krijgen. Ik heb al alles geprobeerd wat ik op internet ben tegengekomen.

    Configuratie: Thomson787, wireless
    DNS opgevraagd middels CMD (DNS is overigens gelijk aan IP-adres), vast IP-nummer gegeven aan XBox, Poorten geforward, alles gereset, etc

    Ik begrijp dat KPN bellen voor de DSN-nummers geen oplossing biedt, dus heeft iemand nog een suggestie anders dan overstappen op een andere provider ;-)
     
  2. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Wireless zou ik nooit aanraden voor online-gaming. Is het niet mogelijk een kabeltje door te trekken?
     
  3. duppie

    duppie New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    nat type moderate

    Sinds kort heb ik een experiabox (vgv7519) en ik krijg het nat type niet open. Ik heb alles wat hiervoor door santino is uitgelegd gedaan maar nat type blijft onveranderd. Alle poorten open staan 3074 ge-triggered, opnieuw opgestart maar het haalt niks uit.
    Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, want de wintermaanden komen eraan en dan moet er weer flink ge-gamed worden.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2013
  4. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mannen, is er iemand die mij kan helpen met een goede xbox live verbinding. Eigenlijk ben ik al jaren bezig om fatsoenlijk te kunnen gamen online. Onlangs overgegaan naar KPN en heb nu een experiabox waarvan ik het wifi heb uitgeschakeld, heb daarnaast een TP Link 1043 router waarmee ik wireless internet en via deze router wil ik bedraad xbox online gamen.

    Ik weet van de problemen met de experiabox en xbox live en heb begrepen dat je beter daarnaast een andere router kan gebruiken. Nu wil ik eigenlijk via DMZ online gamen en gewoon draadloos kunnen internetten op verschillende apparaten via de TP-Link.
    Kan iemand mij opweg helpen?
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb je de xbox al een vaste ip adres gegeven door de Mac adres vast te zetten in de arcaydan?

    Heb je vervolgens de bekende poorten geopend/getriggerd? Tcp etc?

    Al gekeken hoe je jouw setup kan configureren via portforward.com?

    Of heb je de mogelijkheid een utp kabel rechtstreeks van de arcaydan naar de xbox te trekken? Of via switch?
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2013
  6. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het inderdaad eerst geprobeerd via portforwarding alleen dan werkt het ook niet.
    Ik heb mijn xbox bedraad maar als ik dat doe via de experiabox dan gooit mijn xboxlive er steeds uit, dus dan maar proberen via mijn extra tp link router.

    Ik kan via dit forum niet de schermafdrukken laten zien van de experiabox en tplink router?
     
  7. Marcelinho_NL

    Marcelinho_NL Active Member

    Berichten:
    572
    Leuk Bevonden:
    61
    Ik heb bij mij enkel UPNP aan gezet en ik heb 3 xboxen op het netwerk. En allemaal open verbinding. Heb een experia box v8. Meer heb ik niet hoeven doen.
     
  8. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Sinds ik dit allemaal gedaan hebt werkt het eindelijk prima.

    Verstuurd van mijn GT-I9505
     
  9. MrR92

    MrR92 Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij blijft die ook op Strict staan :confused:
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Met een bepaald spel of in het algemeen?

    Call of duty Ghosts is namelijk een bekend probleem met kpn glasvezel.
     
  11. MrR92

    MrR92 Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    algemeen (speel op dit moment alleen FIFA)

    EDIT : inmiddels is me NAT open :D
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2013
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Mensen die problemen hebben met KPN Experia box V8 (glasvezel of internet) raad ik aan onderstaand link goed door te lezen en toe te passen.

    Zo krijg je inzicht in hoe je voor jou situatie een oplossing kan vinden en toepassen.

    KPN klantenservice werkt volgens een draaiboekje en sluit mogelijke hulp af. Er zijn problemen bekend met de irritante V8 modem, waarbij de UpnP niet schijnt te werken, alsook Airplay.

    De V9 modem is onderweg (januari) maar zoals het schijnt, leveren zij dit niet aan bestaande klanten die hinder ondervinden, maar puur aan nieuwe klanten.

    Ik ga toch een poging wagen met de klantenservice, en als zij mij niet kunnen helpen, dan zeg ik vaarwel KPN!

    Mijn contract loopt toch in januari af.... Ben het gezeik zat van poorten openen, wel of niet dmz (dan weer niet poorten triggeren, etc etc etc)


    LINK NAAR KPN GLASVEZEL THREAD
    http://forum.kpn.com/t5/Internet/Configureer-uw-XBox-Playstation-Wii-U-of-3DS/td-p/145861
     
  13. Marcelinho_NL

    Marcelinho_NL Active Member

    Berichten:
    572
    Leuk Bevonden:
    61
  14. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    KPN heeft een nieuwe Experiabox namelijk V9 ipv V8. Bij deze box moeten alle problemen verholpen zijn. Wat ik er over lees wordt deze iig positief ontvangen!

    Hij zit nog in de testfase en KPN wil deze eigenlijk ook nog niet door heel Nederland verspreiden maar na 10 dagen bellen had ik eindelijk iemand aan de lijn die voor mij een V9 kon regelen. Deze ontvang ik in ongeveer 5 werkdagen. :D
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Al ontvangen?
     
  16. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    PM ;)

    Maar ik zal het ook hier maar even posten zodat de rest het ook kan lezen.

    Ik ontving hem binnen drie werkdagen, heb hem geïnstalleerd (dit duurde een halfuur en dat kan elke simpele).
    De snelheid is iets naar beneden gegaan als ik kijk naar www.speedtest.net maar dit is in gebruik niet merkbaar.
    Het internet is stabiel. Dit was nooit het geval
    Alles werkt zonder gezeik (zowel sony/microsoft). Dit was nooit het geval

    Ik mocht mijn v8 zelfs nog thuis houden voor een lange tijd voor als de v9 het toch niet goed zou doen. Ik was heel ontevreden over KPN maar sinds het nieuwe modem werkt alles prima!
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ook ik heb de V9 gekregen :b: Heb firmware v2 erop zitten.

    Modem aangesloten, geen enkele port geforward of DMZ aangezet en Ghosts online doet het gewoon goed ;-)

    NAT TYPE: OPEN!
     
  18. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Nice :D Flinke verbetering idd die V9 :thumbs:
     
  19. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Hoe vraag ik die V9 aan? Gewoon bellen met de klantenservice?
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Pm ;-)
     

Deel Deze Pagina