Krassen in de winkel

Discussie in 'Algemeen' gestart door WinterBase, 23 aug 2006.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Krassen in de winkel​

Nee ik heb het niet over kras kaarten maar over krassen die op games zitten. En dan vooral als ze uit de winkel net komen niet uit de bazaar!

Toevallig net meegemaakt:

Vanmiddag naar de stad geweest (purmerend) om effe te kijken naar Pro evo 5 voor de xbox. Uit eindelijk lag hij voor 24,90 bij Dixons, ik heb hem gelijk betaald en helemaal vergeten te kijken naar de CD! In het winkelcentrum op weg naar de auto bekijk ik de CD en zie dat deze heeeeleeemaal vol met krassen zit en nog diepe ook. De enige mogelijkehheid is dat deze dus al eens is gebruikt.
    Gelijk ben ik terug gegaan naar de Dixons, helaas was het hun laatste. Aangezien er verder niks meer stond in het vak wou ik mijn geld terug. Dit kreeg ik ook.

Zo opzich valt het wel mee kan gebeuren zou je denken toch?
    Nee!

Omdat ik toch een nieuwe game wou hebben ben ik naar Bartsmit gegaan om te kijken. Daar vond ik Half-Life 2 voor 20 euro. Betaald en naar buiten gegaan en weer zaten er heel veel krassen op.
    Gelijk naar de kassa gegaan en hij werd omgeruild. (hoe de jongen achter de toonbank omging met de game was gewoon weg pijnlijk om te zien:): )

Gelukkig heb ik nu een versie van Half-Life 2 die geen krassen bevat!

Hebben jullie hier geen last van bij sommige winkels?

2. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Één keer bij de FRS gehad...
    Bij Brother in Arms: Road to Hill 30!

Kwam er thuis pas achter, en het gevolg was dan ook dat hij continue vastliep!
    De volgende dag terug gegaan, en wel onmiddelijk NETJES een ander (goed:cool:) exemplaar terug gekregen :)!

Als ik al games haal, haal ik ze voortaan bij de MM, aangezien ze daar nog gesealed zijn.

Vind dat ze dit voortaan overal moeten doen. Dan kan er ook niets met de CD gebeuren....
    Zodat er geen taferelen ontstaan zoals jij al aangaf.

3. Thunderscream

Thunderscream Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Gelukkig nog nooit meegemaakt, maar wel al een paar keer gehad dat ik me gigantisch ergerde over hoe men bij Bartsmit met spellen omging... Tegenwoordig laten ze bij die betreffende Bartsmit eerst de onderkant van de dvd aan je zien, voordat ze hem in het doosje stoppen. Op zich wel ok, maar dat doen ze vast niet voor niets...

Gelukkig koop ik zelden wat bij Bartsmit en komen de meeste van mijn spellen gesealed bij Play.com vandaan.

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik ben zowiezo er voor dat ze alle games gesealed laten. Als ze dan winkeldiefstal willen tegenhouden dan plaatsen ze maar gewoon dummies in de winkel die de mensen kunnen bekijken om zo de voor- en achterkant te zien.

Het zuigt namelijk echt keihard als je een game hebt gekocht en thuis blijkt gewoon dat de disc bekrast is, en/of het boekje is beschadigt, etc etc.

Daarnaast zijn bij winkels als de FRS de hoesjes zelf ook in een afschuwelijke conditie... koop er daarom ook vrijwel nooit iets.

Bij Intertoys trouwens nog nooit echt problemen gehad, geloof ik. Komt ook omdat ik daar voornamelijk de laatste 2 maanden ofzo flink heb gekocht vanwege die lage prijzen, dus die games zijn veelal nog maar net binnengekomen...

