kwaliteit van posts

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door de bengel, 2 jan 2006.

1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Beste moderators

Mag ik de jullie er even op wijzen dat de kwaliteit van de posts van de forumleden nogal omlaag gegaan is de laatste tijd. Ik heb steeds vaker dat ik niet begrijp wat er staat in een thread, doordat er niet goed gespeld wordt of dat de woorden niet in de goede volgorde staan. Er worden ook heel vaak dubbelposts gemaakt, weten de (nieuwe?) members dan niet dat er een edit-knop is? Ik zie alleen Arjan hier soms wat aan doen.
    Voorbeelden genoeg in bijvoorbeeld de halo 3 thread.
    Ik erger me hier nogal aan. Zouden jullie hier wat aan kunnen doen?*)

Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  2. Victor

Victor Guest

Spellingchecker doet wonderen idd. :cool:

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Twee dubbel-posts en één triple post op 9 pagina's , ik ben hier al méér storende zaken dan dit tegengekomen .
    Enne wat kunnen we ertegen doen , doodschieten is ook géén oplossing.:+

Edit : loze postjes hier neergezet door gasten van het slag van LeZe en The Suphamaster wekken bij mij véél meer ergernis op dan enkele dubbelposten.

4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Duurt dat niet onwijs lang om op een site een spellingcheck te zetten? (of bedoel je door mods)

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Wat dacht je van de members zelf?
    Een beter mileu begint bij jezelf?

6. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja goed, bij sommigen ligt het eraan dat ze het expres doen, maar er zijn ook die gewoon niet duidelijk onder woorden kunnen brengen wat ze bedoelen

7. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    God lees er gewoon overheen man, en als iemand je niet bevalt zet je hem op de Ignore list. Klaar.

8. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is soms inderdaad storend sommige woorden te moeten ontfrutselen, en het is inderdaad soms beter te edditen, maarja wat doe je er aan? Een suggestie:Is het niet wat dat als je je aanmeld als member, dat je een soort slide show moet bekijken, waarin alles word uitgelegd van dit forum, en regels die vaak moeten worden toegepast op het forum. Het is dan maar of mensen hem aanzetten en er niet na kijken of wel, maar misschien beterd het een percentage van nieuwe members.

greetz wooly

9. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    met dubbele posts, of zelfs tripple post heb ik niet zon problemen mee, bij spellingsfouten weet je meestal ook nog wat er bedoeld word (oke, soms vrij vervelend), maar ik erger me veel meer aan ongelofelijke nutteloze posts.
    (Kuch, supermaster bvb) zoals svennies ook al zei.
    en nieuwe leden leren vanzelf dat er een edit knop is, komt allemaal vanzelf.
    (we hebben zo allemaal wel eens in het begin een fout gemaakt met dubbele posts enzo, dus je kan ze niet beschuldigen op dat gebied vind ik :+)

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hey graaf , deze spelling is óók niet wat het wel zou moeten zijn , maar het is best wel leesbaar .:+
    Het is zo dat sommigen beter zijn in nederlands dan anderen , en zolang er geen kwaad opzet mee gemoeid is valt er in mijn ogen best mee te leven.;)

edit: @roeltjuuh , ik ben het volledig met je eens , en daarbij iedereen kan al eens een fout maken .

11. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind wel dat hij een punt heeft... En als iedereen op het forum gewoon ff de moeite zou nemen om zijn eigen post een keertje over te lezen voor op 'antwoord verwerken' te drukken dan zou dat al een hoop schelen denk ik...

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als het goed is wordt er nu gewerkt aan manieren waarop nieuwe leden kunnen leren omgaan met een forum. De aanmeldingsprocedure zal worden uitgebreid voor mensen die niet weten hoe een forum werkt e.d. Het is een beetje uitvogelen hoe, maar er wordt aan gewerkt. :)

En de meeste dubbel en triple posts worden verwijderd, je zou eens moeten indenken wat voor een chaos het zou zijn als dat niet gebeurde. En tegen mensen die i.p.v. te editen een nieuwe post maken, daar valt niet veel tegen te doen. Er wat van zeggen en hopelijk gebeurt het dan niet meer. O-)

13. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    En dat hebben we het nog niet eens over de inhoud van de post.Ik zie het snel achteruit gaan met mensen die geen inhoud,redenering, of wat dan ook hebben.Er was ergens een topic over een stuurtje voor een 360 en daar was nog iemand die het allemaal beter wist en hij was zelf maar net 4 dagen lid ofzo.en hij ging maar door over hoe fout de een was en hoe goed hij was....

