Ik heb gister van Sinterklaas een spel gehad. Wat blijkt vandaag nou, m'n Xbox geeft een blauw scherm met de tekst: de xbox kan em niet lezen, misschien is je disc beschadigd of vies. Dus ik kijken op de achterkant van mn cd'tje (SSX; Tricky) en zie dat er al allemaal krassen op zitten, dus ik kijken naar de achterkant van m'n andere spellen en daar zitten ook allemaal krassen (zelfs bij een spel wat ik maar 1 keer heb gespeeld!!). Ik neem aan dat dit niet normaal is, en nu zijn mijn vragen: - Zijn er meer mensen met dit probleem? - Blauwe scherm bij anderen bekend? - Moet ik gelijk terug naar de winkel met m'n Xbox? Alvast bedankt!
denk dat je eerst moet kijken hoe schijfjes in het begin eraan toe waren. Dixons verkocht mij ook een amped 2 schijfje...allemaal krasjes en putjes..meteen weer teruggebracht. 'Ja, geen probleem.' Elite nieuw schijfje, oud, brak schijfje ging weer in een andere doos voor de verkoop. Niet te vertrouwen dus! Wees Waakzaam! Dat na goed gebruik schijfjes beschadigen is niet raar, maar bij mij is alleen Halo in bedenkelijke staat. bel MS maar es f naar de winkel. Geen blauwe schermen bij.
Ik heb ook een spel voor Sinterklaas gekregen en die doet het ook niet. Alhoewel bijna niet hij blijft namelijk bijna altiijd hangen. En mijn zus heeft het bonnetje niet bewaard dus ik kan hem waarschijnlijk ook nog niet ruilen.
Re: Re: Krassen op cd's... mijn neef heeft laast ook bij dixons AMPED 2 gekocht en daar zaten ook allemaal krassen in
Als je zoveel last hebt van krassen en de winkel weigerd om hem te vervangen .. Koop een tupetje Displex bij Halfords, wordt gebruikt om krassen uit telefoonschermpjes te halen. Spuit een beetje erop neem dan een droge schone doek en ga rustig wrijven als de krassen niet te diep zijn,gaan ze er binnen een paar minuten uit.
Kan zijn dat je xbox zelf niet in orde is. Ik heb met mijn xbox gehad dat hij geen dics meer kon lezen omdat hij zei dat ze vies of beschadigd waren, maar ze waren perfect. Toen ben ik gewoon trug gegaan naar de winkel.
Ik denk ook dat het aan mijn xbox ligt want het zijn geen normale krassen maar ronde. precies hoe de laser het cd'tje leest zeg maar. Ik denk dat daar het probleem ligt. Wij (als consumenten) hebben tegenwoordig toch 2 jaar garantie op electronica??
Klopt boven een bepaalde prijs 140 euro als het goed is....ik zou hem zeker terugbrengen en als bewijs met een je spellen....
Op alle consumenten artikelen die na 1 Januari 2001 is gekocht moet 2 jaar garantie door de winkelier worden gegeven. Ook al geeft de fabrikant maar 1 jaar !! Op planten en huisdieren zit zelf een ½jaar garantie. Allen onkosten die je aan een huisdier uitgeeft in dat ½jaar kan je verhalen op de winkel waar je hem/haar hebt gekocht. Deze afspraken gelden in de hele EU.
In de EU wetgeving wordt niet gesproken over prijzen ! Ook al geeft de fabrikant maar 1 jaar garantie , de winkel is toch verplicht om je 2 jaar te geven. Dit staat ook in de nieuwe wet. De verkoper of de producent garandeert bijvoorbeeld dat een horloge zeker 40 jaar zal werken. Gaat het horloge eerder stuk, dan krijgt de koper een nieuwe. De koper kan, indien reparatie mogelijk is, ook verlangen dat het horloge wordt gerepareerd.
waarom laten de winkels de dozen net gesealt en maken ze de dozen niet open , maar zetten ze de gesealde dozen gewoon in een magazijn. Dan weet de koper bijna altijd dat de spellen goed zijn en geen shit mee mankeert.
Klopt, dat snap ik ook niet, dat ze enkel "dummies" neerzetten in de winkels, net als bij telefoons. Bij game speciaalzaken is dit meestal wel het geval, iniedergeval bij Nedgame in groningen wel (als je hem dus in de winkel koopt!!).
ik koop altijd mijn spellen geseald anders hoef ik ze niet,ik heb heel vaak gehad toen ik ze in de winkel kocht en niet geseald waren dat ze onder de krassen zaten...net of ze als onderzetter werden gebruikt...dus voor mij nooit meer een ongesealde spel
Ik koop in het vervolg ook alleen nog maar gesealde games. Altijd zitten er wel een paar krasjes of vette fingerafdrukken op. Pisnijdig wordt ik ervan
Ik zou toch maar eens contact opnemen met Microsoft... Een vriend van me had er ook last van... al zijn spellen werden bekrast en hij kreeg vaak dezelfde melding. Hij heeft toen zijn xbox op moeten sturen en toen hebben ze er een nieuwe DVD-speler ingelegd.
ik had dus precies het zelfde probleem...heb 24 spellen waarvan er eerst ng maar 8 ofzow van gelezen konden worden heb gebeld naar microsoft en moest me xbox opsturen met al me spellen..7 dagen later had ik hem trug.. een heele nieuwe xbox dus al me saves kwijt van bijna een jaar niewe spellen gekregen en een waarden bon voor media markt van 180€ (had 3 games niet trug gekregen) en nu nieuwe xbox bijna alles weer heel veel gespeeld...wat blijkt nou maakt hij weer krassen
bij mij maakt de xbox ook lichte krasjes.... ik heb echter bijna nooit foutmeldingen gehad.... kan ik hem dan gewoon houden? of toch opsturen.....:{
fockin XBOX leest ineens geen spellen meer. WTF ik koop alles, alles is origineel, doet ie 't niet meer echt hoor.......microsoft.