Kwaliteit -----> Bekabeling

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LeoneX, 2 sep 2002.

1. LeoneX

LeoneX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over enkele dagen komt die binnen }:] me vette TV'tje van Sharp !! Het is een volledig platte 100 Hz Digital Scan beeldbuis MAAR alle games spelen toch gewoon op 50/60 Hz ?? Vinden de mensen die OOK een 100 Hz TV hebben nou dat het verschil wel degelijk te zien is offuh ?? EN dan nog even over de KABELS achter je Xbox..... ik wil me die MONSTER GAMELINK kabel aanschaffen maar vroeg me af, of er al mensen zijn die deze "gruwelijke" kabel in huis hebben, en zo ja, wat vinden jullie ERVAN ??!! (geld waard of gewoon de "normale" S-Video kabel aanschaffen voor 10/20 Euro ??) Alvast bedankt weer !!
    MZZZZL

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Eh S-Video is toch helemaaal niet beter als de advanced scart kabel (is namelijk RGB)

3. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals wouter al zegt, koop een RGB kabel, RGB signaal is nl. beter dan een S-Video signaal :)

Bij S-Video wordt het videosignaal opgesplitst in een Y en een C signaal en via aparte kabels naar de tv gebracht, RGB kabel stuurt je tv direct aan door de 3 kleuren (vandaar ook de naam, Rood Groen Blauw) via aparte kabels te versturen.

Wat ook belangrijk om te weten is is dat een Scart RGB kabel niet alleen video signalen doorgeeft maar ook Audio signalen, een S-Video kabel geeft alleen video signalen door..

Je kan het beste de officieƫle RGB kopen, die 3rd party zijn soms niet zo denderend in kwaliteit.

Laatst bewerkt: 2 sep 2002
  4. LeoneX

LeoneX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok jongens bedankt voor deze info !! Ik heb me 2 weken geleden al de SCART ADVANCED aangeschaft en die bevalt me ook best goed op me huidige TV maar ik dacht toch echt dat die MONSTER S-Video kabel wel beter was, zeker op me nieuwe TV waar ik dan WEL een S-Video ingang op heb zitten !! Maar die ADVANCED SCART die ik nu heb ik NIET de officiele maar is die van "mindere" kwaliteit dan de officiele ??!! Bedankt jongens....

5. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat alle RGB kabels van dezelfde kwaliteit zijn. In winkels zeggen ze ook altijd dat het niet uitmaakt. D'r zit alleen soms geen aansluiting op voor je surround.

6. APieSAi

APieSAi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nah, de monster kabels gebruiken goud in de connectors, en wat goud in de kabel zelf (heel weing), omdat goud goed geleid, en weinig verlies heeft, zou dus een iets scherper beeld kunnen geven. maar, ik kan je zeggen, ik heb er in de woonkamer 1 op me dure pioneer dvdspler zitten, en het verschil met een goede gewone rgb kabel is bijna niet merkbaar. je ziet het een klein beetje (moet je scherp zicht hebben, mijn vader met z'n bril ziet het al helemaal niet), en zelfs dan is het verwaarloosbaar.

het scheelt ene beetje, maar is de prijs zeker niet waard.

7. calibur

calibur Active Member

Leuk Bevonden:
    0

sorry hoor maar wat je nou zegt is bullshit hoe kan je zeggen dat rgb is beter dan s-video.
    ik had rgb die moest ik weg geven omdat het troep is, nou heb ik s-video die is 1000000000 x beter !!! dan rgb

gamer's go voor de s-video cable.

8. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee dit is onzin

van beste naar slechste kwaliteit.:

rgb---s video----scart/tulpstekkertjes----via antenne-ingang

De enige reden die ik kan bedenken dat bij jou de svideo kabel een beter beeld geeft is als je tv geen rgb ondersteund.
    Anders geldt altijd en dat raad ik echt iedereen aan: koop RGB

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Calibur : Had je wel een RGB ingang?

10. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt toch zwart wit als je geen RGB hebt en je plugt daar een RGB kabel in?

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Yup, of geen beeld geloof ik.. Ligt denk ook aan je TV.

12. calibur

calibur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat had ik wel.

13. calibur

calibur Active Member

Leuk Bevonden:
    0

- 82 cm FD Trinitron beeldbuis
    -100 Hz Digital plus, WEGA
    -Teletekst, 80 Watt HiFi stereo
    -IQ Sound, Grafische equalizer
    -Camcorder front aansluiting
    -Optioneel meubel: SU28X30

dit is mijn tv.
    :)

14. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Bwahahhahaa, neej man! Dat is mijn tv!:eek: :+
    *Kseen heeft dezelfde.:9 Met opt. meubel.

Edit: Vaag dat het slecht beeld gaf dan, bij mij is het super.

Laatst bewerkt: 10 sep 2002

Deel Deze Pagina