krassen??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tocoloco, 20 apr 2002.

1. tocoloco

tocoloco thomaster

Leuk Bevonden:
    0
    Als er krassen op je cd's komen, gaan je cd's dan ook na een tijdje kapot? Of maken die krassen helemaal niks uit??

2. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Die krassen kunnen op de verkeerde plek terechtkomen en daar data onleesbaar maken, je zult dan problemen gaan hebben met spelen, omdat hij dan vastloopt ofzo.

3. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik weet nu niet of je gewoon krassen bedoelt of krassen die de cd drive maakt.

ik denk dat je gewoon krassen bedoelt:
    krassen zijn niet zo schadelijk aan de onderkant, tenzij ze echt diep zijn(denk aan schaar over cd halen)

wat wel schadelijk is, is krassen maken aan de bovenkant van een cd(met de opdruk)

4. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad.

Maar bij alle soorten krassen is er het gevaar dat data onleesbaar wordt.

De bovenkant van een CD is inderdaad kwetsbaarder dan de onderkant. Wanneer er namelijk een beschadiging op de bovenkant komt, is de reflecterende laag verdwenen en heb je een groot probleem. Een krasje op de onderkant heeft een lager risico op fouten. Maarja, een piepklein krasje op precies de verkeerde plaats is al genoeg...

Lichte krasjes op de onderkant geven inderdaad meestal geen problemen.

Wanneer je een DVD bij de videotheek huurt, zit hij meestal helemaal vol met krassen, net alsof ze er mee gesjoeld hebben! Meestal werkt hij dan nog wel, maar regelmatig loopt de DVD speler er op vast.

Dus aan al die mesnen die onzorgvuldig omgaan met huur DVD's: KAP NOU ES MET SJOELEN! =( Ik wil die DVD ook nog effe kijken ja!

Zo, nu weer rustig verder... ;)

5. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    de microsoft-service zegt zelf dat het helemaal niks uitmaakt, alleen wat schoonheidsfoutjes.

6. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Oh, dat zou best kunnen hoor, maar ik zou zelf het risico niet willen lopen en de Xbox gewoon laten repareren wanneer er krassen ontstaan op de cd's.

Wat ik al aangaf met huur DVD's, die willen wel eens flink haperen op krassen (maar dan in de gewone DVD speler, niet in de Xbox.) Daarom zou ik geen krassen op mijn cd's willen.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die krasjes die nu bekend zijn, zijn puur cosmetische krasjes.. maar ach, gewoon laten repareren, kost je 4 dagen ofzo

8. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja ik bel maandag nog wel es met die lijpe britten, kan ik meteen ff checken of ze echt goede humor hebben :D

of is zondag die telefoon lijn ook beschikbaar?

could you plz show me the way to the half prize ticket booth??????

9. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond ze in ieder geval heel klantvriendelijk :)

10. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover de verhalen gaan die ik over de Xbox helpdesk heb gehoord gaat het allemaal perfect en doen ze nergens moeilijk over. Kan chello nog wat van leren }:]

11. jradelaar

jradelaar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dit klopt niet: Ik kwam gisteren terug van Londen, zegt mijn broertje dat de Xbox het niet doet. Dus ik snel ff kijken en ik zag verschillende krassen op de dvd. Dus ik heb het spel geprobeerd en ja hoor ik krijg een melding dat het spel niet gelezen kan worden. :'-(

12. jradelaar

jradelaar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Update: Ik ben vandaag teruggegaan naar de Media Markt met m'n Xbox en spel. Daar hebben ze het spel in een andere Xbox gedaan en toen werkte die wel. Ik heb nu een nieuwe Xbox gekregen en alles werkt weer perfect! :D

Nu heb ik een vraag: Mijn nieuwe Xbox heeft natuurlijk een ander serienummer als mijn oude. Moet ik nou op het formulier voor het Customer Reward Pack het nieuwe of het oude serienummer invullen? Want op mijn naam is bij Microsoft al mijn oude Xbox geregistreed.

13. remco1

remco1 look!!!xbox rules!!!

Leuk Bevonden:
    0
    -----------

ik geloof dat je je gegevens kan veranderen online.
    :)

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Alleen je serial nr niet :)

15. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik nam net de demo disc ff uit de xbox en bekeek ff de onderkant....toen ik hem net had zaten er uiteraard geen krasjes op (heb toen ook gechecked) maar nu zag ik wel allemaal kleine krasjes op de onderkant...is dat by iedereen zo? Is dit normaal?
    het zyn niet echt diepe krassen ofzo maar ik heb hem ook nog maar anderhalve week ofzo (die demodisk) dus toch wel raar, of niet!?
    Ik hoorde dat de xbox cirkels achterliet op de disk, dus zyn deze krassen dan een ander probleem, of iets normaals, dat altyd voorkomt by cd's?
    Heb ik dus een probleem x-box of heeft iedereen hier last van?

16. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verdorie vuile slet, ik wou zo'n avatar gaan maken :'-(

Nou ja dan maar wat anders verzinnen. :p

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die cirkels doet de Xbox niet, dat is gewoon door de productie (heb je geen last van)

18. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    thanks....maar ik had ook geen cirkels, zei ik al, maar kleine krasjes.....hebben anderen daar ook last van?

Deel Deze Pagina