langere laadtijd met advanced scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Michielygil, 1 nov 2002.

1. Michielygil

Michielygil WeekendWorry Thinker

Leuk Bevonden:
    0
    Hej, ik heb net een advanced scartcable gekocht, en het eerste wat mij opvalt is dat de laadtijden wat langer zijn. Die maakt op zich niet zoveel uit, maar tijdens halo moet tie af en toe ook laden waardoor het beeld even blijft hangen (milliseconden, maar toch, t is irritant)
    Verder is me al opgevallen dat effecten op flood wat langer duren (althans, dat lijkt) dit heb ik nooit eerder gemerkt bij de gewone kabel, maar dat laatste kan ook zijn doordat ik er nu op let.

Is dit normaal?

2. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan echt absoluut niets te maken hebben met je kabel.
    Dus misschien is het de eerste keer dat het opvalt.
    Bij mij laad halo de ene keer heel snel en de andere keer weer wat minder.

3. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ie ff een miliseconde blijft hangen in halo heb ik ook met de gewone kabel.

4. AmpH

AmpH PC gamer gone Mad

Leuk Bevonden:
    0
    Het laden gebeurd van je dvd drive en de hd, daar zit je advanced scart helemaal niet tussen. Daar kan het dus nooit aan liggen. Ik denk dat je er gewoon meer op gefixeerd bent.

5. nnex

nnex just NNEXĂ­ng it,baby

Leuk Bevonden:
    0
    kabeltje

maandje terug die advanced scart kanel gekocht en via optisch kabeletje doorgelust naar mijn surround set en heb nog nooit problemen gehad met vertragingen hoor.

---NNEX---

6. chaser2600

chaser2600 X-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    maar toch....

het zou kunnen
    want met een advanced scart kabel activeer je de dolby digital ondersteuning ( was tenminste bij mij het geval )
    en dat vereist toch meer rekenkracht als wanneer de xbox geen dolby digital signaal hoeft uit te zenden

dit is ook voor de ps2 de reden dat hij geen dolby digital tijdens games ondersteund, de cpu kan het niet aan

dat bewijst dus dat er voor dolby digital meer rekenkracht nodig is en dus kan dat wel extra vertragingen met zich meebrengen

uiteraard zal dit niet gelden wanneer je de dolby digital functie niet activeerd als je een advanced scart kabel gebruikt

toch ?

p.s. ik zelf het ook geen vertragingen gemerkt maar theoretisch zou het toch wel kunnen volgens mij

Laatst bewerkt: 1 nov 2002
  7. macksplack

macksplack Guest

hahhahahahhahhaa van alle post wa ik gezien is deze toch echt de lompste ooit

8. macksplack

macksplack Guest

9. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0

You've got a point there

10. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    nope helemaal nix van waar, je redenering is goed maar het zit zo:

De xbox heeft de DD5.1 in de soundcard zitten, = hardwarematig, bij de ps2 was die codering softwarematig

bij xbox 0 hits voor de cpu

en die stottering is standaard hoor, dat is gewoon het inladen van een nieuw stukje, vijanden enz.....

11. Creative

Creative 100% xbox

Leuk Bevonden:
    0
    haha, de kabel die de dolby digital activeert.... ummm lees eerst even wat dingen over de xbox voordat je zulke onzin gaat uitkramen op de forum

12. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Haahaha!

Zelf IK weet dat het niet aan die kabel kan liggen (en ik ben A-technisch):eek:

13. chaser2600

chaser2600 X-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    cursus lezen iets voor jouw ?
    de kabel activeert de dolby digital niet
    dat moet je zelf doen in dat xbox menu wijsneus

en het is heel goed modelijk dat de xbox pas het digitale signaal codeert wanneer deze optie pas aan staat
    ik zeg niet dat het zo is
    maar het zou kunnen verklaren waarom hij de vertragingen merkt

Laatst bewerkt: 1 nov 2002
  14. chaser2600

chaser2600 X-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    A-technisch en dislectisch jah

15. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Als jij nu eens gelezen had dan wist je dat hier iemand al opgemerkt heeft dat daar een hele aparte kaart voor is. Dus de CPU krijgt absoluut geen last daarvan dat wordt allemaal gedaan door de soundcard, netzoals de CPU geen last heeft van de graphics want die worden rechtstreeks door de xbox naar de videokaart gestuurd (zonder langs de cpu te zijn geweest).

Daarom is de Xbox ook veel sneller dan een pc op dezelfde kloksnelheid omdat hij zulke dingen kan uitvoeren (bv. grpahics meteen naar de geforce) dat kan je met Windows never nooit niet omdat je daar niet zulke berekeningen kunt uitvoeren op dat level en zolang windows bestaat zou dat ook nooit kunnen.

Of je moet met bootdisks gaan werken en aparte speciaal voor gemaakt hardware. (maarja dan zit je dus weer van een pc een console te maken)

16. chaser2600

chaser2600 X-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    zoals ik ook al zei, zal het wel niet zo dat het zo werkt bij de xbox
    maar mij gaat het erom dat ze mijn stelling belachelijk maken terwijl het heel goed mogelijk zou kunnen zijn

maar goed laten we on-topic blijven

17. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik ben het 100% met jou eensd...

18. Michielygil

Michielygil WeekendWorry Thinker

Leuk Bevonden:
    0
    Maar toch, ondertussen start tie wel opnieuw op als je de kabel verwisseld als je hem aan hebt staan. Denk daar maar eens over na

Deel Deze Pagina