Kunnen graphics nog wel beter?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Black FoX, 2 nov 2003.

  1. Black FoX

    Black FoX Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vroeg me af of graphics nog wel beter en mooier kunnen, ik bedoel dat games er soms al bijna levensecht uitzien. (Splinter Cell, DOAX, RTCW enz enz)

    En is dat nou wel zo leuk dat games levensecht worden, is het niet veel leuker als het gewoon een "spelletje" blijft.....
    Je hoort en leest af en toe: "De goeie ouwe tijd toen er nog "goede" games waren......."

    En denken jullie dat er nog een grote verandering gaat komen?
    De omzet van 2D naar 3D is volgens mij de grootste omzet in de gamesgeschiedenis geweest. Zal der nog zoiets plaatsvinden in de toekomst?

    B'tje vaag mssn, hoop dat je het begrijpt :)
     
  2. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    wat een toeval, ik denk vaak precies het zelfde. een grote stap als van 2d -> 3d, ik zou niet weten wat. Een echt levende wereld... maar dat heeft er niet veel mee te maken. Als de graphics nog realisischer worden is dat natuurlijk altijd mooi voor sportgames, dat soort spul, maar shooters lijken me dan te realistisch, worden, niet meer leuk, te grof zeg maar.
    Maar ze kunenn zeker nog wel beter, ik heb in verschillende interviews gelezen dat developers worden beperkt door de hardware, die ontwikkeling gaat wat minder hard dan die van de games blijkbaar.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2003
  3. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja natuurlijk kunnen graphics nog beter, SC en DOAX zijn nog niets vergeleken met wat mogelijk is. Daarnaast zijn het niet alleen de graphics die beter kunnens maar ook de bewegingen van de karakters (van gevechtshouding tot gezichtsuitdrukingen) niet te vergeten dat er nog heeeeeeel veel valt te verbeteren aan omgevingen enzo(vooral als het gaat om variatie van tegenstanders). Dus ze zijn voorlopig nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet klaar.

    De volgende stap na 3D? Ik weet niet of je dus puur graphics bedoeld of de volgende stap in Video game Revolutie. Maar ja het lijkt mij in iedergeval dat waarnemen van je omgeving de volgende stap is. (Ruiken, voelen, proeven enz.)
     
  4. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het wel mooi, over een paar jaar spelen we allemaal Counterstrike in VR :cool:
    Of SoF; Gore to the maximum in semi-reallife :cool: (Niet voor tendere zieltjes)
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2003
  5. boo-shem-ee

    boo-shem-ee Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk kunnen graphics beter, al moet de hardware zich natuurlijk constant blijven aanpassen. Ik zie tenminste graphics zoals in films van Pixar (Finding Nemo, Toy Story, etc) en Square (The Spirits Within, trailer/teaser Final Fantasy: Advent Childern) nog niet op de huidige Xbox of op zijn opvolger :) (in real time dan)
     
  6. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat dat wel het minimum standaard wordt voor de next(-next-?)gen consoles (Xbox2, PS3, NGC2) En als je het mij vraagt zit halo2 al heel icht tegen dat niveau aan. (v/d animatie-film hé;))
     
  7. Ik denk dat commando's geven via spraak (ala Rainbow Six 3 ) al een grote stap in de goede richting is.

    Maar dat heeft niks met graphics te maken...

    Maar wat als we op het punt zijn dat graphics fotorealistisch zijn? Is gamen dan nog wel leuk? De graphics zullen nooit meer beter worden...
    In ieder geval zal de gameplay dan bepalen of het een goed spel is, en niet meer de graphics.


    Sorry beetje vaag idd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2003
  8. Het zal mooier en mooier blijven worden. Vooral ook veel meer details, variatie en mooiere omgevingen in de spellen.
    Ik denk dat als je over een jaartje of 10 kijkt je zal lachen om de graphics van de xbox.
     
  9. alibi

    alibi Guest

    ja, graphics kunnen echt nog wel mooier!

    toen ik elke gran turismo speelde op m'n PS1, keek ik naar dat introfilpje en dacht: als een spel nou zo mooi kon zijn..........

    en we zijn al langs die kwaliteit heen!

    graphics kunnen echt veel strakker, zonder hoekjes en eentonige kleuren. maar meer echte schaduwen enz

    dus....
     
  10. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    kan je het voorstellen toen ze nog in het amiga tijdperk waren. volgens mij dachten ze toen precies hetzelfde
     
  11. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat doen we zoiezo... kijk maar eens naar de graphics van tien jaar geleden...

    En over een jaar of tien hebben we fotorealistische graphics, en spelen we wellicht in een 'echte' 3D wereld. Dat er dus gebruik gemaakt gaat worden van 3D technieken.

