1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja, elke laptop is een prima ding om op te internetten..
    Wat versta je onder gamen en videobewerken?
     
  2. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Waar zei ik videobewerken? Ik download films van 500MB die oorspronkelijk zijn voor de PSP, en die kijk ik dan. En ik download muziek, en ga op internet, that's all. En met gamen bedoel ik games zoals MapleStory.
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Oh, lol, dat had ik even verkeerd gelezen. :+

    MapleStory kan je ook afspelen op bijna elke laptop, dus dat moet ook geen probleem zijn. Maarja, je moet het zelf weten, een laptop van 400 euro. :9

    Lenny mag je verder helpen.. :+
     
  4. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Is zonde. Ik zou wat doorsparen, als je een inkomen hebt. Bedoel, over een half jaar / 1 jaar zal je spijt krijgen.
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd. Spaar nog ff 150/200 euro door, en je hebt een laptop waar je veel meer plezier van gaat hebben. Ook op langer termijn.

    De laptop die je nu op oog hebt is vandaag al achterhaald(eigenlijk al ruim een jaar), laat staan over 1/1,5 jaar.
     
  6. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    150/200 euro duurt wel even voor mij om te sparen. Ben nog maar 13 hè?
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik ben het eens met de heren boven mij, maar 100/150 euro sparen is voor een dertien-jarige best een hoop geld. Tenminste, ik heb daar destijds heel wat krantjes voor moeten lopen :+

    Je kunt hem kopen maar ik weet ook zeker dat je er spijt van zult krijgen wanneer je uiteindelijk meer gaat eisen van het apparaat. In eerste instantie stel je jezelf dan voor dat je dat niet gaat doen, maar geloof mij, na verloop van tijd wil je toch dingen uitproberen (Photoshop, Sony Vegas als (extreem) voorbeeld) en dan gaat het je tegenstaan.

    :)
     
  8. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Zou photoshop niet werken op die laptop? Maar stel dat ik wel door spaar wat raden jullie me dan aan?
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  10. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik ben ook even voor een laptop aan het kijken met een budget van ongeveer 1000 euro, welke raden jullie mij dan aan? Ben zelf al een tijdje aan het kijken en deze lijkt me wel goed (link hieronder) Ik heb alleen me vraagtekens bij de processor, i7 is volgens mij toch goed? Er staat 1.6 ghz met turbo boost naar 2.8 en ik snap niet echt wat dat inhoudt want 1.6ghz is wel weinig volgens mij?

    deze bedoel ik:

    http://configure2.euro.dell.com/del...nl&m_30=321942&oc=N0074908&rbc=N0074908&s=dhs

    Ik wil de laptop gebruiken voor vooral programmeren voor school, films kijken/downloaden, internetten en gamen ook beetje nieuwe games en ik vraag me dan af of 4 gb ram wel genoeg is om nog een tijdje mee door te gaan? misschien toch voor 6gb gaan? is wel meteen 200 euro duurder alleen
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2010
  11. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    dit topic is een beetje dood of?:p
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nah is niet dood, maar ik heb sinds een 40u vaste baan geen/weinig tijd meer om iedereen van advies te voorzien.

    Maar goed, neem geen 6GB, dat is vooralsnog zonde van het geld. Verder zou ik ook wat kijken naar alternatieven, want die zijn er genoeg. Check bijvoorbeeld eens wat Notebook BBG's van Tweakers, zoek wat modellen op internet en kom hier vragen welke de beste koop is.
     
  13. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    4gb ram is meer dan genoeg in een laptop. 6gb is alleen leuk als je echt gaat virtualiseren maar dat doe je niet op een laptop:)
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wel als je wel eens een complete demo omgeving mee moet zeulen :+
     
  15. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Snap sowieso niet waarom je die 1e zou willen. Windows Vista ?
    Die 2e is wel wat beter. CPU blijft matig, videokaart ook.

    Als je die 2e neemt heb je wel een paar gratis upgrades. 3Gb geheugen en een grotere hardeschijf. Als je persé een van die wilt, zou ik de 2e nemen.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1e heeft: single core processor, integrated graphics
    2e heeft: dual core processor, dedicated graphics

    Anyway, dat verschil merk je gewoon x2
     
  18. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik zie nu pas dat die gratis upgrades tot de 25ste geldig zijn. Dus nog maar 3 dagen :mad:.
     
  19. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Voor CoD Mw2 heb je qua grafische kaart een ATI Radeon 1600 XT of beter nodig. De laptop die ik graag wil heeft de 256MB ATI Mobility Radeon HD4330. Dan haal ik het toch gewoon?
     
  20. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    daar moet je je niet gek doorlaten maken daarna hebben ze weer nieuwe acties waardoor andere onderdelen weer goedkoper zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina