1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Telt dat ook voor Netbooks? En weet iemand zo uit z'n hoofd wat MediaMarkt's netbook assortiment is? Misschien wel mooi moment voor een NC10 of cheapass Asus, desnoods Acert.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ze hebben een aardige sloot netbooks, sowieso alle bekende merken wel :)
     
  3. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is het verschil tussen en netbook en notebook ? Of is dat hetzelfde ?
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Netbook is kleiner dan 12" (vaak zonder dvd drive, vooral de modellen kleiner dan 10"), notebook is groter dan 12"
     
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Foto's en uitleg waarom jij hem zo top vind?

    Niet dat ik je reactie niet waardeer maar je verteld niet waarom die laptop zo goed is.

    Kwa prijs (@ Mycom) is het wel in de richting van wat ik zoek.

    -----

    Netbooks vind ik te duur als je kijkt naar wat je er voor terug krijgt en er vaak nog bij moet kopen (Externe CD/DVD-Drive)
    Voor iets meer geld heb je al een leuke laptop. Hoewel die weer zwaarder is en de accu wat minder lang meegaat.
    Netbooks hebben wel degelijk hun voordelen,
    Ik vind ze enkel wat overhyped op dit moment en dat zie je terug in de prijs.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2009
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Twee dingen: Specs en Design.

    Specs
    CPU: Intel Core 2 Duo P7350 @ 2GHz.
    GPU: Nvidia 9600M GT
    RAM: 4GB @ 800MHz (2x2GB)
    HDD: 320GB @ 5400 RPM

    Dankzij de Nvidia 9600M GT gaat gamen als een zonnetje. Ik zal binnenkort nog wel even een 3DMark2006 draaien en de resultaten posten. Verder is de laptop nergens traag in gebruik en doet hij altijd meteen wat je wilt.

    Nadeel: de accu gaat niet zo lang mee (na een uur of 2 houdt hij het voor gezien).

    Filmpje van Crysis op de laptop:
    [yt]gzfaxNqn6eg[/yt]

    Filmpje van GTA IV op de laptop:
    [yt]wbxoBF_f-yg[/yt]

    Design
    Door de sublieme afwerking van het scherm (er zit in principe geen dikke uitstekende rand omheen) ziet het er heel strak uit, het is een beetje te vergelijken met die nieuwe macbooks, die hebben dat volgens mij ook. Ook zit er een 2MP webcam & microfoon ingebouwd (leuk voor de msn sessies ;)). Bovenop de deksel en ook aan de binnenkant zit een geinig patroontje op de laptop.

    Filmpje van design:
    [yt]PqcUg25sizA[/yt]

    [yt]X8GvsGGk3_s[/yt]
     
  7. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Specs zijn zeker leuk (Hoewel de hele dv5-11-- lijn zo maar vaag in elkaar zit, zo heeft het topmodel (de 1060) volgens dit overzicht geen blu-ray (maakt mij niet uit) maar ook geen bluetooth (Niet perse nodig, Maar wel handig) Terwijl de modellen eronder dit wel hebben.)

    Verder vraag ik mij af wat voor ram de graka heeft? (ddr2 of gddr3? Ik gok ddr2, maar ook dit maakt niet uit omdat ik mijn pc heb om te gamen) (Je kunt dit controleren met bijvoorbeeld het programma PC Wizard 2008 van cpuid.com)

    Accu duur is kort zeg je, Maar is dat enkel bij volle belasting (gamen) of ook als je enkel wat internet terwijl je muziek luisterd en een exel bestand bewerkt?
    Of haal je dan de 3 / 3,5 uur wel?

    En als laatste: Word het ding erg warm?
    Het is namelijk wel de bedoeling dat ik hem op schoot kan gebruiken zonder mijn benen te verbranden.


    Had gewacht met mijn vragen omdat ik eerst wilde kijken wat er verder nog te koop is, maar ik kom toch steeds weer bij deze terug.
    Dus vandaar dat ik nu mijn vragen aan je stel.

    Ben trouwens ook benieuwd naar de 3DMark2006 resultaten.

    En alvast bedankt voor je antwoorden en hulp.

    Edit: klein vraagje nog, Heeft het scherm een sluiting of kun je hem alleen dichtklappen?
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2009
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het is een 9600M GT met DDR2 inderdaad.
    Accuduur is een uur of 2/2,5 tijdens gewoon desktopwerk.
    Hij wordt pas warm als je de 9600 GT aan het werk zet, daarvoor blijft hij prima werkbaar op schoot.
    3DMark2006 kwam uit op 4500 punten, zoals de laptop uit de doos komt (ik ga binnenkort Windows7 erop zetten dan zal ik het nog eens draaien om te kijken of het veel uitmaakt).
    Het scherm heeft geen sluiting maar is gewoon dichtklappen. Maar het is wel sterk genoeg gemaakt dat hij goed dicht blijft zitten hoor. Maar dat is toch geen voor- of nadeel? :+
     
  9. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0

    Accuduur is dan wel erg kort, misschien nog maar even verder kijken dan.

    Anyway,
    Ik zit hier nu bij mijn opa en oma achter hun 15'' 1280x800 HP laptopje en het zijn idd leuke dingen (Al is deze al wat verouderd, een van de laatste nog met Windows XP)

    Als je hem dichtklapt blijft hij idd goed dichtzitten.

    Trouwens, ik zal de laptop voornamelijk thuis gebruiken (netstroom) en overal waar ik hem mee naartoe zou nemen zal ook gewoon netstroom zijn, dus in feite kan de accu er gewoon uit en maakt de accuduur ook helemaal niets uit.

