[PC] LamaBox Geniaale uitvinding

Discussie in 'Games' gestart door xboxser, 17 jan 2006.

1. xboxser

xboxser xboxen is verslavend

Leuk Bevonden:
    0
    Met het zoeken op dit forum kon ik der nog niks over vinden

De LamaBox is uitgevonden door twee Barneveldse broers uitgedokterde mediaspeler, die het gebruik van de diverse uitwisselnetwerken op internet tot in de huiskamer verzorgt, maakt volgens de amusementsindustrie inbreuk op auteursrechten en is daarom illegaal. De industrie beraadt zich momenteel op juridische stappen. De twee broers Anthony en Martin Potappel, de bedenkers van de LamaBox, krijgen sowieso een civiele rechtszaak aan de broek, aangespannen door stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland). Deze stichting is opgericht om piraterij uit te bannen. Saillant detail is dat twee weken geleden bioscoopexploitanten en filmdistributeurs een finke daling van het bioscoopbezoek signaleerden, met als voornaamste oorzaak internetpiraterij. Dat de LamaBox kort daarna voor het eerst werd uitgeleverd, was puur toeval, aldus de gebroeders Potappel. Hoe werkt het? De Lamabox zoekt op internet naar de meest recente, populairste en beste filmbestanden, en slaat deze op, speelt ze af en kan ze verder verspreiden. Daarnaast voorziet het apparaat films van de juiste ondertiteling en kan het automatisch films op dvd zetten. Voor zover bekend is het een wereldprimeur.

Met een simpele selectie gaat het apparaat op zoek in de verschillende bestaande uitwisselnetwerken (peer-to-peer) zoals Kazaa, eDonkey en BitTorrent. Het populairste, en dus waarschijnlijk het beste, bestand staat binnen uren en hooguit enkele dagen op de harde schijf van de LamaBox. "Met een gangbare internetverbinding kan het een dag of drie duren", voorspelt de jongste Potappel.
    Bestellingen stromen sinds de presentatie eind november binnen op het kantoor van de broers Potappel in Barneveld. Daar werden ook de eerste honderd exemplaren nog met de hand in elkaar geschroefd. "Maar dat is nu al niet meer te doen. We zijn in overleg met een fabriek in Taiwan", aldus verkoopleider Martin Potappel.
    Op het goedkoopste exemplaar (40 gigabyte, zonder dvd-brander voor € 279) passen zeker vijftig films, op de duurste versie (met dvd-brander, € 479) is plek voor het tienvoudige. Hoofdbrekens over de bestandsformaten kent de gebruiker niet (meer). Het apparaat speelt vrijwel alles af, belooft hij. En wat met film kan, lukt uiteraard ook met hele seizoenen van televisieseries die ook op de digitale snelweg zijn te vinden. Inbreuk? Grove schattingen wijzen uit dat driekwart van alle bandbreedte in de westerse wereld opgaat aan het uitwisselen van beeld en muziek, weten de broers uit hun jarenlange ervaring als internetaanbieder. "Nu is dat vooral weggelegd voor intelligente studenten, maar waarom mag niet iedereen daarvan genieten? We bieden slechts het gereedschap."

LamaBox 400, 800, 900 series specs
    dimension 43 x 9,8 x 23 cm

processor VIA C3
    Operating system Linux embedded (2.6)
    IDE-slots 3x
    DVD-slots 1x
    USB 2.0 2x

10/100Mbit/s LAN 1x
    DHCP/Fixed TCP/IP both

voltage 220/110 volt
    power cons. (high) 30 watt
    power cons. (average) 14 watt
    power cons. (standby) 2 watt

max. operating temp. 40 degr. celcius
    min. operating temp. 0 degr. celcius
    noise-level 18db

s-video+audio to scart yes
    tv-output PAL/NTSC/SECAM
    audio stereo
    6-channel (5.1)
    remote included

Is het nou illigaal volgens deze bron is het niet illegaal

Last van hun geweten hebben Anthony en Martin Potappel allerminst. Koel en met een glimlach: "We hebben een verschil van inzicht." Volgens de makers kun je de uploadfunctie van de LamaBox uitschakelen, zodat het apparaat volgens de letter van de wet wél volkomen legaal is. Het is namelijk toegestaan om auteursrechtelijk materiaal te downloaden, slechts het uploaden (het aan derden ter beschikking stellen) is strafbaar.

