Kwaliteit hardware Xbox - PS2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door geursel, 9 jun 2003.

1. geursel

geursel Sailing home

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb sinds kort ook een Xbox (gratis gekregen van m'n afstudeerbedrijf! :D) met 3 games en ik moet eerlijkerwijze toegevn dat het ding kwalitatief gezien veel beter in elkaar zit dan de Playstation 2. Alles is veel robuuster en ik heb dan ook het idee dat De Xbox en haar 1st party accessoires langer mee zal gaan en "ruwer" behandeld mag worden (doe ik niet hoor :) ) dan dat spul van de Playstation 2. Maar goed, hoe denken jullie daarover en hebben jullie ervaringen met crashes of defecte spullen voor de Xbox?

mzzl.

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Allereerst gefeliciteerd met je cadeau, en welkom op dit forum! :)

Ik ben het helemaal met je eens. De Xbox en al haar accessoires zitten gewoon goed in elkaar. De controller oogt robuust, en kan duidelijk tegen een stootje. De kabels zijn netjes afgewerkt, lekker dik, vooral de controllerkabel. Ik heb gelukkig zelf nog geen mankementen aan m'n Xbox gehad. Natuurlijk kan het wel voorkomen dat er iets kapot gaat, maar gelukkig heeft MS uitstekende service.

Het enige nadeeltje is misschien de Xbox Live headset. Die is wel wat fragiel, en het kabeltje wat eraan zit is ook niet erg stevig lijkt me. Daar had meer aandacht aan besteed mogen worden, maar voor de rest is het picobello in orde wat de Xbox Hardware betreft! :cool:

3. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    Geursel van gamer.nl :D was ik ook eerst lid van, tot ik beter tegen kwam :p

enige waarvan ik weet dat xbox minder doet = dat veel xbox dirty disc damages hebben (gehad)

4. Mijn Xbox is inmiddels al twee keer naar de reparatie gegaan. Ik hou het op een beginnersfout van MS (het lag namelijk aan een foutje in het moederbord). Idd een uitstekende service!! Als ik een cijfer zou mogen geven, dan geef ik een 9,5. De Xbox vind ik namelijk ook veel steviger eruit zien.

Bij BNN was er weleens een test en toen gingen ze met een auto over alle controllers rijden van GC, PS2 en XBOX. De XBOX bleek als stevigste uit de test te komen! Controller deed het volgens mij gewoon nog!!!.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2003
  5. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ook met je eens Geursel. De Xbox is een echt Amerikaans ding. Hij is gemaakt om tegen een stootje te kunnen en alles oogt groot. Als je kijkt naar de PS2 of Gamecube (respect voor hun O-)) ogen deze veel fragieler, omdat de controllers en dergelijke zo klein zijn. Echt gemaakt door van de Japanners :)

Ikzelf heb gelukkig nog geen mankementen gehad met mijn Xbox. Wat fijn is aan de console en accossoires is dat het allemaal stevig is. De kabels zijn lekker lang zodat je goed voor de tv kan zitten. Bij Nintendo is het anders, daar moet je een aparte verlengkabel bijkopen als je er goed bij wil zitten. De Xbox is gewoon een supergoede aankoop :D

6. Een kleine toevoeging die mijn xbox al 3x heeft gered van een fatale val: De inline release!

7. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn eerste Xbox was kapot toen ik em kocht.
    Bij de 2e zat een kapotte controller!
    Bij de Cube of PS2 heb ik nog nooit ergens last van gehad, dus ik kan het helaas niet met je eens zijn!

8. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    De inline release?? Bedoel je niet iets van online release ofzo :confused:

Maar had je gratis een nieuwe controller gekregen? Want dat moet je er dan wel bijzeggen ;)

Laatst bewerkt: 9 jun 2003
  9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Het is eigenlijk wel grappig om te lezen hoe sommige mensen altijd problemen hebben met hun consoles. Wat voeren jullie er toch allemaal mee uit :). Ik heb mijn PS2 en XBox (en GameCube trouwens) allemaal al sinds hun lauches en nog nooit geen enkel probleem gehad.