    Het is leuk om die evolutie mee te maken, de ontwikkelingen gaan snel.
     
  12. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Virtual Reality zou de shit zijn :).
     
  13. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je dan moet niet hoeft te lopen met een VR bril op. Zou zou me lekkere stoel namelijk niet willen missen.
     
  14. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    De grote doorbraak op gebied van computers komt pas als de hele transistorchip technologie doorbroken wordt. Die grens zit volgens veel experts op 5-10Ghz en daar redden we het echt niet mee...Nu al pruttelen ze al maanden en maanden rond die 3,2 Ghz en zijn ze nu net met de 64 bit processoren aan komen kakken. Als ze met behulp van licht processoren kunnen maken zijn we pas verder. Daar zijn ze al mee aan het ontwikkelen...Dan gaan we door een snelheidsbarriere heen en is de hardware zo gruwelijk snel dat de software niet meer aan banden gelegd is.

    Op korte termijn moet je bij betere graphics denken op de volgende console aan half life 2 en doom 3 achtige standaarden die doorbroken gaan worden met de xbox 2.

    Uiteindelijk zitten we net als bij star trek op zo'n holodek hoor als we spelletjes gaan spelen of met zo'n VR bril.
    De vraag is alleen wanneer... Als je kijkt naar de vooruitgang in 10 jaar tijd, doet het je toch afvragen hoe de games er over 30 jaar uitzien... Je moet het dan ook breder zien denk ik. Je denkt nu alleen aan een TV maar misschien zijn de outputmogelijkheden dan ook wel heel anders.. Denk aan de 3d televisie van sony die nog in de kinderschoenen staat...
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2003
  15. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Hadden we vroeger toen we niks beters wisten dan 2d ooit kunnen dromen over 3d? Ik denk dat graphics nog lang niet op haar hoogtepunt is. Sowieso zullen de next-gen consoles flink wat verbetering brengen op grafisch gebied. Op welke manier? I don't know, but is going to look great.

    Maar naar elke generatie komt weer een volgende generatie.. wat zal die brengen? Zullen we in de toekomst nog onderscheid kunnen maken tussen games en de realiteit. Maar hoe zit het dan met geweldadige games? Mag dat dan nog wel? En ontwikkelen daarvoor? Is dat nog wel mogelijk?

    Ik denk dat alleen tijd dit ons kan vertellen.
     
  16. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Zolang je ingame-graphics nog kan onderscheiden van echte filmbeelden weet je sowieso dat de top nog niet bereikt is. Op dit moment zitten we in een stadium waar alle lelijke hoekige 3d-models gaan verdwijnen, en waar alles mooi rond is.

    Het probleem wat zich dan voordoet: alles wordt té rond. Brute Force had dit probleem. Alles was gebumpmapt en blonk dat het een lieve lust was, maar dat is natuurlijk niet erg realistisch. Volgens mij wordt de volgende stap de inperfectie van het echte leven nabootsen. Denk aan krassen op auto's, stof op winkelruiten, oneffenheden van de huid van mensen etc. etc.

    Kwa technologie sta ik er zelf versteld van dat de wáre 3D-games (dus niet met zo'n fake brilletje) nog lang niet in de picture lijken te zijn. Verder wacht ik op de wáre force-feedback (oftewel een joystick die ook echt in een bepaalde richting terugduwt, i.p.v. dat hij alleen maar trilt). Dit heb ik voor de PC wel gezien, maar voor een console nog niet. Tot slot natuurlijk de VR. Dat zwengelen aan die knuppeltjes en dat rammen op die knoppen begint saai te worden, ik wil gewoon m'n arm uitstrekken om iets te pakken, en m'n hoofd draaien als ik de (virtuele) lucht wil zien. :cool:
     
  17. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    het leuke aan vr is, dat als we het krijgen, we eigenlijk weer een hele grote stap terug zetten op graphics gebied.

    Ook vraag ik me af hoe moeilijk het gaat worden om in de toekomst games devoleper te zijn. Volgens mij hebben die mensen dan 5 jaar nogdig om een heel erg simpel spel te maken.
     
  18. hutkofer

    hutkofer Guest

    zit wat in...betere grapics en meer detail betekend meer werk voor de ontwikkelaar.
    ik denk dat als dat alles groter zou worden, de levels/gameplay korter word.
     
  19. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    precies, of er moet een snellere manier van ontwikkelen bedacht worden.


    (goede morgen:p )
     
  20. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat zelfs dan de top nog niet bereikt is en het nog veel verder gaat :eek:
     

Deel Deze Pagina