We zullen het zien wat de rechter zegt over deze wereldprimeur

Bron: www.lamabox.nl

Nou is alleen mijn vraag heeft iemand een plaatje van de achterzijde ik kan die niet vinden. Zo dat ik kan zien wat de poorten zijn. Want als ik het goed begrijp koppel ik hem tussen mijn PC en TV. En moet ik het zien als een soort Media Center?

2. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Wat een genialen uitvinding! En als ik die prijzen zie lijkt het me nog niet eens o heel duur

3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Tot de overheid deze als verboten! bestempeld...

4. xboxser

Leuk Bevonden:
    0
    Het is zo als de makers zegen niet illegaal behalve als de uploadfunctie knop aanzet. Duss waarom zou ik dit niet mogen mededelen aan mijn mede forum genoten

edit: O sorry ik dacht dat dit niet mocht op dit Forum en je hem als illegaal wou bestempelen en daardoor wou sluiten

Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  5. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Het is zeker een goede uitvindinging maar het zorgt er wel voor dat mensen heel makkelijk aan films kunnen komen terwijl de makers er niets voor krijgen.

6. xboxser

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die echt een film goed willen zien halen hem toch orgineel thuis of kijken ze hem in de bios. Al word met dat leuke 5.1 inplugbare setje je eigen huisje oowk een kleine bios

7. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Naaah....Als ie op een public client gaat zoeken en een foutief bestand binnenhaalt ben je zuur.

8. Cubewood

Cubewood Jodenkoeken

Leuk Bevonden:
    0
    Ik download veel liever met me eigen sources Films enzo op me pc met 250gig HDD, als op zo een dom ding wat alleen voor mensen is die echt toaal geen ervaring hebben met warez.

9. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is wel een handig ding, als je nu de upload functie kan uitschakelen, dus die niet meer gebruikt ben je ook niet strafbaar :)

maar ik denk niet dat ze hem gaan verbieden, want dan zou je ook computers moeten verbieden, want daar worden nog steeds meer films mee gedownload...

10. Panzerdelta

Panzerdelta Konnichiwa!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is verboden. En het is zeker Illigaal om het in je huis kamer te hebben

11. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Mja en een vreselijke rip van het bittorent concept (iig wat er duidelijk werd toen ze op t nieuws waren)... Ach waarom geld uitgeven voor iets wat je op vrijwel iedere pc ook kan ...gratis (waar t hele warez id om draait)

12. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Bron?
    Downloaden van muziek en films is in Nederland (nog) niet verboden. Als je het gaat sharen ben je illegaal bezig, maar die functie kun je uitzetten. Niets illegaals aan dus

Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  13. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee hoor. Uploaden is verboden, dat wel.

14. Erik_

Erik_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal wel een mooi apparaatje hè.. maar waarom, WAAROM, noemen ze dat apparaat de LamaBox. Zie je het al voor je? Je komt in je stamcafé een kennis tegen: 'Hey man! Weet je wat ik toch laatst gekocht heb.. De LamaBox!!" '.. Nou ik niet.

15. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Was laatst op de radio, ben alleen vergeten waar het voor stond. :p
    Elk letter staat voor een gaar woord iig...

16. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    We kunnen er een bel spel van maken :p
    l=
    a=
    m=movie (:9)
    a=

Wie vult de rest in?

17. xboxser

Leuk Bevonden:
    0
    dat kunnen we wel doen wat doen we met Box of stond daar niks voor

verder zoek ik nog een plaatje van de achterzeide van de LamaBox om tezien wat voor pooten hij heeft wie ow wie helpt mij ?

18. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Lamabox.com

Btw, word dit gezien als een console? :cool:
    Of een pc om op te gamen?

19. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    I kdenk dat het een linux box is met wat goedkope onderdelen:)
    even een IR poortje er in, wireless setup and een shell.
    Met wat knip en plak werk makkelijk zelf te maken :)

maar goed, je betaalt hun infeite om het voor je te doen. en ach 300 pleuro is het denk ik wel waard aan onderdelen en man uren.

bingo, gevonden in de faq

Laatst bewerkt: 18 jan 2006

Deel Deze Pagina