10. dve

dve Guest

eddie zoey van BNN heeft een keer getest wat de sterkste controler was. zodat als je snel gefrustreerd bent en met controlers gaat gooien welke controler dan het minst snel kapot gaat hij smeet de controlers tegen de muur op de grond. En wat bleek de Xbox controler was het sterkst

11. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de Xbox nu toch al weer 1,5 jaar *vanaf de launch* en nog nooit problemen mee gehad.... Inderdaad uiterlijk van het apparaat is gewoon superstoer en ziet er lekker stevig uit.

De Xbox is gewoon mijn ding en is de beste console aankoop die ik ooit heb gedaan. Microsoft heeft zeer goede zaken gedaan en als de Xbox2 komt, dan wordt die dus zekerz van mij! :)

12. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut mee eens. Het is zoals al eerder is gezecht echt een amerikaans ding.

Net als hun Autos Gigantisch motorinhoud, zuipen als krijgers maar zijn onverwoestbare kilometer vreters. (Omdat ze met die gigantische motorinhoud geen reet doen hahaha). Dat terwijl een Cube of PS 2 meer een japanner is. Zuinig, klein compact en ach zolang je maar van A naar B kan komen en goedkoop van A naar B kan komen (zuipen veel minder). Dan kan je naar een tijdje van dat geld toch wel weer een nieuwe Kopen. ;).

13. geursel

geursel Sailing home

Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil ook niet suggereren dat de hardware en de accessoires van de overige consoles bagger zijn :) Ook m'n PS2 functioneerd nog altijd uitstekend, maar als ik zo de Xbox zie met haar controllers, dan is daar gewoon meer over nagedacht (idd, zoiets als de inline release, een kleinigheidje maar in het geheel een waardevolle toevoeging).

mzzl.

14. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd die "inline release" is echt handig en heeft mijn xbox + stereo set meerdere malen gered. Zeker omdat bij mij in huis een domme russin leeft die al een paar keer op de kabbel is gaan staan

15. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hé geursel, jij hier? :cool:

Ik ben het wel met je eens. De Xbox hardware is het stevigst, ik kan niet vergelijken met de PS2, maar ik heb de Gamecube in huis dat ziet er allemaal gewoon wat fragieler uit.

Als we kijken naar de kracht van de console vind ik de Xbox grafisch ook het sterkst, maar af en toe een keer de gamecube aan is ook wel leuk. Die heeft een totaal ander soort aanbod wat games betreft. Kan ook niet wachten tot ik Mario Kart op de NGC kan spelen. :)

Xbox blijft mijn nummer één console. :cool:

16. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal niet toen was de ps2 het sterkst
    pas als je over je controller heen rijd uit frustratie :+ echt lache was dat. Werd ie net alsof dan kwaad rent naar buiten legt die controller neer er rijd er met de auto overheen :D

17. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ja dat heb ik ook gezien. Ik heb me er om ziek gelachen. Of toen hij uit argessie omdat zo'n dom wijf voor het beeld liep de hele controller tegen de muur een gooide. De PS2 controller was helemaal naar de strond :cool: De xbox en Cube bleven nog het meest heel. Maar ja, de test me de auto kon de Cube controller het ook niet ech goed vinden :p Van de Xbox was er maar 1 pookje gebroken _O_
    Wat ik wel aardig k*t vond is dat ze toen bij die PU luitjes op bezoek gingen en dat die JJ volgens mij gewoon zei. Ach Halo het is wel een leuk spelletje maar het is niet een topper om een Xbox voor aan te schaffen :mad:

18. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag zette ik m'n Xbox weer eens aan, en plotseling kwam er een pluim rook uit........
    Dit is al m'n derde Xbox....en nu weet ik het zeker...
    Ik koop nooit meer zo'n kutding.:mad:
    Ik heb m'n PS2 nu al drie jaar, en die loopt nog als een zonnetje.

Heb hem net met heel veel plezier tegen de muur van de schuur gegooid.

19. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    :confused: :confused: Kweetniet wat jij met je xbox doet, of waar je em hebt staan, maar das wel een beetje opmerkelijk:confused::confused:

kan je maybe beetje beschrijven waar die staat enzow(mogelijke oorzaken :confused: )

Iversonfan88

20. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Hij staat op de grond stofvrij en voldoende airflow.

Deel Deze Pagina