Vanmorgen werd bij ons het kruidvat voldertje bezorgd en normal bekijk ik het nieteens, maar toen viel mijn oog op de PC die ze daar aanboden. Ik vroeg me dus af of dat een goede PC was. Hij koste maar 699 euro. (hij leek een beetje op die van de aldi) een paar specificaties: nvidia geforce FX5200 8x AGP 128MB 80 gig. HD DVD+brander 6 kanaals geluid Athlon XP 2800+ 512 MB DDr-RAM Daarnaast boden ze ook een 15 inch TFT scherm voor 299 euro aan.
GeForce FX 5200 vind ik maar een matig GRPFX kaartje ... altijd jammer dat ze een sterke pc neerzetten met de videokaart als zwakste punt... (voor de gamers dan). Het ziet er netjes uit. alleen voor de gamer is de 5200 niet zo een sterk Kaartje.
Mijn mening: Bij het kruidvat koop je tandpasta en shampoo, geen pc's. Alleen als ze een goede support afdeling hiervoor hebben kan je het eventueel wagen, want bij het kruidvat zelf kun je niet terecht met problemen. De Videokaart is wat magertjes voor spelletjes, de rest is wel ok-ish. Geluid zal op het moederbord zitten, dus geen losse SoundBlaster Audigy ofzo. Harddisk is redelijk, hoewel 120-160 Gb standaard is tegenwoordig, vooral als je wat wil gaan downloaden enzo. Ik zou ook eens bij de diverse computershops gaan kijken wat je daar kunt krijgen, die hebben meestal wel iets vergelijkbaars. Desnoods neem je deze advertentie mee en vraag je wat zij je kunnen bieden. Bij een echte computerzaak zit je toch beter vind ik.
Als je goed kijkt zie je dat het een medion is (cybermaxx powered bij medion) en over medion hoor ik weinig slechte dingen. Maar ik haalde mijn pc niet uit dezelfde winkel als mijn deo
ik ga deze kopen Whisper Neon Behuizing - geluidsarm met speciale neonverlichting Moederbord - Asus P4C800-E de Luxe (firewire-raid-sata- 4 x Dual channel DDR - 875P chipset-10/100/1000 lan-6 channel geluidskaart) Intel Pentium IV 3,2 GHz cpu (800fsb-hypertreading) 1024 MB TakeMS DDR 3200 geheugen 200 GB serial ATA harddisk Western Digital Diskettestation DVD speler 16 speed DVD +&- RW 8 speed (ook geschikt voor cd's branden) 128 MB Asus Hometheater videokaart (met video-in/tv-out/TV-tuner/afstandbediening)Ook een zeer geschikte kaart voor het bewerken van uw video's Draadloos toetsenbord en draadloze muis € 1.379,00 vraagje alleen is dit niet een beetje te duur?
wel een mooie kast! k had trouwens nog een vraaagje over de processor van de kruidvat: hoeveel Ghz heeft een athlon XP 2800+ processor
2,1 gig die overclockt is naar 2800 ik sou et nie doen vanwege de video kaart als je wil gamen moet je die kaart niet nemen
neej niet te duur hor AJAX met die pc die je nu gaat kopen kan je weer een paar jaar mee. MAAAAAAAR wat je wel moet doen is om de een nieuwe videokaart kopen om up to date te blijven. man die pc is sooooow cool dat ik me moeder er voor verkoop
ok zal ik doen het leuke is ook nog dat het via mijn moeders werk gaat en dat ze die computer gratis krijgt
is dit et misschien niet? 128 MB Asus Hometheater videokaart geen verstand van weet alleen van ATI en Nvidia
Dat kan dus nooit. Een grafische kaart is van NIVIDIA of ATI. Maar nooit van beiden. Ik zou maar echt onderzoeken wat voor een video-kaart erin zit, want straks zit er een GeForce FX 5200 kaartje in. Dan is de prijs die je betaalt voor dat systeem een beetje veel.