5. Flapperbol

Flapperbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Erg jammer dat winkels vaak slecht omgaan met CD/DVD's
    Vandaag ook bij de FRS, 2 DVD's gekocht en ze moesten dus de DVD's er nog in doen.
    Hij pakte de DVD's gewoon aan beide kanten vast (boven en onderkant dus:p) en probeerde toen de DVD in t hoesje te doen. Ging ie nog ff lekker met de DVD rond dat middenste ding schuiven om m erin te krijgen:confused:

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig heb ik het nog nooit echt meegemaakt dat ik een nieuwe game kocht en deze niet speelbaar was omwille van de krassen/beschadigingen die erop zaten....wel heb ik zo af en toe mijn twijfels gehad of ik met een game terug moest gaan omdat er toch wel wat op te zien was (ik ben nu eenmaal kritisch), maar dat heb ik toen niet gedaan omdat de game gewoon speelbaar was en ik geen zin had om ermee terug te gaan....

Maar goed, tegenwoordig bestel ik mijn games veelal bij bol.com ofzo, dan krijg je ze altijd netjes in de seal opgestuurd en weet je ook zeker dat ze helemaal clean zijn :)

7. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    had er vroeger last van bij freerecordshop(koop daar nooit meer iets) altijd de spellen die ik daar vandaan had gaven aan: disk is dirty or damaged

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je wilt kun je dus bij Bart Smit een game kopen, hem in 1 nacht uitspelen en er vervolgens wat krasjes inmaken en weer terugbrengen?

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ja in principe kan dat wel maar of dat nou leuk is??:confused:

10. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083

Als je ongelooflijk asociaal en egoistisch bent, dan zou je dat kunnen doen ja... :{

11. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om die reden koop ik nooit games/CD's/DVD's bij winkels als Free Record Shop, Bart Smit, Van Leest etc. Vooral FRS gaat niet subtiel om met die disc's. En vaak krijg je ook nog eens een doosje waar 85 actie stikers op gezeten hebben. Daarom koop ik alles bij de Media Markt of via internet (en niet bij de internet shop van FRS, want dan krijg je dezelfde troep).

12. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    blond jochie? die alleen maar je en jij zegt en zo'n boeren praatje

wat een loser die kerel :)

kom uit Purmerend vandaar ;)

13. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    punt 1: bart smit of intertoys personeel weet vrij weinig af van elektronica en de waarde ervan en gaat er dus makkelijker mee om
    punt 2: Dixons rules

ik koop dus altijd bij Dixons of Free record shop, e-plaza enzovoort...

14. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Vroeger haalde ik ze wel altijd bij de free recordshop. Omdat je ze dan binnen 14 weer kon ruilen!!! Dat hebben ze nu aangescherpt dus haal ik ze daar niet meer. En omdat ze daar echt slecht met die games omgaan. Meestal Mediamrkt of bestel ze online.

15. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    E-Plaza of Dixons...
    Bij de FRS zit altijd wel een halve gare met een mobieltje z'n vriendje te bellen of een gast die volgens iets teveel gebruikt in de ochtend(kan niet blijven zitten)...

16. gamer18

gamer18 xboxgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt dat ik een disc had waar krassen op zaten, maar ze gaan in sommige winkels nogal hardhandig met die discs om.

En dat heb je bij freerecord shop denk ik helemaal bij games die al gebruikt zijn en die dan weer in de verkoop gedaan worden.

Dat is volgens mij zoon actie dat je korting krijgt als je een oude game inlevert.

Maar wat zou je nou eerder doen, als ze bij bartsmit of intertoys xboxspellen te koop hebben voor 5,99 en bij mediamarkt kosten dezelfde games nog 20 euro of duurder, waar zou jij ze dan kopen?
    Ik zou toch voor de goedkopere gaan en dan goed controleren of er geen beschadigingen op zitten.

17. Infected

Infected Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zeggen ze ook altijd in Bart Smit als de game niet werkt kun je hem altijd terugbrengen. Maar dan zeggen ze wel binnen de 24 uur. Dus zou je dan al heel dat stuk moeten trugrijden als ie niet werkt. Of als je daar nu een game cadeau koopt dan kan dat dus wel een probleem zijn xD.

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    ze hebben ook altijd de dvd's in zo'n vies kreukelig papieren hoesje achter de toonbank liggen =(

Deel Deze Pagina