hey, ik wil een lan aanmaken om samen met een vriend age of empires 2 te spelen. We spelen allebij op een vista laptop, deze staan in het zelfde netwerk en werkgroup. kan zon "gaming lan" ook draadloos, of moet het via kabel? en als het via kabel moet, hoe doe ik dit dan?? want een internet kabeltje van de de 1e laptop naar de andere werkt niet. moet er een router tussen ofzo? Gr Daan
Gewoon draadloos kan ook. Zolang je beide maar op hetzelfde netwerk zit. Gewoon een LAN game starten, een host, ander joined. En zorgen dat de Firewall de boel niet blokt en dan kan je gewoon spelen
aah inderdaad, tussen 2 laptops werkte het. maar: nu speelt die vriend op een pc, die op zn kamer staat en met internet verbonden is door een kabel(de router staat beneden) als wij nu AOEII willen doen, kan het dan ook draadloos? ik weet niet of de laptop verbinding kan krijgen door 2 plafonden.
het maakt niet uit of je draadloos doet of niet. Als je een internet verbinding hebt. en iedereen zit op de zelfde verbinding. dan moet het gewoon werken.
oke, dus als iedereen p hetzelfde netwerk zit, dan lukt het, ongeacht dat de 1 draadloos gaat en de andere bedraad? thnx!
Die andere pc kan niet ruiken dat jij draadloos zit te gamen. iedereen die op je netwerk verbinding zit, ongeacht draadloos of met draad. Dik of Dun. Je zit in het zelfde netwerk, tenzij er een router tussen zit. Maar dat is denk ik niet het geval.
"tenzij er een router tussen zit" wat bedoel je hiermee? ze hebben wel een router ja, via deze kan ik met de laptop draadloos op hun netwerk
sommige mensen hebben meerdere routers. Maar dat zal er niet zijn. als iedereeen op die router zit dan werkt het.
Wel geniaal trouwens, AoE2 via LAN. Heb ik ook nog een tijd gedaan, met 3 man tegen 2 computers op hardest