Wanneer ik mijn laptop (HP Pavilion DV9285ea) wil aansluiten op mijn TV (Samsung LE32B530) via HDMI dan krijg ik er geen geluid door. Een tijd geleden deed hij het nog wel gewoon op de TV van mijn ouders (Sony Bravia). Dan sloot ik de kabel aan, liet mijn bureaublad weergeven alleen op de tv (via Nvidia instellingen) en klikte dan met rechtermuisknop op de volumeregeling>afspeelapparaten en veranderde die van Luidsprekers naar SPDIF-interface (de enige 2 opties die ik heb). Dan kwam het geluid gewoon over de TV. Nu gebruik ik dezelfde Laptop en dezelfde kabel en krijg ik het niet voor elkaar. Ander vreemd puntje: Wanneer ik de Laptop met HDMI aansluit op de TV en ik de 'source' nog niet verander naar de betreffende HDMI ingang, gaat mijn laptop flippen en zichzelf afsluiten en opstarten. Zet ik hem echter op tijd of voordat ik de kabel aansluit al op het goede kanaal dan pakt hij hem wel gewoon. (laatst ook ineens problemen met het opstarten van de laptop terwijl de externe harde schijf (MyBook 500 gig) eraan hangt, terwijl dit altijd goed ging...) Dit laatste is minder relevant, maar ik wilde toch zoveel mogelijk info geven. Alvast bedankt