[XOne] Lag probleem Ziggo

Discussie in 'Games' gestart door BrainDead, 31 okt 2012.

  1. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

    Sinds enige tijd heb ik aardig wat lag met online gamen op mijn Xbox.
    Heb de beschikking over een Ubee modem van Ziggo, waarvan ik het router gedeelte heb laten uitschakelen.

    Mijn Xbox is bekabeld op mijn TL-WR1043ND router. Mijn Xbox heeft een vast IP adres toegewezen welke ik in mijn router in de DMZ heb staan.

    Nu heb ik al het e.a. geprobeerd maar kan de oorzaak niet achter halen.

    Zo heb ik bijvoorbeeld mijn Xbox rechtstreeks op het modem aangesloten, geen resultaat.

    Even een andere UTP kabel gebruikt, je weet het immers maar nooit. Geen resultaat.

    [​IMG]

    Dit is wat ik verkrijg via Speedtest. Volgens mij is de ping ook aardig aan de hoge kant, volgens mij was die ooit wel lager

    Iemand enig idee wat ik eventueel nog meer zou kunnen proberen?
     
  2. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit lijkt me in ieder geval niet goed.

    [​IMG]

    Thank god dacht Ziggo daar ook zo over en komt er dus een monteur langs
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb sinds een paar weken deze zelfde problemen hier in Borne :mad:
    Het ene moment werkt alles perfect en even later dondert de hele verbinding in elkaar.

    Na een eigen onderzoek ben ik er achter gekomen dat er iets fout moet zijn met de WAN-poort van de Ubee.
    Heb de problemen zowel met mijn Airport Extreme en Linksys WRT54G en als ik mijn apparaten (willekeurig) rechtstreeks aansluit op de Ubee.
    Aan de verbinding met Ziggo ligt het niet want interactieve televisie (VOD) werkt perfect , kan een film van 2 uur kijken zonder problemen.

    Vrijdag een email gestuurd en gevraagd om een andere kabelmodem.
     
  4. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens de medewerker van de helpdesk krijg ik die waarschijnlijk ook, ze vinden het alleen nodig om een monteur langs te sturen voor een signaal meting. Sinds de komst van de Ubee heb ik alleen maar gezeik
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag terug gebeld door Ziggo over mijn probleem 8)

    Er zijn dus problemen met de Ubee modems en kreeg te horen dat Ziggo werkte aan een nieuwe firmware update.
    Ziggo heeft mijn Ubee van afstand gereset en alles lijkt normaal te werken.
     
  6. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed om te horen dit laat ik in ieder geval de monteur ook ff lezen lol. Ben nu elke dag ff ping test van 30min. Aan het doen en ff opslaan als log. Ik zal as vrijdag wel ff de uitkomst posten
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een alternatief is een Ubee- of Cisco-kabel modem met ingebouwde router.
    Ik noem die ondingen geen alternatief :mad:

    Veel kan een monteur niet doen.
    Lijn uitlezen en eventueel een nieuwe AOP en/of kabelmodem plaatsen.
    AOP= Abonnee Opname Punt ( kastje waar de groene Ziggo het huis binnen komt ).

    Ben benieuwd wat de oorzaak is van jouw probleem.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hier ook sinds een week problemen met Ziggo. Verbindingen die weg vallen, snelheden die in elkaar donderen en ga zo maar door. Heb een relatie oude modem van Ziggo, geloof ik niet zo'n Ubee. Zonde er was nooit wat
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik had gisteren eventjes een download van 0,22Mbps en een upload van 6,18Mbps.
    Even later werkt alles weer normaal en dan dondert de download weer in elkaar.
    2 jaar geleden had ik de zelfde problemen maar toen had ik een Motorola modem , deze is toen vervangen door een Ubee.

    Ik heb zelden problemen gehad met @Home en Ziggo.
    Dit is nu wel behoorlijk irritant.
     
  10. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Probleem is verholpen, maar niet door de monteur mijn pings zijn nu weer op het oude niveau. De monteur had voor de zekerheid ook even het AOP kastje vervangen tevens had hij er een demper geplaatst aangezien het signaal vrij hoog was?!

    We wachten wel weer op de volgende problemen :confused:
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Problemen lijken opgelost te zijn.
    Gisteren mijn oude WRT54G aangesloten en ontdekte meteen dan ik een nieuwe ip-adress had gekregen van Ziggo.
    Helaas ondersteund de WAN-poort van de WRT54G geen snelheid van 60Mbps want de download bleef hangen rond de 25Mbps.
    De Extreme weer aangesloten en kreeg nu mijn oude ip-adress van Ziggo :confused:

    Het is nu 10:13 en heb nog steeds de maximale down- en upload met een ping van ± 10ms.
    De irritante vertraging blijkt ook weg te zijn.

    Zit in de woonkamer met mijn Macbook Pro en de Extreme staat op de 1e verdieping want vanaf daar heb ik een perfect draadloze verbinding door huis en tuin.
     
  12. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    lekker ik heb te vroeg gejuicht. Ik heb nu weer last van lag-spikes er zitten soms wel pings tussen van 758ms lol.

    Geef de hoop maar op met Ziggo, ben het nu wel een beetje zat. Denk dat ik maar overstap naar wat anders.

    haal maar een ping van 34ms, 54,5Mbit/s download en 3,7Mbit/s upload :confused:
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2012
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelfs mijn iPhone5 heeft een supersnelle verbinding.
    Down: 64,42Mbps , Up: 6,09Mbps en Ping: 23ms.

    Overstappen heeft alleen zin als je beschikking hebt over glasvezel.
    In grote delen van Hengelo ligt volgens mij nog steeds geen glasvezel.

    Zou weer bellen met Ziggo en vragen om een andere kabelmodem.
    Neem geen Cisco want bij de nieuwste firmware kan je de router-functie niet meer laten uitschakelen.
     
  14. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag service+ aan de lijn gehad, ze vonden het allemaal maar vreemd. Conclusie, ik kan woensdag weer vrij nemen voor een monteur. Deze heeft tevens een modem bij zich, is sneller dan et de post :confused: zat een levertijd op van 16 werkdagen. Ik heb nu een Ubee dus verwacht ook een Ubee terug tnx voor de tip zal er zeker op letten dat ze geen Cisco ophangen hier.
     
  15. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Opgelost weer een nieuwe AOP en Modem
     
  16. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Humzzz gaan we weer :mad: weer dezelfde problemen. Iemand nog ideeen?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had vorige week weer problemen en heb de DNS-server veranderd want en internet werkt hier al 1,5 week supersnel.
    Had altijd al een vermoeden dat er problemen waren met de dns-server van Ziggo.

    208.67.222.222
    208.67.220.220
     
  18. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Zal ik ook eens proberen tnx
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je toch wat proberen want hulp van Ziggo krijg je toch niet.
    Altijd de zelfde gezeik aanhoren over modem resetten , router verwijderen.

    Kon ik eerst een andere modem krijgen en dan weten ze ineens van niets.
    We hebben de modem doorgemeten en er niets mis dat krijg je dan te horen.

    De nieuwe modems zijn net zo erg als het Experia gebeuren bij KPN.
     

Deel Deze Pagina