    Maar de dv5-1160 heeft dus geen bluetooth ?

    En dan nog een laatste vraagje:
    Hoe zit het met de geluidsproductie van dedv5-1160 ?
    Want deze waar ik nu achter zit piept en zoemt heel irritant wanneer die opstart en als hij goed belast word.

    Nogmaals bedankt voor je hulp.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee hij heeft geen bluetooth. Maar dat heb ik zelf niet nodig. Wat moet je nou met bluetooth :+

    Als je erop gaat gamen gaan de fans wel wat harder blazen, maar dat is opzich geen vervelend geluid.
    Tijdens gewoon desktopwerk hoor je niet eens dat hij aanstaat _O_
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2009
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb besloten mijn budget wat terug te schroeven (500 tot max 750 Euro)

    En mijn eisen wat aan te passen:
    Minstens 2 jaar fabrieks garantie, bluetooth (voor het connecten met mijn mobiel, ben dat gedoe met die usb kabel zat)

    Minimaal 3gb ram, vista home premium.

    Wel een redelijke videokaart voor wat simpele spellen, en eventueel hd video (trailers van games en dergelijke)
    Onder simpele spellen versta ik de games die standaart in windows zitten en bijvoorbeeld Open TTD (Transport Tycoon Deluxe)

    Hdd grote is niet belangrijk, Laptop is immers bedoelt om op te internetten en muziek te luisteren (momenteel heb ik ongeveer 25 gb aan muziek op mijn desktop pc staan.)
    Kwa schermgrote ben ik er nog niet helemaal uit,
    Echt veel zal ik de laptop niet meenemen en een groter scherm(17'') kijkt en werkt wel wat fijner, maar met een kleiner scherm(15'') blijft de laptop licht en dat in combinatie met een laptop die niet al te warm houd in dat ik de laptop op schoot zou kunnen gebruiken.


    Ik ga aanstaande vrijdag bij de mediamarkt in alkmaar wat rondkijken en de verschillende formaten en merken vergelijken.
    Hopelijk loopt er dan op dat moment ook een verkoper met verstand van zaken rond die mij een beetje kan helpen.

    Daarna zal ik wat reviews gaan zoeken van de modellen die ik dan overweeg.
    En eventueel zal ik daarna hier nog een reactie posten met de modellen die ik dan overweeg mocht ik zelf nog geen keuze hebben kunnen maken.

    In elk geval bedankt voor je reactie's Lenny-t.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dus ingebouwde bluetooth?
    Zal vanmiddag even voor je rondkijken, zit nu in de trein :+
    En wat voor games moet je nog meer kunnen spelen erop?

    PS: Check het OpenTTD topic :)
     
  13. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Dan zou ik gaan voor de HP pavilion DV6000 serie, herb hem zelf ook, en hij voldoet aan alle eisen:)
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Is wel een oude serie toch?
     
  15. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    mwoa, een jaartje denk ik nu.:)
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ingebouwde bluetooth idd (Versie 2.0 of 2.1)
    Nokia PC Suite pakt niet altijd mijn n73 als ik die met de usb kabel aansluit en dat ben ik best wel zat.

    Tja verder speel ik af en toe de kaartspelletjes van windows.

    Misschien dat ik rollercoaster tycoon 2 nog een keer uit de kast vis, en wat andere oudere spellen. (Mits het wel onder vista draait)

    En verder zal het alleen internet en office werk zijn.
    Met muziek erbij dus de processor moet het wel aankunnen om te multitasken.

    Het is toch vooral bedoelt om mij s'nachts in bed te kunnen vermaken als ik weer totaal niet kan slapen zoals van de week. (van 01:00 tot 07:30 wakker gelegen)

    Echt gamen doe ik svonds laat niet meer, en overdag kan dat op mijn desktop.


    Laptop is dus puur bedoelt voor simpele dingen maar een beetje up tot date systeem kan geen kwaad.
    Met het liefst wel een goede videokaart want die onboard grapics accelarator dingen van intel lijken mij niks.

    Nogmaals bedankt voor de hulp.

    Edit: HP geeft helaas maar 1 jaar garantie, Ik zou graag van de fabriek af 2 jaar garantie (pickup & return voor het gemak) willen hebben.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2009
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze lijkt mij wel een mooie uit dat overzicht. (Vooral vanwege de prijs)
    Het is alleen jammer dat ik met google geen reviews ervan kan vinden, Altans geen reviews van dat model met de configuratie zoals die in nederland geleverd word.


    Wettelijk heb je inderdaad 2 jaar garantie, Maar zoals onlangs bij Kassa of Radar met dat Playstation 3 gedoe al te zien was moet je ver gaan en stevig in je schoenen staan om dat recht ook te krijgen.

    Ik heb dan liever een laptop van een fabrikant die uit zichzelf al 2 jaar garantie geeft. (Dat je geen 2 jaar garantie krijgt op de accu kan ik dan wel begrijpen, En dat maakt verder ook niet uit aangezien ik de laptop toch voornamelijk op netstroom zal gebruiken.)

    En MSI geeft 2 jaar pickup&return garantie dus dat zit wel goed.

    Maar wat vind(en) jij/jullie van die laptop en MSI in het algemeen?
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2009
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    MSI is prima, die processor is 2Ghz en videokaart is niet echt geweldig, maar prima voor wat jij wil!
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad goed genoeg voor wat je ermee wilt doen, en een leuk prijsje :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina