Bij de laatste netgamez (Netgamez 2004 B) mocht ik van mijn ouders niet de goede pc bij ons thuis meenemen, maar moest ik de oude pc meenemen (Pentium 3 800 , 128 Ram en de rest weet ik niet, maar gwoon een standaard Pentium . Aangezien ik daar gewoon Counterstrike op kan spelen zou dat geen probleem moeten zijn.... Maar dus toch wel, de PC kon het netwerk niet aan waardoor ik zware lagg kende als ik probeerde te spelen Nu komt Netgamez 2004 C eraan en ook daar wil ik naartoe. Omdat ik nu toch eigenlijk wel fatsoenlijk wil kunnen spelen wil ik mijn pc gaan upgraden. Maar hoe kan ik mijn PC upgraden zodat de snelheid van de LAN-verbinding toeneemt???
kan een 10mbit netwerkkaart zijn op een 100 of 1000mbit netwerk. 10/100 mbit kaartjes zijn gewoon standaard tegengwoordig en kosten een tientje ofzo. 1000mbit kaartjes zijn echter veel duurder. (kgeloof rond de 40 euro) Vraag het gewoon na in een pc shop.
Als je computer erg traag is dan kan het ook laggen. Kijk eerst eens of het echt aan je netwerkkaart ligt. Probeer eens een groot bestand te kopieren en kijk wat de netwerkbelasting is door (in WinXP althans) op Ctrl+Alt+Del te drukken en dan Task Manager->Networking. Je kan het ook gewoon uitrekenen: (aantal MB's gekopieerd)*8/(tijd in sec.) = aantal Mbit/sec. Als dat 10 of hoger is is het goed en ligt het niet aan je netwerkkaart, want 10mbit moet meer dan voldoende zijn bij een Lan-game.
Denk eerder dat het aan je brakke pc ligt, want met 800 mhz kon je inderdaad goed cs'en maar denk eraan dat dat cs 1.0 was. De versies erna hebben een betere pc nodig. Volgens mij is 800 mhz nu de minimale systeem eisen van 1.6 en 1.5. Als ik jou was zou ik maar eens 1000 euro uitgeven en dan heb je weer een prima pc.
Ik heb er 1.6 op kunnen spelen, maar had soms een beetje lagg, op de LAN Party was het alleen vele malen erger en kon ik zelfs amper spelen..... Maar scheelt het ook als ik het RAM verhoog??? of kan je de netwerk snelheid alleen maar verhogen met de netwerkkaart???
Nou..lag is gewoon abnormaal op een netwerk. Stel dat je 16 mensen met allemaal een 1Mbit verbinding hebt die allemaal in hetzelfde potje zitten. Als je dan lag krijgt is mogelijk, maar toch vreemd. Jij beschikt over minstens 10Mbit, waarschijnlijk 100Mbit als netwerkkaart, waardoor je Lag gewoon weg kan strepen. Het kan wel de combinatie zijn van internetverkeer en de game die runt dat het stottert.....maar dan nog....dan ligt het aan je comp.