laptop aansluiten op versterker, doen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mista B, 8 jan 2007.

1. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    mensen ik heb een vraag. ik wil een laptop aansluiten op een versterker zodat ik mijn muziek kan afspelen en muziek kan opnemen. op de versterker zijn wat microfoons aangesloten. nu is mijn vraag: kan de laptop dit aan? een vriend van mij kwam namelijk met de opmerking dat de laptop de signaal sterkte aan moet kunnen omdat anders de laptop opgeblazen kan worden... het leek mij onmogelijk maar ik wil er wel even zeker van zijn vòòrdat ik dalijk een laptop van €700,- opblaas:eek:

2. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    bij me vader deed dat het gewoon kabeltje van laptop naar reviver, maar bij mij van pc naar reviver niet dus zal er een beetje aan ligge denk

3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dus. Dit gaat je laptop niet snappen. Want waar je het over hebt is dat je de output van de receiver doorstuurt naar de input van je laptop. Dat signaal is veel te sterk en zal sowieso vervormen.

Wat je zal moeten doen is een manier vinden om microfoon op je laptop aan te sluiten voor opnames en alles wat je wil afspelen vanaf je laptop door te sturen naar de receiver.

4. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb zelf een keer iets opgenomen vanaf de platenspeler (ja ja zo'n oud ding) via receiver naar laptop.
    Heb dit met een kabel gedaan met aan de uiteinden stereo scart aansluiting (rood,wit) en aan de andere kant had ik een gewone koptelefoon aansluiting.
    De koptelefoonaansluitig in de 'line in' van de laptop de scart achter in de receiver. Had een programma van internet zodat ik dingen kon opnemen en als ik mijn muziek wou spelen vanaf mijn laptop stopte ik het kabeltje in de 'Line out' van de laptop.

Heb zelf hiermee niets gesloopt en het werkte goed.

5. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    zoiets als een signaalverzwakker?

6. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Nee...

Een microfoon direct op je laptop aansluiten. Dat kan namelijk zonder problemen. En daarna alle geluid van je laptop doorsturen naar de receiver.

7. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    ow zo... maar hoe moet dit dan?:confused: via die 3,5 mm jackplug aan de achterkant? ik heb het over zaal microfoons he, daar heb ik dr 4 van. allemaal tegelijk aan te sluiten... ik heb dus 4 in-poorten nodig als ik ze allemaal direct moet aansluiten, of heb ik daar een speciaal kastje voor nodig?

8. boatfreak

boatfreak Guest

*idee*misschien via de koptelefoon - uitgang

9. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    jefke, hoe moet ik 4 mic's aansluiten op 1 ingang zonder dat het signaal naar de klote gaat en dat ik ze tegelijk kan gebruiken? that's the question.weet ook wel dat het via die ingangen moet...

als je niks snuggers te zeggen hebt, houd dan gwn je klep, ok? thnx alvast...

Deel Deze Pagina