LAN?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door being-xboxed, 28 apr 2008.

1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Goedenmiddag,

Mijn zusje heeft pas een nieuwe laptop met WIFI erop. Iemand laten komen om alles te installeren en alles erop en eraan. Best leuk allemaal maar ik kan met mijn computer haar laptop niet vinden. Ik kan bijvoorbeeld geen mappen delen en, het belangrijkste, geen spelletjes over LAN met haar spelen. Had Quake 3 demo gedownload maar als ik een server maakt kan zei mijn server niet vinden en vice versa. Iemand een oplossing?

We hebben beide Vista, en het gaat over dezelfde router, alleen zij heeft draadloos en ik heb normaal.

BVD

EDIT:
    Met de vaste computer die beneden staat, ook draad, heb ik geen problemen.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    zit de wireless op tzelfde subnet?

wat als je haar lokale ip pingt op jouw pc?

3. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Welke taal is dat dan :+

Sorry ben niet zo heel technisch dus snap niet precies wat je zegt.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Even bij haar op de laptop kijken welk ip adres ze heeft door naar configuratiescherm > netwerkverbindingen te gaan en daar dubbelklikken op haar wireless verbinding die status verbonden is. Bij de tab support zie je dan haar IP Adres staan. Nu ga je op jou pc. Doe start > uitvoeren > "cmd". Typ in het opdrachtpromptscherm het volgende: "ping xxx.xxx.xxx.xxx" waarbij de x-jes het IP adres is van de laptop van je zusje is.

Kijk ook even wat je eigen PC voor IP Adres heeft en als het goed is hoort alleen de laatste reeks xxx-jes te verschillen, dus xxx.xxx.xxx.xxx deze. Verschilt het? Zeg het dan even ;)

5. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Pingstatistieken voor (adres):
    Pakketten verzonden = 4, pakketten ontvangen = 4, pakketten verloren = 0 <0% verlies>.

Gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 2ms, Maximum = 6ms, Gemiddelde = 3ms

Dit is wel gewoon goed, de laatste 3 verschillen alleen.

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Lijkt erop dat je LAN dan goed is verbonden.
    Dan kan het een FireWall zijn. Zet voor het gemak even alle firewalls uit en probeer het dan nog is.

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet in Vista Network Discovery zelf aanzetten. Dat staat in het network and sharing center. Als je dat aanzet zie je ook je eventuele NAS, Xbox Extender (Xbox 360) etc.

Je firewall maakt dan automatisch hier een rule voor aan. Die dus niet uitzetten maar gewoon lekker aanlaten staan.

Dit moet wel op beide devices gebeuren. Anders stuurt de ene verzoeken en stuurt de andere niet terug. Dan is het nog nutteloos :p

Dat met die subnets is alleen leuk als je op verschillende routers bent 'ingelogt'. Meeste 'home'-routers delen default uit via dezelfde reeks/range ip adressen. Of je moet het zelf aangeven (en dus je router die functionaliteit hebben).

Laatst bewerkt: 30 apr 2008

Deel Deze Pagina