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Maar dan blijft er nog altijd het feit , stel dat je een post plaatst waarin je een antwoord geeft op een stelling van een andere member , en je zeg maar 3 uur later iets anders wat die tread betreft wil verwoorden dan kan je dat in mijn ogen maar moeilijk met de editknop bij die vorige post onderbrengen gezien het tijdsverschil en variatie in het onderwerp en dan heb je technisch gezien wel een dubbelpost .
    En spellingsfouten maakt iedereen , telkens ik een post plaats lees ik hem na alvorens hem te verzenden , en dan nog gebeurt het veel te veel dat ik hem achteraf nog moet editten omdat ik dan nog spellingsfouten ontdek waar ik eerst overheen gelezen heb .O-)
    edit: @Falcon NL inderdaad , volledig met je eens , en ook zouden ze beter die members aanpakken die overal loze postjes zonder inhoud in allerlei treads neerpoten , dit is in mijn ogen véél meer storend dan een iemand die een beargrumenteerde post zet met enkele spellingsfouten in.;)

Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  15. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Qua spelling en Nederlandse taalregels valt deze hele topic te verbeteren. :cool:

Svennies, jij wilt zeggen dat jij dus geen fouten meer hebt staan in de 2 posts van jou in dit topic? :+
    Maar goed, je kan best twee dingen in een post neerzetten. Alleen moet je dat dus wel goed aangeven, iets van:
    'En ook zou ik hier nog wat over willen vragen...' etc.

En owjah, svennies, hou toch op met die spaties vóór komma's man 8), zo irritant is dat.

:cool:

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Nee ik probeer juist te zeggen dat er na een eerste controle van mij nog altijd fouten in mijn posts staan , die ik er na de tweede controle door middel van de editknop uithaal , maar ik beweer niet dat er na die tweede controle géén fouten meer in staan .
    Integendeel zelfs , soms kom ik er dan nog tegen .

Edit : en dat van die spaties voor de komma's dat kan ik echt niet laten aangezien ik het zo geleerd heb , dus is er maar één manier om mij dat af te leren .
    Ge zult mij moeten doodschieten.:+ :cool:

17. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Mwhaha, nu zet je expres extra spaties neer :'-(

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    lol , wanneer komt het vuurpeloton langs , en mag ik dan nog één laatste sigaret.

19. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    ach ik heb het recht om spellings fouten te maken, ik ben dyslextische .Maar ik probeer meestal de spelling controle erover te halen maar ik ben de laaste tijd ernstig lui :cool:. Maar de gene waar ik me erg aan stoor is ''Brolly'' en voor de lui mensen onder ons hier zijn post inhoud :+

http://forum.xbw.nl/search.php?searchid=451244

20. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Die link doet het trouwens niet Falcon, maar ik vindt het ook helemaal niet zo erg als ergens spellingsfouten inzitten. Het is erger dat sommige mensen alles door elkaar heen zetten zonder leestekens en hoofdletters etc. Of hun eigen 'taal' gebruiken waardoor het soms lastig te begrijpen is wat er gezegd wordt.

En om zo'n persoon om de ignore list te zetten vindt ik ook geen optie, aangezien er soms wel reacties komen op de betreffende post, en daarom is het wel handig als je de post zelf ook gelezen hebt.

Ik denk dat de mods gewoon wat strenger moeten controleren op personen die altijd zulke posts neerzetten en als het herhaaldelijk gebeurd een waarschuwing geven en misschien een tijdelijke ban?

* Ik post ook niet altijd even zinnig O-) maar probeer mijn post wel in zo goed mogelijk nederlands te plaatsen :p

Deel Deze Pagina