Lan adapter

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sth313, 9 nov 2009.

1. sth313

sth313 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, en binnenkort verwacht ik mijn xbox360. Nu wil ik dus ook graag met mijn xbox het internet op en ik heb al verschillende dingen gelezen van wifi-ontvangers maar dit wil ik als een laaste optie zien.

Want ik ben op zoek naar een soort van dongle adapter omzetter achtig iets. Die mijn draadloos signaal omzet in een lan signaal.

Ik zie het dan als volgt, ik stop mijn lan kabel in de xbox en vervolgens in mijn adapter die mijn draadloos signaal opvangt en omzet naar lan signaal. Bestaat zo'n omzetter?

Want ik heb mijn kamer namelijk op zolder en het signaal van de router is niet sterk genoeg om boven te komen. Wel heb ik goed ontvangst als ik het trapgat ga zitten. Dus ik was van plan om de omzetter/adapter in het trapgat te maken en vervolgens met een verlengde lan kabel naar mijn xbox te leiden.

Groeten,

Stephan

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Die bestaan wel degelijk, maar daar ga je bijna sowieso problemen mee ondervinden.. Van NAT problemen tot een slechte connectie. Een betere optie is gewoon nog gebruik te maken van homeplugs..

Ps; welkom op het forum:)

Edit: Je kan trouwens heel wat meer specifieke info over xbox live verbindingsmogelijkheden terugvinden in het Xbox Live en Networking subforum. Maar stel gerust nog een vraag als iets niet duidelijk is.

Laatst bewerkt: 9 nov 2009
  3. sth313

sth313 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn homeplugs?

En ik lees hier http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=123328 Draadloze router gebruiken, heb ik hier een speciale wireless adapter of kan ik er 1 kopen met die niet al te duur is en dan aan mijn xbox hangen met een usb(verleng)kabel?

4. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Internet over je stroomnet. Dus je plugt zo'n ding in een stopcontact vlakbij je router, je verbindt je router en de homeplug met een kabeltje. En gelijk waar in je huis plug je terug zo'n homeplug in en daar heb je ook weer een ethernetkabel beschikbaar...
    Vroeger was het nogal een probleemkind maar tegenwoordig werken die dingen echt perfect, en snel! Je moet eigenlijk geen rekening meer houden met verschillende circuits, of als je drijfkracht zou hebben (o.w.v. een stevige warmtepomp ofzo),...

Eigenlijk is het gewoon plug'n play. Ga wel voor een minimale snelheid van 85mbps per seconde.

Edit:
    Ja het hoeft niet echt, maar dat bespaart je meestal heel wat connectieproblemen! Eigenlijk moet je dus de wireless adapter van Microsoft gebruiken. Maar dat is voor jou neem ik aan niet echt een oplossen aangezien je dat ding in je xbox plugt, en jij geen ontvangst hebt waar jouw xbox staat (enkel in de traphal) als ik het goed begrijp..

5. sth313

sth313 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb internet in de traphal en hier nog een USB kabel van 2meter liggen een daarmee kan ik een heel eind komen.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je het nodig ;) USB werkt niet

7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nou ja, die wi-fi adapter voor de xbox wordt gewoon via een USB poort aangesloten, dus een verlengkabel zou kunnen. Maar ik denk niet dat het de juiste oplossing is.. Als je alleen ontvangst hebt in het trappengat is dat helemaal niks, ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. Vooral omdat die adapters te duur zijn om het even uit te proberen!

Ga voor een homeplug zoals Dial al aangeraden heeft, van wat ik hoor werken die perfect!

Deel Deze Pagina